Jaki motocykl o pojemności 125 cm3 wybrać? Przeglądamy ofertę Zontesa

Artykuł sponsorowany

W skrócie
  • Przegląd najlepszych motocykli marki Zontes o pojemności 125 cm3
  • Dla każdego coś fajnego - od cruiserów, przez nakedy, aż po skutery
  • Szukasz motocykla o pojemności 125 cm3? Ten artykuł jest dla Ciebie!

Rynek motocykli o pojemności 125 cm3 systematycznie rośnie w siłę, a szczególnie dobrze odnajduje się na nim marka Zontes, która kusi posiadaczy kategorii A1 oraz B atrakcyjnymi i dobrze wykonanymi jednośladami w korzystnej cenie. 

Zontes bezpardonowo wdarł się na rynek w Europie i zdecydowanie nie był to atak chybiony – chińskie przedsiębiorstwo Guangdong Tayo Motorcycle Technology miało już w swojej ofercie dosadnie przetestowane modele na drogach Azji, które rozwijane były pod kątem dostosowania do upodobań i wymogów motocyklistów na Starym Kontynencie. Już w momencie powstania marki, czyli w 2003 roku, założyciele postawili sobie za cel tworzenie motocykli innowacyjnych, nowoczesnych i przy tym atrakcyjnych cenowo. Powstały ogromne fabryki i potężne budynki, w których opracowywane są autorskie konstrukcje i rozwiązania techniczne.

To jeden z powodów, dla których europejczycy tak pokochali markę Zontes. Kopiowanie natychmiast jest negowane, a w przypadku tego producenta mamy do czynienia z konstrukcjami, silnikami i koncepcjami tworzonymi od podstaw. To ogromna przewaga, która natychmiast została doceniona. Firma ta kompletnie nie ma się czego wstydzić w porównaniu z japońską, niemiecką czy włoską konkurencją.

Najważniejsze informacje:

  1. Jaki motocykl o pojemności 125 cm3 wybrać? W ofercie Zontesa każdy znajdzie coś dla siebie – od maxi-skutera dla osób wysokich, przez uniwersalny model U1, aż po rasowego streetfightera.
  2. Przegląd najciekawszych stodwudziestekpiątek, które wyróżniają się dobrą jakością wykonania, nowoczesnym wyposażeniem i przede wszystkim konkurencyjną ceną.
  3. Najlepsze propozycje dla posiadaczy kategorii A1 oraz B.

Obejrzyj koniecznie:

Zontes 125 U – sportowy duch zamknięty w streetfighterze

W całej gamie Zontesa ten model ma zdecydowanie najwięcej sportowego charakteru. Podkreśla to przede wszystkim agresywny design i zaostrzone kształty owiewek, a także dynamiczna sylwetka za kierownicą. Typowo miejski streetfighter napędzany jest nowoczesną, chłodzoną cieczą jednostka napędowa, która generuje 14,7 KM. To parametry, które sprawią, że staniesz się królem miasta i zatłoczonych arterii, nie rujnując przy tym swojego budżetu podczas wizyt na stacjach paliw. Niewielki, ale dynamiczny silnik zadowala się znikomą ilością paliwa za sprawą zaawansowanego wtrysku paliwa.

Ergonomia jest typowo sportowa – dla jednych będzie to zaleta, ale z pewnością nie dla tych wysokich. Gabaryty motocykla są niewielkie, a zarówno kształt owiewek, jak i ich rozmiar jest wręcz miniaturowy. Niewielki zadupek i jeszcze mniejsza czacha to elementy charakterystyczne nowoczesnych nakedów, jednakże należy pamiętać, że to segment dedykowany do podbijania miast i czerpania z jazdy maksimum frajdy. Idealny będzie dla tych, którzy nie planują długodystansowych podróży, a oczekują iście sportowej pozycji, która wywierana jest poprzez wysoko umiejscowione podnóżki oraz szeroką kierownicę.

Na pokładzie znajdziemy oświetlenie w technologii Full-LED, gniazdo USB, a także system ABS. Czy potrzeba nam czegoś więcej do podbijania ulic? Zdecydowanie pełnego zbiornika paliwa o pojemności 12,5 l, który pozwoli na przejechanie nieco ponad 400 km przy średnim spalaniu wynoszącym 2,5 l. To idealna propozycja dla młodych gniewnych, którzy lubują się w segmencie agresywnych nakedów.

