Harley-Davidson Pan America i Harley-Davidson Bronx debiutują na EICMA 2019

Pierwszy motocykl Harley-Davidson typu Adventure Touring i model Streetfighter debiutują z całkowicie nowymi silnikami Revolution Max

Firma Harley-Davidson po raz pierwszy publicznie zaprezentowała całkowicie nową platformę motocykli wagi średniej na targach EICMA w Mediolanie, gdzie przedstawiono również informacje o najnowszym silniku Harley-Davidson V-Twin – Revolution Max. Ten potężny, całkowicie nowy silnik w układzie V (rozchylenie cylindrów 60°), zaprojektowany dla nowej serii motocykli Harley-Davidson, ma dwie pojemności: 1250 cm3 wykorzystany w nowym motocyklu Harley-Davidson Pan America i 975 cm3 wykorzystany w modelu Bronx. Obie te niesamowite maszyny, pokazano po raz pierwszy – jako prototypy – w lipcu 2018 r. podczas prezentacji strategicznej pt. „Więcej Dróg do Harley-Davidson”, zostaną wprowadzone na rynek w 2020 r., pozwalając legendarnej marce na wejście do nowych segmentów, jak również na zaprezentowanie swojego dziedzictwa nowej generacji motocyklistów.

Pan America

Model Pan America to całkowicie nowy, motocykl turystyczny typu adventure – doskonale dobrana mieszanka dla miłośników  zapachu ogniska, włóczęgi i nieutwardzonej nawierzchni pod kołami. Pan America jest jak dwukołowe narzędzie wielofunkcyjne o wielkiej wytrzymałości, zaprojektowane do odkrywania i podróży w nieznane.

Bronx

Nowy układ napędowy Revolution Max jest również sercem całkowicie nowego modelu Bronx. Ta miejska maszyna wagi średniej charakteryzuje się zadziornością i osiągami oraz oferuje moment obrotowy, prowadzenie i technikę w nowoczesnym wydaniu.

Oba motocykle napędzane są całkowicie nowymi, chłodzonymi cieczą silnikami Revolution Max o pojemności 975 cm3 i 1250 cm3. Silnik ten, stworzony do napędzania serii nowych modeli motocykli Harley-Davidson, został zaprojektowany tak, aby oferować elastyczne osiągi w szerokim zakresie mocy generowanej przy wysokich obrotach silnika. Dzięki zminimalizowanej masie i zmaksymalizowanej wydajności, silnik Revolution Max zapewnia wąski profil układu napędowego, który jest zintegrowany z motocyklem jako centralny element ramy, tak aby obniżyć środek ciężkości i poprawić prowadzenie. Ten lekki układ napędowy posiada wewnętrzne wałki wyrównoważające, które eliminują drgania silnika, zwiększając komfort jazdy i wytrzymałość pojazdu. Silnik wygląda potężnie i ma wyraźnie zaznaczony profil, a do tego  jego konstrukcja jest zarówno klasyczna jak i współczesna, mocna i elegancka – stanowiąc przykład kolejnego, dokonanego przez firmę Harley-Davidson doskonałego połączenia stylu i osiągów.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Docelowe parametry użytkowe silnika Revolution Max 1250

  • Pojemność 1250 cm3
  • Moc – ponad 145 KM
  • Maksymalny moment obrotowy – ponad 120 Nm 

Docelowe parametry użytkowe silnika Revolution Max 975

  • Pojemność 975 cm3
  • Moc – ponad 115 KM
  • Maksymalny moment obrotowy – ponad 95 Nm 

Cechy silnika Revolution Max

  • Silnik w układzie V (V-Twin) chłodzony cieczą
  • Od 1909 roku silnik V-Twin jest centralnym elementem ikonicznych motocykli Harley-Davidson. Ta linia silników jest kontynuowana również w nowych motocyklach wagi średniej dzięki układowi napędowemu Revolution Max.
  • Kąt rozchylenia cylindrów wynoszący 60 stopni zapewnia miejsce na podwójne przepustnice, które maksymalizują przepływ powietrza i zwiększają osiągi.
  • Chłodzenie cieczą utrzymuje kontrolowaną temperaturę silnika w celu zapewnienia stałej wydajności w zmieniających się warunkach otoczenia i jazdy.

Współpraca ze światowej rangi Partnerami – Układ hamulcowy i Opony

Aby poprawić osiągi nowych modeli Pan America i Bronx, firma Harley-Davidson skorzystała z wiedzy i doświadczenia światowej klasy  kluczowych dostawców, aby zapewnić najlepsze rozwiązania w zakresie układu hamulcowego i opon. W przypadku układu hamulcowego, firma Harley-Davidson podjęła współpracę z firmą Brembo w celu stworzenia nowego radialnego zacisku czterotłoczkowego typu monoblock łączącego ostre krawędzie z łagodniejszymi krzywiznami zaprojektowanymi tak, aby uzyskać styl, który dopełnia osobowość motocykla oraz zapewnia lepsze wyczucie i precyzję hamowania. Jeśli chodzi o opony, firma Harley-Davidson ściśle współpracowała z firmą Michelin nad opracowaniem pod wspólną marką opon do każdego modelu motocykla, które pozwalają na optymalizację osiągów, odczucia i przyczepności we wszystkich warunkach.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button