Indian FTR 1200 2019 i FTR 1200 S 2019. Nowy trend na rynku?

Indian właśnie pokazał światu drogowego flattrackera, model FTR 1200. Czy po modzie na scramblery czas na motocykle czerpiące inspiracje z amerykańskiego flattracku? 

Premiera Indiana FTR 1200 jest ważna z kilku powodów. Po pierwsze, to naprawdę nieźle wyglądający motocykl (poza paskudnym tłumikiem końcowym). Po drugie, to pierwszy Indian, który odchodzi od bazowania na cruiserowym dziedzictwie marki. FTR 1200 idzie w kierunku dziedzictwa sportowego (a tam Indian też ma się czym pochwalić), skierowany jest do młodszego klienta. 

FTR 1200 – silnik i zawieszenie

FTR 1200 platformowo związany jest z modelem Scout. V-twin o pojemności nieco ponad 1200 ccm został przebudowany. Posiada lżejszy wał korbowy i wyższą kompresję. Finalnie moc maksymalna sięga 120 KM. Moc przenoszona jest przez sprzęgło antyhoppingowe i 6-biegową skrzynię biegów na tylne koło.

Jednostka napędowa stworzona jest na bazie tej znanej ze Scouta.

Silnik zamocowano w stalowej ramie kratownicowej. Większa część zbiornika paliwa znajduje się pod siedzeniem dla obniżenia środka ciężkości. Stosunkowo poziomo mocowany tylny amortyzator Sachsa w bazowej wersji posiada regulację napięcia wstępnego sprężyny i odbicia. 

Indian FTR 1200 i Indian FTR 1200 S

FTR 1200 dostępny będzie w dwóch wersjach. Podstawowa posiada pełne, LED-owe oświetlenie, ABS, kontrolę trakcji opartą o IMU z systemem zapobiegania wheelie, zmienne tryby jazdy, hamulce Brembo i zawieszenie Sachs (przód bez regulacji). 

Ciekawiej robi się w przypadku wersji „S”, która obok powyższego otrzymała wyświetlacz TFT, Cornering ABS Boscha z możliwością wyłączenia oraz w pełni regulowane zawieszenie z przodu i z tyłu. 

Model “S” wyposażony będzie w kolorowy wyświetlacz TFT o rozmiarze 4,3 cala.

Bazowy model będzie dostępny tylko w kolorze czarnym. Wersja „S” w trzech malowaniach, w tym w malowaniu będącym replikom modeli sportowych z serii American Flat Track. 

Ciekawy trend?

FTR 1200 zapowiada nowy, ciekawy trend? Indian sugeruje, że europejski rynek jest najważniejszy dla modelu. Wydaje mi się jednak, że flattrackowe motocykle nie przyjmą się w Europie tak mocno jak w USA. Dla nas to dziwna odmiana żużla, której na Starym Kontynencie nikt nie zna. FTR 1200 będzie w takim wypadku, zamiast wyznaczać trendy, konkurować ze Scrambler Ducati, BMW R nineT Scrambler i Triumphem Scramblerem. A to nie da się ukryć konkurencja poważna… 

Indian FTR 1200 i FTR 1200 S 2019 – zdjęcia:

[trending]

 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button