BMW R nineT Racer: Dane techniczne, cena i opinie
R nineT o bardziej usportowionej wersji, Racer. W modelu zdecydowano się na chłodzony powietrzem dwucylindrowy silnik w układzie bokser. Podobnie jak do innych R nineT, pojemność silnika, jak i jego moc została bez zmian – 1170 cm3 i 110 KM.
Jego sportowy charakter czuć na każdym kroku. Zarówno pod względem pozycji za kierownicą, bardziej sportowej, delikatnie pochylonej do przodu, jak i wyglądzie, czy też dźwięku jaki wydaje on po przekręceniu manetki. Dodatkowo siedzenie kierowcy umożliwia delikatnie obniżyć pozycję kierowcy z 805 na 795 mm.
- Silnik
- Rodzaj Chłodzony powietrzem/olejem czterosuwowy silnik typu Boxer, dwa wałki rozrządu, cztery promieniście ułożone zawory na cylinder, centralnie montowany wałek wyrównawczy
- Średnica cylindra/skok tłoka 101 mm x 73 mm
- Pojemność 1170 cm3
- Moc znamionowa 81 kW (110 KM) przy 7750 obr/min.
- Maks. moment obrotowy 116 Nm przy 6000 obr/min.
- Stopień sprężania 12.0 : 1
- Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Elektroniczny wtrysk w kanale wlotowym
- Norma emisji spalin 3-drożny katalizator o obiegu zamkniętym, spełnia normę emisji EU-4
- Osiągi/Zużycie paliwa
- Prędkość maksymalna Ponad 200 km/h
- Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km 5,3 l
- Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa, liczba oktanowa 95-98 (podane osiągi przy LO 98)
- Instalacja elektryczna
- Alternator Alternator trójfazowy 720 W
- Akumulator Typ 12 V/14 Ah, bezobsługowy
- Przeniesienie napędu
- Sprzęgło Sprzędło jednotarczowe, suche, hydrauliczne
- Skrzynia biegów Sześciostopniowa skrzynia biegów o stałym zazębieniu, śrubowe koła zębate
- Napęd Wał napędowy
- Zawieszenie/Hamulce
- Rama Trzy-częściowa rama składająca się z jednej przedniej i dwóch tylnych części, silnik i skrzynia biegów jako element przenoszący obciążenie, siedzenie oraz rama z podnóżkami dla pasażera jako akcesorium dodatkowe.
- Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła Widelec teleskopowy, średnica 43 mm
- Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła Odlewane z aluminium jednoczęściowy widelec z wahaczem BMW Motorrad Paralever; Rozpórka centralna, wstępne napięcie ustawiane bezstopniowo za pomocą klucza hakowego, ustawiane tłumienie siły dobicia
- Skok zawieszenia przód/tył 125 mm/120 mm
- Rozstaw kół 1491 mm
- Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 103,9 mm
- Kąt nachylenia główki ramy 63,6°
- Koła Odlew aluminiowy
- Rozmiar obręczy, przód 3,50 x 17″
- Rozmiar obręczy, tył 5,50 x 17″
- Opony, przód 120/70 R 17
- Opony, tył 180/55 R 17
- Hamulce, przód Dwie tarcze, średnica 320 mm, zaciski 4-tłoczkowe
- Hamulce, tył Jednotarczowe, z pływającym, dwutłoczkowym zaciskiem; średnica tarczy 265 mm
- ABS BMW Motorrad ABS w standardzie
- Wymiary/masy
- Długość 2105 mm
- Szerokość (z lusterkami) 920 mm
- Wysokość (bez lusterek) 1105 mm
- Wysokość siedzenia 805 mm
- Długość łuku krokowego 1785 mm
- Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1) 220 kg
- Dopuszczalna masa całkowita 430 kg
- Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 210 kg
- Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 17 l
- Rezerwa paliwa Około 3,5 l