Cena: 15 999 zł

Zontes 125 Z2 – miejska propozycja dla wysokich

Wielu może stwierdzić, że Zontes ma w swojej ofercie dwa niemalże bliźniacze modele. Mowa oczywiście o wspomnianym wcześniej U oraz Z2. Można się w samym wyglądzie doszukać wielu podobieństw, jednakże różnice rozpoczęły się już w momencie kreślenia pierwszych szkiców. Z2 to typowo miejski naked, jednakże znacznie mniej nacechowany sportowym DNA. W przypadku tego motocykla najważniejszy był komfort oraz gabaryty, dzięki którym jest on wyjątkowo uniwersalną propozycją. Zarówno ergonomia, sama pozycja za kierownicą oraz komfort jazdy to pewnego rodzaju kompromis, który szczególnie docenią osoby o wyższym wzroście.

Z2 napędzany jest tym samym silnikiem, który generuje moc 14,7 KM. Ekonomia została zachowana, podobnie jak dynamiczna reakcja na ruch przepustnicą, ale na zupełnie inny poziom wzniósł się komfort jazdy. Pozycja jest znacznie bardziej wyprostowana, a sam kształt owiewek znacznie lepiej rozbija pęd powietrza. Wyposażenie jest niemalże identyczne, jednakże ciekawym dodatkiem są gmole ochronne, na których zostały zamontowane crash-pady. Zapomnij zatem o konsekwencjach wstydliwych paciaków, które mogą zdarzyć się na początku Twojej motocyklowej drogi. Zontes 125 Z2 wyjdzie z nich bez szwanku.

Cena: 15 999 zł

Obejrzyj test Zontesa 125 Z2 w wykonaniu Tobiasza i Piotrka:

Zontes 125 GK – najlepiej wyposażony i idealnie trafiający w aktualne trendy

Śmiem twierdzić, że model GK jest zdecydowanie popisowym i topowym motocyklem w segmencie 125 cm3 Zontesa. Zresztą nie sposób jest nie zauważyć, że jest to wariacja na temat modelu 350 GK, który posiada zbliżoną funkcjonalność i stylistykę, ale został wyposażony w silnik o mniejszej pojemności, dzięki czemu mogą na nim jeździć osoby posiadający kategorie A1 oraz B od co najmniej trzech lat. Obok tego modelu nie sposób jest przejść obojętnie, bo czarne odcienie idealnie podkreślają jego styl i odważny charakter, co potwierdzają również kostkowe opony. To synonim przygody, która dla 125 GK zdaje się nie mieć żadnych ograniczeń, a dodatkowo odbędzie się w towarzystwie dopracowanych szczegółów i niepowtarzalnej maniery.

Jednocylindrowy silnik o pojemności niespełna 125 cm3 generuje moc 14,7 KM, która ochoczo reaguje na ruch manetki gazu, a przy tym oferuje spalanie na poziomie 2,5 l. Warto dodać, że zbiornik paliwa ma pojemność aż 17 l, więc o stacji paliw można zapomnieć na dłuższy czas. Z przodu zamontowane zostało zawieszenie typu upside-down, a z tyłu centralnie umieszczony amortyzator. Tam, gdzie dla wielu przygoda się skończy, Ty dopiero ją zaczniesz, korzystając z uniwersalnego charakteru, oświetlenia Full-LED i  ABS marki Bosch.

Cena: 17 999 zł

Zontes 125 G1 – neoscrambler z aspiracjami do jazdy nie tylko po mieście

Dokładnie tak powinien wyglądać nowoczesny neoscrambler – Zontes przygotował fantastyczną propozycję dla tych, którzy cenią sobie cechy charakterystyczne scramblerów połączone z nowoczesną technologią. G1 nie tylko fantastycznie się prezentuje na postoju, ale przede wszystkim zaskakuje swoją uniwersalnością oraz zachęcaniem do odkrywania mniej uczęszczanych dróg, również tych szutrowych. Niech nie zwiedzie was klasyczny wygląd i znana linia, bo Zontes 125 G1 jest idealnym połączeniem, które świetnie sprawdzi się również po minięciu znaku D-43, który stosowany jest w celu wskazania kierującym, że wyjeżdżają z obszaru zabudowanego.

Warto zaznaczyć, że model G1 dostępny jest w dwóch wersjach:

  • Zontes 125 G1 Aluminium – wyposażony jest w we frezowane z lekkich stopów obręcze kół, które podkreślają sportowe aspiracje tego dynamicznego motocykla,
  • Zontes 125 G1 Spoke – posiada bezdętkowe koła szprychowe, które jeszcze bardziej podkreślają jego zadziorny charakter.

