Nowy Triumph Speed Triple 1200 RR: co oni odwinęli??

Brytyjczycy, nie wiem jak to robicie, ale robicie to dobrze!

W skrócie
  • Wow! Taki efekt potrafi wywołać rzadko która maszyna. Oto nowy Triumph Speed Triple 1200RR
  • Piękno, elegancja, wyrafinowanie i możliwości z najwyższej półki. Ten motocykl po prostu wymiata

Zaraz, zaraz, co tu się właściwie wydarzyło? Nie minęło zbyt wiele czasu od premiery nowego wcielenia kultowego modelu Triumpha o będącym już marką samą w sobie oznaczeniu Speed Triple – mowa o Speed Triple 1200 RS, a tu jak grom gruchnęła niczym nie zapowiadana wiadomość o obudowanej wersji RR. I nie, nie jest to daleki od realizacji koncept, ale gotowy motocykl, który ma jeszcze bardziej namieszać w kategorii wyrafinowanych motocykli traktujących sport w nieco inny niż superbike`i sposób.

Jak twierdzą Brytyjczycy w materiałach prasowych, nowy Triumph Speed ​​Triple 1200 RR został zaprojektowany, aby odzwierciedlać dumną tradycję brytyjskiego świata motoryzacyjnego, polegającą na łączeniu charakterystycznej brytyjskiej elegancji z ekscytującymi osiągami w świecie rzeczywistym. Rozumieć to można w ten sposób, że tworząc nowy wymiar kultowego modelu skierowanego do motocyklistów, którzy kochają charakter Speed ​​Triple`a i sportowe osiągi, ale zabierając jednocześnie design i wrażenia estetyczne na jeszcze wyższy level. Nowy RR ma reprezentować krok naprzód zarówno pod względem piękna, jak i możliwości, aby dostarczyć coś bardziej wyjątkowego, bardziej pełnego charakteru i zapewne jeszcze bardziej premium. Czyżbyśmy właśnie byli świadkami ataku na bastion zarezerwowany do tej pory tylko dla takich motocykli Jak MV Agusta Superveloce? A może tylko ja widzę tu nie tylko wizualne podobieństwo? Nowy Triumph Speed Triple 1200 RR ma stanowić nowoczesne podejście do café racera i być jednocześnie najlepszym sportowym motocyklem do jazdy po drogach.

Triumph Speed Triple 1200 RR: Nowa deklaracja piękna i wyrafinowania

Nowy Speed ​​Triple 1200 RR to nowy szczyt stylu i designu nowoczesnej ikony roadsterów firmy Triumph. Dzięki czystym i płynnym liniom oraz bardziej sportowo skoncentrowanej pozycji i sylwetce jazdy z nosem w dół, RR zapewnia dynamiczny i fascynujący nowy wygląd.

Rozdająca karty nowa owiewka kokpitu, wyrzeźbiona tak, aby zawierała charakterystyczny dla RR pojedynczy okrągły reflektor, nadaje motocyklowi natychmiast rozpoznawalny wygląd i jeszcze bardziej pożądany styl. Dbałość o szczegóły jest kluczem do tej pięknej maszyny, dlatego cały obszar kokpitu został utrzymany w czystości i uporządkowany dzięki sprytnemu wykorzystaniu ukrytych kabli i węży. Ciekawym jest, że Brytyjczycy tym samym zerwali ze znakiem rozpoznawalnym tej serii motocyklowej. Owiewka i pojedyncza lampa. Kto by pomyślał?

Przeczytaj też:

Triumph Tiger 1200 2022: motocykl adventure znacznie lżejszy od konkurencji?

Efekt “premium look” podkreślają wysokiej jakości nowe panele z włókna węglowego. Dodają smaczków w kwestii detali do zbiornika, owiewki i kokpitu, a w połączeniu z nowymi panelami bocznymi z włókna węglowego i pięknie wykonanym przednim błotnikiem z tego samego materiału, RR ocieka luksusem.

Ten nowy model jest dostępny w dwóch podkreślających elegancję i wyrafinowanie schematach malowania – Red Hopper i Storm Grey, które są dystyngowaną i zarazem lśniącą kombinacją kolorów, lub równie efektowną opcją Crystal White i Storm Grey ze złotymi detalami premium. Oba schematy są standardowo wyposażone w kodowaną kolorem miskę dolną i kodowaną kolorem osłonę siedzenia, która jest dostarczana wraz z siedzeniem pasażera i jest łatwa do wymiany.

Wyposażony w lekką i kompaktową ramę z odlewów aluminiowych, nowy Speed ​​Triple RS został zaprojektowany, aby zapewnić zwinność i precyzyjne prowadzenie 765 Street Triple RS, przy zachowaniu wszystkich osiągów i charakteru najnowszej generacji Speed. A teraz nowy RR przenosi specyfikację na jeszcze wyższy poziom dzięki nowej ergonomii i bardziej zaawansowanemu wyposażeniu. To z kolei czyni go najbardziej ekscytującą i sportową maszyną spod znaku Speed ​​Triple w historii.

Przeczytaj też:

Triumph Speed Triple 1200 RS 2021. Nowy, lepszy, bardziej zadziorny. Cena, dane techniczne, opinie

Nowa ergonomia kierowcy ma zapewniać nowemu RR jego w pełni wciągającą jazdę, bez uszczerbku dla komfortu. Aktualizacje obejmują nową, dzieloną kierownicę, która jest o 135 mm niższa i umiejscowiona o 50 mm dalej do przodu niż w Speed ​​Triple 1200 RS. Sety podnóżków mają także inną geometrię. To w połączeniu z wysokością siedzenia 830 mm, wąskim zbiornikiem i rzeźbionym profilem siedzenia, ma z kolei zadbać o maksymalny komfort i kontrolę.

