- Klasyczny wygląd, żywiołowy silnik i dopasione podwozie. Czy to recepta na sukces w trakcie trwającej mody na retro?
- Kawasaki Z900RS SE to motocykl, który pokazuje, że bogatą historię i tradycję można zgrabnie ubrać w hi-endowe dodatki i stworzyć motocykl, który jeździ współcześnie, a wygląda ponadczasowo
Moda na retro trwa w najlepsze i musimy przyznać, że bardzo podobają nam się fabryczne resto-mody. Czyli motocykle stylizowane na pochodzące sprzed kilku dekad, ale dopasione wysokiej klasy komponentami. Zwłaszcza jeśli wyglądają tak dobrze i elegancko jako nowe Kawasaki Z900RS w nowej wersji SE.
Rosnąca popularność modeli sportowych w stylu retro skłoniła Kawasaki do poszerzenia swojej oferty i właśnie dlatego zieloni z nieskrywaną dumą prezentują model Z900RS SE wszystkim tym, którzy preferują ponadczasowy design i nieodłączne piękno klasycznych motocykli, ale zależy im tak na high-endowej specyfikacji.
Kawasaki Z900RS SE 2022: piękno i technologia
Nowe Kawasaki Z900RS SE na sezon 2022 ożywia jeden z najbardziej atrakcyjnych schematów malowania z lat 70-tych: klasyczną kolorystykę „Yellow Ball” oryginalnego modelu Z1 z 1972 roku (Super Four). Ponadto, a może przede wszystkim, Z900RS SE otrzymał imponujący pakiet modyfikacji zawieszenia i układu hamulcowego. Model SE został wyposażony w tylny amortyzator Öhlins S46 z regulacją napięcia wstępnego. Wyposażony w aluminiowy korpus o konstrukcji jednorurowej, tłok średnicy ø46 mm oraz wewnętrzne komory powietrzno-gazowe, które mają zapewniać doskonałe wyczucie motocykla.
Zmiany z przodu to odwrócony przedni widelec o średnicy 41 mm w kolorze złotym, ze zmodyfikowanymi nastawami, tak aby przód jak najlepiej współgrał z tyłem motocykla i reakcją w całym zakresie skoku zawieszenia. Układ hamulcowy również uległ sporym modyfikacjom wraz z wprowadzeniem zacisków i tarcz sygnowanych przez Brembo z przodu. Podwójne przednie tarcze Brembo ø300 mm oraz zaciski monoblock Brembo M4.32 z radialnym mocowaniem oraz przewody w stalowym oplocie zapewniają większą siłę hamowania, jednocześnie oferując liniową progresję podczas operowania dźwignią.
Przeczytaj też:
Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer 2021: dlaczego ten motocykl turystyczny tak bardzo mnie zaskoczył?
Dodatkowo, co nie może zostać niezauważone w tego typu maszynie, takie zestawienie nie tylko poprawia właściwości jezdzne, ale także wygląd motocykla. Technologia staje się tym samym wyrafinowaną biżuterią.
Będąc przy wyglądzie, optyczne zmiany względem bazowego modelu Z900RS to nie tylko nowe kultowe malowanie. To także litery „RS” w logo modelu na bocznych osłonach wykończonych na czerwono oraz czarne, aluminiowe osłony boczne chłodnicy i osłony wtrysku paliwa i piękne, złote wieloszprychowe koła z lakkich stopów. Wisienką na torcie jest oczywiście schemat malowania „Ice Ball”, który nawiązuje do legendarnego modelu Z1 i sprawia, że aż miło się robi na sercu, gdy patrzysz na ten dwukołowy cukiereczek. Jesteśmy bardzo na tak!
Kawasaki Z900RS SE 2021: dane techniczne
WYMIARY | |
Długość
Szerokość Wysokość Rozstaw osi Prześwit Wysokość siedziska Masa własna Zbiornik paliwa |
2,100 mm
865 mm 1,150 mm 1,470 mm 140 mm 845 mm 215 kg 17 litres |
OSIĄGI | |
Moc maksymalna
Maks. Moment obrotowy |
82.0 kW {111 KM} / 8,500 min-1
98.5 Nm/ 6,500 min-1 |
SILNIK | |
Typ silnika
Układ zaworów Średnica/skok Pojemność Stopień kompresji Układ paliwowy Układ smarowania Rozrusznik Układ zapłonowy |
Chłodzony cieczą, 4-suw, rzędowy
DOHC, 16 zaworów 73.4 x 56.0 mm 948 cm3 10.8:1 wtrysk: ø36 mm x 4 podwójne przepustnice smarowanie wymuszone, mokra miska elektryczny elektroniczny |
UKŁAD NAPĘDOWY | |
Napęd
Skrzynia biegów Przełożenia: 1. 2. 3. 4. 5. 6. Przełożenie wstępne Przełożenie główne Sprzęgło |
łańcuch
6-biegowa 2.917 (35/12) 2.059 (35/17) 1.650 (33/20) 1.409 (31/22) 1.222 (33/27) 0.967 (29/30) 1.627 (83/51) 2.800 (42/15) Manualne, mokre |
RAMA | |
Typ
Zawieszenie: przód tył Skok koła: przód tył Kąt pochylenia główki ramy Wyprzedzenie Kąt skrętu Opony: przód tył Hamulce: Przód zacisk Tył zacisk |
Kratownicowa
Widelec upside-down ø41 mm z regulacją tłumienia dobicia i odbicia i ustawieniem naprężenia wstępnego sprężyny typuBack-link, Öhlins S46 gazowy amortyzator regulacją tłumienia dobicia i odbicia i ustawieniem naprężenia wstępnego sprężyny 120 mm 140 mm 25.0° 98 mm 35° / 35° 120/70ZR17 M/C (58W) 180/55ZR17 M/C (73W) Podwójne, pływające tarcze ø300 mm Brembo Podwójne, mocowanie radialne, Brembo M4.32 Monoblock, 4-tłoczkowe zaciski przeciwstawne Pojedyncza ø250 mm tarcza Zacisk: 1-tłoczkowy |
Po co komu w takim motocyklu 111KM?
Poto żebyś miał zabawę. Super motocykl . Jeżdżę takim