G1 jest przepełniony klasycznym, a zarazem przygodowym stylem. Łatwość prowadzenia, genialny wygląd i dynamiczna jednostka napędowa sprawia, że jest to idealna propozycja dla tych, którzy lubują się w motocyklach subtelnie nacechowanych terenowymi właściwościami. Na liście wyposażenia znajduje się pełne oświetlenie wykonane w technologii Full-LED, wydajny układ hamulcowy z systemem ABS, wytrzymałe gmole ochronne z dodatkowymi crashpadami oraz czujniki ciśnienia w oponach.

Cena: 15 999 zł za wersję Aluminium oraz 17 499 zł za odmianę Spoke

Zontes 125 C – cruiser przez duże C

W ofercie Zontesa nie brakuje również propozycji dla fanów chopperów. 125 C to połączenie zarówno pod względem konstrukcji, jak i designu, świata chopperów i cruiserów. Efektem tego jest nowatorski model z absolutnie klasycznego segmentu, który aż kipi nowoczesnością. Z jednej strony dobrze znany jest kształt zbiornika paliwa, a także charakterystyczny jest wybór rozmiaru kół w rozmiarze 16 cali. Z drugiej jednak strony na próżno jest szukać potężnych ilości chromu, niklu i analogowych wyświetlaczy.

Tylna część motocykla sprawia wrażenie, jakby została wyrzeźbiona w customowym warsztacie. Siedzisko znajduje się na wysokości 700 mm, dzięki czemu może się okazać idealnym wyborem również dla kobiet. Sprzyjać w lekkim i prostym prowadzeniu będzie również nisko umiejscowiony środek ciężkości, a także niska waga wynosząca 153 kg w stanie gotowym do jazdy. Nie oznacza to jednak, że propozycja ta skierowana jest jedynie w kierunku płci pięknej, bo jego gabaryty nie są wcale tak minimalistyczne, jak mogłoby się wydawać. Szczególnie środkowa część, a w szczególności wysoko pociągnięty zbiornik paliwa o pojemności 16 l sprawia, że nawet potężny facet z kilkoma nadprogramowymi kilogramami nie będzie wyglądał na modelu 125 C jak słoń na monocyklu. Wręcz przeciwnie.

Szkoda, że inżynierowie Zontesa nie pokusili się o montaż silnika w układzie V, który jest nieodłącznym elementem motocykli należących do segmentu cruiserów i chopperów. W ramie znalazł się jednocylindrowy silnik chłodzony cieczą, który generuje moc niespełna 15 KM. Spalanie? Rekordowo niskie, bo wynoszące średnio 2,1 l na każde 100 km. Tańsze jest przede wszystkim codzienne użytkowanie, bo tego nie można powiedzieć o wyposażeniu. ABS, podwójne amortyzatory z regulacją, oświetlenie Full-LED i cyfrowy wyświetlacz. Nic więcej nie potrzeba do nieśpiesznego przemierzania kilometrów w akompaniamencie bluesowej składanki.

Cena: 13 999 zł

Zontes 125 M – najbogatsze wyposażenie w tej klasie i gabaryty maxi-skutera

Jeżeli macie wrażenie, że już widzieliście gdzieś ten skuter, to macie racje. 125 M to mniejszy brat modelu 310 M i zasadniczo główną różnicą jest przede wszystkim jednostka napędowa. Ta, generuje moc 14,55 KM przy wadze 148 kg, co potwierdza, że swoimi gabarytami zdecydowanie bliżej mu do maxi-skutera. To cecha, dzięki której model ten ceniony jest przede wszystkim wśród wysokich osób, którzy nawet na jednośladzie wpasowującym się w ramy kategorii A1, nie chcą wyglądać jak na motorowerze. Miejsca jest sporo, zarówno na nogi, jak i na siedzisku, co docenicie szczególnie jeżdżąc z pasażerem. Pod kanapą znajduje się oczywiście schowek, który jest podświetlany i bez problemu pomieści zakupy lub kask.

Zatrzymajmy się na chwilę przy wyposażeniu, bo zdecydowanie 125 M ma się czym pochwalić. Rozpoczęliśmy od podświetlanego schowka, ale to dopiero wierzchołek góry lodowej. Na liście znajduje się miedzy innymi elektrycznie regulowana szyba, komputer pokładowy, tryby jazdy i wyświetlacz TFT, na którym roi się od najróżniejszych informacji. W przypadku tego modelu nie ma mowy o półśrodkach. Praktyczność w codziennym użytkowaniu widoczna jest na każdym kroku.

Cena: 16 999 zł

Zontes 125 D – drapieżnik z nutą elegancją

Wykorzystanie znanego połączenia czerni ze złotem sprawia, że zarówno podkreślone zostały agresywne kształty, jak i również elegancja. Jednocześnie wyróżniasz się z tłumu, ale bez problemu zaskoczysz także samochody osobowe dynamicznie ruszając ze świateł. Zontes 125 D to nowoczesna konstrukcja, która okraszona została zaawansowanymi technologiami dbającymi o bezpieczeństwo kierowcy oraz wydajną i oszczędną jednostką napędową o mocy prawie 15 KM.

Sam design zdecydowanie musi się podobać, a jak dodatkowo poznamy listę wyposażenia standardowego, która jest najbogatsza w tej klasie, to można się zaskoczyć. Na pokładzie tego skutera dosłownie jest wszystko, czego potrzebujemy w codziennym użytkowaniu. O bezpieczeństwo dba dwukanałowy system ABS, komfort ułatwia otwieranie siedziska za pomocą przycisku i system bezkluczykowy, a do ładowania waszego telefonu znajdziecie dwa szybkie porty. Dodatkowo szyba regulowana jest elektrycznie. Wszystkie niezbędne informacje wyświetlane są na czytelnym ekranie cyfrowym. Jazda jest wyjątkowo przyjemna, a dynamika silnika pozwala zarówno na dostojną jazdę po bulwarach, jak i dynamiczną jazdę poza miastem.

Cena: 17 999 zł

Zontes 125 U1 – uniwersalność ponad wszystko

Kształty tego motocykla już na pierwszy rzut oka zdradzają jego multizadaniowość. Wysoko umiejscowiony przedni błotnik, gmole ochronne, szeroka kierownica i kostkowe opony to gwarancja, że tego modelu żadne warunki nie są w stanie ograniczyć nawet w najmniejszy sposób. Chcesz żwawo omijać samochody stojące w korku? Proszę bardzo! Korzystaj z dynamicznej jednostki napędowej o pojemności niespełna 125 cm3 i niewielkich gabarytów, aby zgrabnie omijać otoczone arterie. Masz ochotę wyjechać za miasto i skręcić w pierwszą nieutwardzoną drogę, aby odkryć to, co niewidoczne jest z asfaltowych szos? Proszę bardzo! Korzystaj z dużego prześwitu i wysokiego skoku zawieszenia, aby dzielnie przemierzać off-roadowe szlaki. Dla 125 U1 nie ma rzeczy niemożliwych.

Schowaj kluczyki do kieszeni, bo na liście wyposażenia jest system bezkluczykowy. Dodatkowo ABS marki Bosch, gmole ochronne, oświetlenie Full-LED, handbary i typowo terenowe opony. Sam wybierz gdzie, w jakim kierunku i jak daleko – Zontes spełni Twoje absolutnie wszystkie zachcianki. Zatankuj do pełna zbiornik paliwa o pojemności 12,5 l i ruszaj ku nowej, nieodkrytej jeszcze przygodzie.

Cena: 17 499 zł

Zontes – dla każdego coś… wyjątkowego!

Przyglądając się ofercie Zontesa doszedłem do wniosku, że wschodnią motoryzację można negować, ale przed jakimkolwiek osądem należy dobrze zapoznać się z jej ofertą. Fakt, nie brakuje producentów, których modele ograniczają się jedynie do taniej i kiczowatej kopii, ale nie brakuje również takich, jakim jest przedsiębiorstwo Guangdong Tayo Motorcycle Technology, które ma na swoim koncie 256 patentów dotyczących designu, 121 patentów modeli używanych oraz 121 innowacyjnych patentów. Potężne fabryki, w których składane są motocykle, to dopiero początek. Warto wspomnieć o ogromnych centrach, w których inżynierowie pracują nad nowościami i nowymi technologiami, a także o własnej odlewni aluminium. Samodzielność od momentu pierwszego pomysłu, aż po finalny produkt, dodatkowo wysoka jakość i konkurencyjna cena to coś, czego Zontesowi nie można odmówić. To powody, przez które tak ciepło marka ta została przyjęta w Europie i zagościła w niej na dłużej.

Wiktor Seredyński

Od małego oglądał się za motocyklami do tego stopnia, że kilkukrotnie nabił sobie guza na głowie na przydrożnej lampie. Fan dalekich podróży, garażowego majsterkowania, ale także wyścigowej jazdy na torze. Wszystkie rzeczy związane z motocyklami odbywają się oczywiście w akompaniamencie Dire Straits. Podróż i jazda jest celem, a motocykle sposobem na spełnione życie.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button