- Każdy kto ma w sobie pierwiastek artysty, z pewnością docenia serię Triumph Factory Custom.
- Limitowane edycje motocykli, dopieszczone rzemieślniczą pracą artystów.
- Rzućmy okiem na świeżynkę: Bobbera TFC.
- Wyprodukowano jedynie 750 egzemplarzy tego modelu.
Triumph Motorcycles wprowadza na rynek nowy model z serii Triumph Factory Custom – Bonneville Bobber TFC. Wyjątkowy, limitowany do 750 egzemplarzy motocykl stanowi połączenie klasycznego stylu z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, oferując nie tylko estetykę, ale także zaawansowane osiągi. Jak na Triumpha z serii TFC przystało, można liczyć na wykończenie klasy premium: ręcznie malowane elementy z podpisem artysty, pozłacane części i wiele innych detali, o których przeczytacie poniżej.
Silnik: poprawa responsywności w niskim zakresie obrotów
Sercem Bonneville Bobber TFC jest chłodzony cieczą dwucylindrowy silnik Bonneville o pojemności 1200 cm³. Dzięki specjalnemu dostrojeniu osiąga on 78 KM mocy przy 6000 obr./min oraz 106 Nm momentu obrotowego już przy niskich wartościach 37500-ciu obr./min. Takie osiągi nowego Bobbera poprawiają responsywność przy niskim zakresie obrotów oraz są obietnicą dynamicznego przyspieszenia i elastyczności w każdym zakresie pracy silnika.
System wtrysku paliwa współpracujący z elektroniczną kontrolą przepustnicy oferują trzy tryby jazdy:
• Road – optymalny do codziennego użytku,
• Rain – zwiększający bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach,
• Sport – zapewniający natychmiastową reakcję przepustnicy dla bardziej agresywnej jazdy.
TFC wyposażony jest w podwójne tłumiki Akrapovič z karbonowymi końcówkami, które mają nie tylko zapewniać efektywny przepływ spalin, ale także nadają motocykli głęboki, hot-rodowy dźwięk.
Zawieszenie i układ hamulcowy: precyzyjne prowadzenie
Podwozie Bonneville Bobber TFC zostało zoptymalizowane pod kątem zwinności i precyzji. Widelec upside-down Öhlins NIX 30 o średnicy 43 mm oferuje obiecującą regulację tłumienia kompresji, odbicia i napięcia wstępnego (skok zawieszenia to 90 mm). Tylny amortyzator Öhlins RSU ma być równie zaawansowany, gwarantując odpowiednią równowagę między komfortem a sportowym charakterem jazdy (regulowane pod względem napięcia wstępnego i tłumienia odbicia i o skoku 77 mm).
Układ hamulcowy? To podwójne tarcze o średnicy 310 mm, które współpracują z czterotłoczkowymi radialnymi zaciskami Brembo M50, co ma zapewniać doskonałą siłę hamowania. Zestaw uzupełnia tylna tarcza o średnicy 255 mm z zaciskiem osiowym Nissin.
Rama i koła: stabilność i lekkość
Stalowa, kołyskowa rama w połączeniu z 32-szprychowymi kołami nadaje motocyklowi klasyczny wygląd. Jednak zastosowanie aluminiowych komponentów i włókna węglowego pozwoliło na redukcję masy o ponad 5 kg w porównaniu do standardowego modelu Bobbera, co ma przekładać się na większą zwinność i lepsze prowadzenie.
Przednia opona o rozmiarze 100/90-19 i tylna o 150/80-16 mają gwarantować dobrą przyczepność.
Inteligentne rozwiązania: technologia ukryta w klasyce
Podczas gdy Bonneville Bobber TFC zachowuje minimalistyczny, klasyczny wygląd, nie brakuje mu nowoczesnych udogodnień. Motocykl wyposażono w:
• kontrolę trakcji – zapewniającą stabilność i lepszą przyczepność w zmiennych warunkach,
• wielofunkcyjne tylne światła typu bullet, które eliminują potrzebę stosowania centralnego tylnego reflektora, zachowując minimalistyczny design,
• analogowy prędkościomierz ze zintegrowanym wyświetlaczem LCD – połączenie tradycji i nowoczesności.
Dzięki zaawansowanemu systemowi zarządzania silnikiem, Bobber TFC spełnia wymagania normy emisji spalin EURO 5+.
Ekskluzywność w technologii i wykonaniu
Jak każdy model z kolekcjonerskiej edycji Triumpha, Bonneville Bobber TFC to rzemieślnicza perełka.
Limitowana do 750 sztuk edycja oferuje ręcznie malowane złote akcenty inspirowane marmurem, nadwozie z włókna węglowego oraz tłoczone, skórzane siedzenie premium z wytłoczonym logo Triumpha. Każdy egzemplarz jest indywidualnie numerowany i opatrzony podpisem artysty odpowiedzialnego za zdobienia, co podkreśla kolekcjonerską wartość maszyny.
Czy warto?
Bonneville Bobber TFC to motocykl, który łączy nowoczesną technologię z tradycyjnym stylem. Jest to z pewnością propozycja zarówno dla kolekcjonerów, jak i kierowców szukających maszyny, która oferuje „coś więcej”. Cena? 94 990 PLN może wydawać się wysoka, ale trzeba zwrócić uwagę na unikalność tego modelu.
SPECYFIKACJA SILNIK
Typ | Chłodzony cieczą rzędowy twin, 8-zaworowy, SOHC, z czopami wału korbowego przesuniętymi o 270° |
Pojemność | 1200 cm³ |
Średnica | 97.6 mm |
Suw | 80.0 mm |
Stopień sprężania | 10:1 |
Maksymalna moc | 78 KM (57.5 kW) przy 6 000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 106 Nm przy 3 750 obr./min |
Układ zasilania | Elektroniczny wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy. Trzy tryby jazdy (Road, Rain, Sport) |
Układ wydechowy | Układ wydechowy ze szczotkowanej stali nierdzewnej, w systemie 2 w 2, z podwójnym tłumikiem Akrapovič i końcówkami z karbonu |
Układ napędowy | Łańcuch X-ring |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe ze sprzęgłem wspomagającym moment obrotowy |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
SPECYFIKACJA PODWOZIE
Stalowa, kołyskowa | |
Wahacz | Dwustronny, stalowy |
Przednie koło | 32-szprychowe, 19 x 2,5 cala |
Tylne koło | 32-szprychowe, 16 x 3,5 cala |
Przednia opona | 100/90-19 |
Tylna opona | 150/80-16 |
Przednie zawieszenie | Widelec upside-down Öhlins NIX 30 o średnicy 43 mm z regulacją napięcia wstępnego, tłumienia kompresji i odbicia. Skok 90 mm. |
Tylne zawieszenie | Zawieszenie Öhlins monoshock z łącznikiem, regulowane pod względem napięcia wstępnego i tłumienia odbicia. Skok 77 mm. |
Przednie hamulce | Podwójne, stałe tarcze 310 mm, 4-tłoczkowe, radialne zaciski Brembo M50, ABS |
Tylne hamulce | Pojedyncza, stała tarcza 255 mm, zacisk osiowy Nissin, ABS |
Przyrządy | Analogowy prędkościomierz ze zintegrowanym wielofunkcyjnym wyświetlaczem LCD oraz sygnowaniem TFC |
SPECYFIKACJA WYMIARY ORAZ WAGA
Długość | 2 235 mm |
Szerokość kierownicy | 774 mm |
Wysokość bez lusterek | 1 060 mm |
Wysokość siedzenia | 690 – 700 mm |
Rozstaw osi | 1 510 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 25.7° |
Wyprzedzenie | 93 mm |
Masa z płynami | 237 kg |
Pojemność zbiornika | 9 litrów |
SPECYFIKACJA SPALANIE I EMISJA (EU)
Norma | EURO 5+
Emisję CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy. |
Interwał serwisowy | 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej |