Bonneville Bobber TFC – rzemieślnicza perełka w kolekcjonerskim wydaniu

Informacja prasowa

W skrócie
  • Każdy kto ma w sobie pierwiastek artysty, z pewnością docenia serię Triumph Factory Custom.
  • Limitowane edycje motocykli, dopieszczone rzemieślniczą pracą artystów.
  • Rzućmy okiem na świeżynkę: Bobbera TFC.
  • Wyprodukowano jedynie 750 egzemplarzy tego modelu.

Triumph Motorcycles wprowadza na rynek nowy model z serii Triumph Factory Custom – Bonneville Bobber TFC. Wyjątkowy, limitowany do 750 egzemplarzy motocykl stanowi połączenie klasycznego stylu z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, oferując nie tylko estetykę, ale także zaawansowane osiągi. Jak na Triumpha z serii TFC przystało, można liczyć na wykończenie klasy premium: ręcznie malowane elementy z podpisem artysty, pozłacane części i wiele innych detali, o których przeczytacie poniżej.

Silnik: poprawa responsywności w niskim zakresie obrotów

Sercem Bonneville Bobber TFC jest chłodzony cieczą dwucylindrowy silnik Bonneville o pojemności 1200 cm³. Dzięki specjalnemu dostrojeniu osiąga on 78 KM mocy przy 6000 obr./min oraz 106 Nm momentu obrotowego już przy niskich wartościach 37500-ciu obr./min. Takie osiągi nowego Bobbera poprawiają responsywność przy niskim zakresie obrotów oraz są obietnicą dynamicznego przyspieszenia i elastyczności w każdym zakresie pracy silnika.

System wtrysku paliwa współpracujący z elektroniczną kontrolą przepustnicy oferują trzy tryby jazdy:
• Road – optymalny do codziennego użytku,
• Rain – zwiększający bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach,
• Sport – zapewniający natychmiastową reakcję przepustnicy dla bardziej agresywnej jazdy.

TFC wyposażony jest w podwójne tłumiki Akrapovič z karbonowymi końcówkami, które mają nie tylko zapewniać efektywny przepływ spalin, ale także nadają motocykli głęboki, hot-rodowy dźwięk.
Zawieszenie i układ hamulcowy: precyzyjne prowadzenie

Podwozie Bonneville Bobber TFC zostało zoptymalizowane pod kątem zwinności i precyzji. Widelec upside-down Öhlins NIX 30 o średnicy 43 mm oferuje obiecującą regulację tłumienia kompresji, odbicia i napięcia wstępnego (skok zawieszenia to 90 mm). Tylny amortyzator Öhlins RSU ma być równie zaawansowany, gwarantując odpowiednią równowagę między komfortem a sportowym charakterem jazdy (regulowane pod względem napięcia wstępnego i tłumienia odbicia i o skoku 77 mm).

Układ hamulcowy? To podwójne tarcze o średnicy 310 mm, które współpracują z czterotłoczkowymi radialnymi zaciskami Brembo M50, co ma zapewniać doskonałą siłę hamowania. Zestaw uzupełnia tylna tarcza o średnicy 255 mm z zaciskiem osiowym Nissin.

Rama i koła: stabilność i lekkość

Stalowa, kołyskowa rama w połączeniu z 32-szprychowymi kołami nadaje motocyklowi klasyczny wygląd. Jednak zastosowanie aluminiowych komponentów i włókna węglowego pozwoliło na redukcję masy o ponad 5 kg w porównaniu do standardowego modelu Bobbera, co ma przekładać się na większą zwinność i lepsze prowadzenie.
Przednia opona o rozmiarze 100/90-19 i tylna o 150/80-16 mają gwarantować dobrą przyczepność.

Inteligentne rozwiązania: technologia ukryta w klasyce

Podczas gdy Bonneville Bobber TFC zachowuje minimalistyczny, klasyczny wygląd, nie brakuje mu nowoczesnych udogodnień. Motocykl wyposażono w:

kontrolę trakcji – zapewniającą stabilność i lepszą przyczepność w zmiennych warunkach,
wielofunkcyjne tylne światła typu bullet, które eliminują potrzebę stosowania centralnego tylnego reflektora, zachowując minimalistyczny design,
analogowy prędkościomierz ze zintegrowanym wyświetlaczem LCD – połączenie tradycji i nowoczesności.

Dzięki zaawansowanemu systemowi zarządzania silnikiem, Bobber TFC spełnia wymagania normy emisji spalin EURO 5+.

Ekskluzywność w technologii i wykonaniu

Jak każdy model z kolekcjonerskiej edycji Triumpha, Bonneville Bobber TFC to rzemieślnicza perełka.
Limitowana do 750 sztuk edycja oferuje ręcznie malowane złote akcenty inspirowane marmurem, nadwozie z włókna węglowego oraz tłoczone, skórzane siedzenie premium z wytłoczonym logo Triumpha. Każdy egzemplarz jest indywidualnie numerowany i opatrzony podpisem artysty odpowiedzialnego za zdobienia, co podkreśla kolekcjonerską wartość maszyny.

Czy warto?

Bonneville Bobber TFC to motocykl, który łączy nowoczesną technologię z tradycyjnym stylem. Jest to z pewnością propozycja zarówno dla kolekcjonerów, jak i kierowców szukających maszyny, która oferuje „coś więcej”. Cena? 94 990 PLN może wydawać się wysoka, ale trzeba zwrócić uwagę na unikalność tego modelu.

SPECYFIKACJA SILNIK

Typ Chłodzony cieczą rzędowy twin, 8-zaworowy, SOHC, z czopami wału korbowego przesuniętymi o 270°
Pojemność 1200 cm³
Średnica 97.6 mm
Suw 80.0 mm
Stopień sprężania 10:1
Maksymalna moc 78 KM (57.5 kW) przy 6 000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 106 Nm przy 3 750 obr./min
Układ zasilania Elektroniczny wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy. Trzy tryby jazdy (Road, Rain, Sport)
Układ wydechowy Układ wydechowy ze szczotkowanej stali nierdzewnej, w systemie 2 w 2, z podwójnym tłumikiem Akrapovič i końcówkami z karbonu
Układ napędowy Łańcuch X-ring
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe ze sprzęgłem wspomagającym moment obrotowy
Skrzynia biegów 6-biegowa

 

SPECYFIKACJA PODWOZIE

Stalowa, kołyskowa
Wahacz Dwustronny, stalowy
Przednie koło 32-szprychowe, 19 x 2,5 cala
Tylne koło 32-szprychowe, 16 x 3,5 cala
Przednia opona 100/90-19
Tylna opona 150/80-16
Przednie zawieszenie Widelec upside-down Öhlins NIX 30 o średnicy 43 mm z regulacją napięcia wstępnego, tłumienia kompresji i odbicia. Skok 90 mm.
Tylne zawieszenie Zawieszenie Öhlins monoshock z łącznikiem, regulowane pod względem napięcia wstępnego i tłumienia odbicia. Skok 77 mm.
Przednie hamulce Podwójne, stałe tarcze 310 mm, 4-tłoczkowe, radialne zaciski Brembo M50, ABS
Tylne hamulce Pojedyncza, stała tarcza 255 mm, zacisk osiowy Nissin, ABS
Przyrządy Analogowy prędkościomierz ze zintegrowanym wielofunkcyjnym wyświetlaczem LCD oraz sygnowaniem TFC

 

SPECYFIKACJA WYMIARY ORAZ WAGA

Długość 2 235 mm
Szerokość kierownicy 774 mm
Wysokość bez lusterek 1 060 mm
Wysokość siedzenia 690 – 700 mm
Rozstaw osi 1 510 mm
Kąt pochylenia główki ramy 25.7°
Wyprzedzenie 93 mm
Masa z płynami 237 kg
Pojemność zbiornika 9 litrów

 

SPECYFIKACJA SPALANIE I EMISJA (EU)

Norma EURO 5+

Emisję CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy.

Interwał serwisowy 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button