- Nowy Barton MZK 250: Idealny dirt bike dla amatora?
- Ten sprzęt offroadowy zapowiada się całkiem ciekawie
- Dostępne są także dodatkowe akcesoria
Trzy, dwa, jeden, start! Ruszamy z zabawą na wyższym poziomie. Amatorska jazda w terenie to teraz już nie tylko 125-tki lub mini-crossy, bo w kolejny sezon – 2021 – marka Barton Motors wjeżdża z nową ofertą prawdziwych dirt bike`ów. Mowa o nowym w ofercie producenta modelu MZK 250, który otwiera nowe możliwości jazdy w terenie. Chcecie dowiedzieć się więcej? My bardzo!
Kochasz błoto? Twoje drugie imię to przygoda, a ulubionym słowem na “W” jest… wolność? Wygląda na to, że dobrze się składa, bo Barton MZK 250 zdaje się mieć wszystko by podzielać twoje pasje. Nie straszne mu wyboje i trudny teren. Zastosowano w nim widelec typu upside-down o skoku 235 mm, a tylny amortyzator pracuje w oparciu o system dźwigni – wszystko po to by uzyskać odpowiednią precyzję prowadzenia, niezależnie od tego czy dajesz w gaz na niewielkich nierównościach, czy większych wybojach. Konfiguracja podwozia i zawieszenia ma zapewnić kompromis pomiędzy komfortem jazdy a przyczepnością na każdym podłożu. Barton MZK 250 posiada koła w rozmiarach 21 i 18 cali – czyli typowe dla motocykli stricte offroadowych. Dzięki temu dobór ogumienia na dowolny teren i charakter jazdy staje się łatwy i szeroki. Dodatkowo zastosowanie typowych, dużych kół terenowych sprawia, że MZK 250 sprawnie pokona każdą przeszkodę i nierówność. Wysoka kanapa wraz z dobrze ukształtowanymi osłonami zbiornika oraz wąską ramą pozwalają przyjąć odpowiednią pozycję, aby po mistrzowsku zapanować nad motocyklem w obliczu dowolnego wyzwania. Zapowiada się naprawdę nieźle.
Barton MZK 250: amator z ambicjami
Dalej też jest całkiem dobrze bo chłodzony powietrzem singiel o pojemności generuje 16 KM. Niby szału nie ma, ale do amatorskiej zabawy w terenie w zupełności wystarczy. Zwłaszcza, że odpowiednie zestopniowanie przełożeń skrzyni biegów oraz układu przeniesienia napędu, wraz z zębatką napędową posiadającą 49 zębów, sprawiają, że MZK 250 skutecznie radzi sobie w każdym terenie, a jazda jest intuicyjna. Do tego sprzęt nie waży tony, więc o poderwanie przedniego koła w powietrze nikt nie powinien się martwić.
Za bezpieczeństwo odpowiadają zaciski hamulcowe pracujące na tarczach typu wave o rozmiarach 270 i 240 mm z przodu i z tyłu. Co najważniejsze, hamulce zapewniają odpowiednie wyczucie hamowania do zastosowania terenowego. MZK 250 posiada rozrusznik elektryczny, a w razie potrzeby do dyspozycji zawsze pozostaje tradycyjny „kopniak”. To zdecydowanie ukłon w stronę wygody podczas offroadowych szaleństw. Kto nakopał się już w życiu zalanego crossa, ten wie jak zbawienne to rozwiązanie. Oczywiście awaryjna kopka jest jak najbardziej na miejscu.
Jaki akumulator do skutera? Oto jedno z najczęstszych wiosennych pytań [opinie]
Zastosowana jednostka napędowa CB250D-G to pewniak, który znany jest z miliardów innych pojazdów rodem z Państwa Środka. O silnikach marki Zongshen można znaleźć wiele pozytywnych opinii. Nie bez znaczenia pozostaje także fakt, że Zongshen współpracuje na zasadzie spółek Joint Venture z takimi graczami jak Harley-Davidson czy Piaggio. Świadczy to o tym, że sercem motocykla nie jest przypadkowo wybrany chiński silnik do kosiarki, a sprawdzony w boju piec.
Barton MZK 250: Golas, czy Wypas?
Barton Motors skonfigurował model MZK 250 w taki sposób, aby na wyposażeniu znajdowało się to, co najważniejsze w jeździe terenowej – jednocześnie bez przepłacania za akcesoria, które Tobie mogą okazać się niepotrzebne. W każdej chwili możesz jednak doposażyć swojego MZK 250 w ciekawe i przydatne akcesoria, takie jak przedni reflektor z klasyczną żarówką lub w wersji LED, licznik motogodzin, handbary, kolorowe nakładki na szprychy, zawodowe podnóżki czy tłumik generujący dźwięki rodem z zawodów Hard Enduro. Wszystkie te elementy dostaniesz u dealerów Barton Motors oraz w sklepach internetowych – sygnowane marką Moretti Parts.
Cena nowego Bartona MZK 250 to 6999 zł. Więcej informacji o tym sprzęcie czeka na: www.barton-motors.pl
Barton MZK 250: Dane techniczne:
DANE TECHNICZNE
Ciąg dalszy pod materiałem wideo
NAPĘD
SILNIK Zongshen jednocylindrowy, czterosuw, chłodzony powietrzem
POJEMNOŚĆ 223 cm3
ZAPŁON CDI
MOC MAKSYMALNA 12 kW / 7000 obr./min.
ROZRUCH elektryczny/nożny
SKRZYNIA BIEGÓW Manualna, 5 biegowa
WYMIARY I WAGA
DŁUGOŚĆ 2100 mm
WYSOKOŚĆ 1200 mm
SZEROKOŚĆ 810 mm
WYSOKOŚĆ SIEDZISKA 935 mm
ROZSTAW OSI 1490 mm
WAGA 120 kg
PRZEŚWIT 300 mm
KOŁA
FELGA PRZEDNIA Stalowa 21”
HAMULEC PRZEDNI tarczowy, hydrauliczny, Ø270 mm
AMORTYZATOR PRZEDNI Upside down, olejowy o skoku 235 mm
FELGA TYLNA Stalowa 18″
HAMULEC TYLNY tarczowy hydrauliczny, Ø240 mm
AMORTYZATOR TYLNY olejowy o skoku 80 mm
INNE
MAX OBCIĄŻENIE 125 kg
ZBIORNIK PALIWA 6,3 L
DODATKOWE AKCESORIA które można dokupić: Lampa przednia klasyczna lub LED, licznik motogodzin, handbary, podnóżki, tłumik tuningowy, nakładki na szprychy