BMW C1, czy czeka nas wielki powrót skutera z dachem?

Skuter BMW C1 zrobił niemałą furorę na całym świecie, przynajmniej w sferze rozgłosu, ponieważ sam jednoślad nie sprzedawał się najlepiej i BMW szybko zaprzestało produkcji tego pojazdu.

BMW C1 miał być skuterem przyszłości. Wyposażony w pasy bezpieczeństwa, dach i kontrolowaną strefę zgniotu szybko stał się sensacją. Miał być bezpieczniejszy niż klasyczny jednoślad, zapewniać doskonałą ochronę przed złymi warunkami atmosferycznymi, co miały docenić osoby dojeżdżające nim do pracy i dawać możliwość jazdy bez kasku, to również miało być ogromną zaletą. Niestety genialny na papierze pomysł nie przełożył się na wyniki sprzedażowe i egzotyczne C1 pozostało w sprzedaży tylko przez trzy lata.

 Co ciekawe model C1 występował w różnych wersjach silnikowych, ale najpopularniejszą była wersja 125. BMW oczywiście nie stworzyło pierwszego i jedynego zadaszonego skutera, ale o wyjątkowości tej jednostki świadczy fakt, że dach jest sztywną konstrukcją, a sam jednoślad posiada spryskiwacze, wycieraczki, a nawet ABS, który w latach sprzedaży modelu C1 był czymś niewyobrażalnym dla jednośladów klasy 125. Warto również zaznaczyć, że model C1 nie jest produktem stricte pochodzącym z Bawarii. Za główny projekt odpowiadali włosi (Bertone), a za konstrukcje silnika Austriacy (Rotax). Co ciekawe wprowadzając w roku 2000 C1 do sprzedaży, BMW zaoferowało klientom skuter nowoczesny pod każdym względem, również pod kątem zasilania silnika. Ta 125-tka wyposażona była we wtrysk paliwa! To też przełożyło się na osiągi, miejskie BMW pomimo sporej bryły, rozpędzało się do 115 km/h, co był doskonałym wynikiem, a sam silnik generował moc 15 KM!

Drugi raz do tej samej rzeki?

Jednym z największych zaskoczeń tego sezonu są niedawno ujawnione szkice patentowe dotyczące skutera elektrycznego C-Evolution, w których doskonale widzimy, że BMW ma ochotę jeszcze raz spróbować swoich sił w produkcji ze skuterami wyposażonymi w dach. Czy rynek zmienił się wystarczająco, aby ten projekt zakończył się sukcesem?

BMW C1

Trzeba przyznać, że jest to dosyć odważny krok. