Kawasaki Z900RS SE 2022: motocyklowy klasyk z efektem miłości od pierwszego wejrzenia

Serce mówi "tak", a rozum to samo! Bo motocykle mają budzić emocje

W skrócie
  • Klasyczny wygląd, żywiołowy silnik i dopasione podwozie. Czy to recepta na sukces w trakcie trwającej mody na retro?
  • Kawasaki Z900RS SE to motocykl, który pokazuje, że bogatą historię i tradycję można zgrabnie ubrać w hi-endowe dodatki i stworzyć motocykl, który jeździ współcześnie, a wygląda ponadczasowo

Moda na retro trwa w najlepsze i musimy przyznać, że bardzo podobają nam się fabryczne resto-mody. Czyli motocykle stylizowane na pochodzące sprzed kilku dekad, ale dopasione wysokiej klasy komponentami. Zwłaszcza jeśli wyglądają tak dobrze i elegancko jako nowe Kawasaki Z900RS w nowej wersji SE.

Rosnąca popularność modeli sportowych w stylu retro skłoniła Kawasaki do poszerzenia swojej oferty i właśnie dlatego zieloni z nieskrywaną dumą prezentują model Z900RS SE wszystkim tym, którzy preferują ponadczasowy design i nieodłączne piękno klasycznych motocykli, ale zależy im tak na high-endowej specyfikacji.

Kawasaki Z900RS SE 2022: piękno i  technologia

Nowe Kawasaki Z900RS SE na sezon 2022 ożywia jeden z najbardziej atrakcyjnych schematów malowania z lat 70-tych: klasyczną kolorystykę „Yellow Ball” oryginalnego modelu Z1 z 1972 roku (Super Four). Ponadto, a może przede wszystkim, Z900RS SE otrzymał imponujący pakiet modyfikacji zawieszenia i układu hamulcowego. Model SE został wyposażony w tylny amortyzator Öhlins S46 z regulacją napięcia wstępnego. Wyposażony w aluminiowy korpus o konstrukcji jednorurowej, tłok średnicy ø46 mm oraz wewnętrzne komory powietrzno-gazowe, które mają zapewniać doskonałe wyczucie motocykla.

Zmiany z przodu to odwrócony przedni widelec o średnicy 41 mm w kolorze złotym, ze zmodyfikowanymi nastawami, tak aby przód jak najlepiej współgrał z tyłem motocykla i reakcją w całym zakresie skoku zawieszenia. Układ hamulcowy również uległ sporym modyfikacjom wraz z wprowadzeniem zacisków i tarcz sygnowanych przez Brembo z przodu. Podwójne przednie tarcze Brembo ø300 mm oraz zaciski monoblock Brembo M4.32 z radialnym mocowaniem oraz przewody w stalowym oplocie zapewniają większą siłę hamowania, jednocześnie oferując liniową progresję podczas operowania dźwignią.

Przeczytaj też:

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer 2021: dlaczego ten motocykl turystyczny tak bardzo mnie zaskoczył?


Dodatkowo, co nie może zostać niezauważone w tego typu maszynie, takie zestawienie nie tylko poprawia właściwości jezdzne, ale także wygląd motocykla. Technologia staje się tym samym wyrafinowaną biżuterią.

Będąc przy wyglądzie, optyczne zmiany względem bazowego modelu Z900RS to nie tylko nowe kultowe malowanie. To także litery „RS” w logo modelu na bocznych osłonach wykończonych na czerwono oraz czarne, aluminiowe osłony boczne chłodnicy i osłony wtrysku paliwa i piękne, złote wieloszprychowe koła z lakkich stopów. Wisienką na torcie jest oczywiście schemat malowania „Ice Ball”, który nawiązuje do legendarnego modelu Z1 i sprawia, że aż miło się robi na sercu, gdy patrzysz na ten dwukołowy cukiereczek. Jesteśmy bardzo na tak!

Kawasaki Z900RS SE 2021: dane techniczne

WYMIARY
Długość

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Szerokość

Wysokość

Rozstaw osi

Prześwit

Wysokość siedziska

Masa własna

Zbiornik paliwa

2,100 mm

865 mm

1,150 mm

1,470 mm

140 mm

845 mm 

215 kg 

17 litres

OSIĄGI
Moc maksymalna

Maks. Moment obrotowy

82.0 kW {111 KM} / 8,500 min-1 

98.5 Nm/ 6,500 min-1

SILNIK
Typ silnika

Układ zaworów

Średnica/skok

Pojemność

Stopień kompresji

Układ paliwowy

Układ smarowania

Rozrusznik

Układ zapłonowy

Chłodzony cieczą, 4-suw, rzędowy

DOHC, 16 zaworów

73.4 x 56.0 mm

948 cm3

10.8:1

wtrysk: ø36 mm x 4 podwójne przepustnice

smarowanie wymuszone, mokra miska

elektryczny

elektroniczny

UKŁAD NAPĘDOWY
Napęd

Skrzynia biegów

Przełożenia: 1.

2.

3.

4.

5.

6.

Przełożenie wstępne

Przełożenie główne

Sprzęgło 

łańcuch

6-biegowa

2.917 (35/12) 

2.059 (35/17) 

1.650 (33/20)

1.409 (31/22)

1.222 (33/27)

0.967 (29/30)

1.627 (83/51)

2.800 (42/15)

Manualne, mokre 

RAMA
Typ

Zawieszenie: przód

tył

Skok koła: przód

                             tył

Kąt pochylenia główki ramy

Wyprzedzenie

Kąt skrętu 

Opony: przód

tył

Hamulce:       Przód

zacisk

        Tył

zacisk

Kratownicowa

Widelec upside-down ø41 mm z regulacją tłumienia dobicia i odbicia i ustawieniem naprężenia wstępnego sprężyny

typuBack-link, Öhlins S46 gazowy amortyzator regulacją tłumienia dobicia i odbicia i ustawieniem naprężenia wstępnego sprężyny

120 mm

140 mm

25.0°

98 mm

35° / 35°

120/70ZR17 M/C (58W)

180/55ZR17 M/C (73W)

Podwójne, pływające tarcze ø300 mm Brembo 

Podwójne, mocowanie radialne, Brembo M4.32 Monoblock, 4-tłoczkowe zaciski przeciwstawne

Pojedyncza ø250 mm tarcza 

Zacisk: 1-tłoczkowy

 

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button