Bardziej sportowy charakter i luksusowe wyposażenie

Sportowy charakter RR jest podkreślony przez wysokiej jakości wyposażenie standardowe. Kluczem do tego jest nowe, elektronicznie regulowane, półaktywne przednie i tylne zawieszenie Öhlins Smart EC 2.0, które jest najbardziej zaawansowanym układem zawieszenia dostępnym obecnie w ofercie firmy. Układ został specjalnie dostrojony, aby pasował do geometrii RR, tak by dawać optymalną równowagę wydajności, komfortu i kontroli. Jest w pełni regulowany, nawet podczas jazdy, a jego ustawienia wyświetlane są w kokpicie.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Speed ​​Triple 1200 RR korzysta również z lekkich, torowych, podwójnych zacisków Brembo Stylema® typu monoblok oraz lekkich 320 mm pływających tarcz przednich, zapewniających więcej niż precyzyjne hamowanie. Są one kontrolowane za pomocą dźwigni hamulca przedniego Brembo z systemem multi-click dla regulacji zakresu pracy i przełożenia, aby umożliwić kierowcy dostosowanie ergonomii dla maksymalnego komfortu i kontroli. Z tyłu siłę hamowania zapewnia dwutłoczkowy zacisk Brembo i pojedyncza tarcza 220 mm.

17-calowe koła z odlewanego aluminium są niezwykle lekkie i wyposażone w nowe, wyczynowe opony Pirelli Diablo Supercorsa SP V3, unikalne dla RR, zapewniające niesamowitą reakcję, stabilność i przyczepność zarówno na torze wyścigowym, jak i na drodze. Aby jeszcze bardziej skoncentrować się na torze, istnieje również zatwierdzona specyfikacja tylko na torze: Pirelli Diablo Supercorsa SC2 V3.

Imponujące osiągi i oryginalny charakter są naturalnie związane z trzycylindrowym silnikiem Speed ​​Triple RR o pojemności 1160 cm3 – tym samym lekkim i wydajnym silnikiem, który już napędza model RS.

Każdy komponent zoptymalizowany pod kątem mocy, momentu obrotowego i reakcji zapewnia imponującą moc 180 KM przy 10750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 9000 obr./min. Charakterystyczna dla wszystkich trójcylindrowych silników Triumpha krzywa momentu obrotowego jest płynna i daje kopa od niskich, poprzez średni zakres, aż po maksymalne obroty, zapewniając gwałtowne przyspieszenia. Silnik o niskiej bezwładności zapewnia wysoką responsywność, a pięć trybów jazdy to dopiero początek długiej listy dobroci elektronicznych w jakie będzie wyposażony Speed Triple RR

Sześciobiegowa skrzynia biegów jest kompaktowa i lekka, ze zoptymalizowaną progresją przełożeń, aby precyzyjnie dopasować krzywą mocy, gwarantując super gładką zmianę biegów. Lekkie sprzęgło antyhoppingowe wykorzystuje rampy w sprzęgle, aby połączyć je pod obciążeniem, zwiększając siłę sprężyn sprzęgła i umożliwiając przeniesienie większej mocy z silnika do skrzyni biegów. Odwrotna sytuacja występuje podczas agresywnej redukcji biegów, gdzie kontrolowana wielkość poślizgu sprzęgła pozwala zmaksymalizować kontrolę nad tylnym kołem.

Montowany z boku, pojedynczy tłumik ze szczotkowanej stali nierdzewnej z czarną nasadką końcową zapewnia charakterystyczny dla Speed ​​Triple dźwięk, który ma rzekomo jeżyć włosy, zapewniać unikalne dla brytyjskich trójek wrażenia z jazdy.

Cała technologia najnowszej generacji w specyfikacji premium

Podobnie jak w przypadku Speed ​​Triple 1200 RS, RR jest wyposażony w pełen zestaw najnowocześniejszych pomocy dla kierowcy, elektroniki i funkcji zapewniających wygodę, zaprojektowanych po to, aby nie tylko uczynić jazdę łatwiejszą i bezpieczniejszą, ale także zapewnić dopasowaną konfigurację do różne scenariusze jazdy.

Kluczem do jego specyfikacji premium są pełnokolorowe 5-calowe instrumenty TFT z systemem łączności My Triumph w standardzie. Kompatybilny z systemami Android i IOS, umożliwia obsługę połączeń telefonicznych i muzyki, nawigację zakręt po zakręcie (opracowaną we współpracy z Google) i sterowanie GoPro. Wszystkie są dostępne i zarządzane za pomocą podświetlanych kostek przełączników i wygodnie wyświetlane na optycznie połączonym ekranie TFT, co gwarantuje minimalne odbicia dla doskonałej klarowności obrazu. Intuicyjny interfejs użytkownika umożliwia dostosowanie wielu ustawień w trakcie jazdy i zawiera licznik okrążeń do użytku na torze.

RR jest również standardowo wyposażony w najbardziej zaawansowany układ ABS firmy Triumph zoptymalizowany do pokonywania zakrętów oraz przełączalne, zoptymalizowane systemy kontroli trakcji podczas pokonywania zakrętów. Wykorzystują one bezwładnościową jednostkę pomiarową do pomiaru prędkości przechyłu, nachylenia, odchylenia i przyspieszenia w celu obliczenia kąta pochylenia i precyzyjnej kontroli reakcji ABS i kontroli trakcji w celu dopasowania, optymalizacji poślizgów i kontroli momentu obrotowego w celu dopasowania do wybranego trybu jazdy.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button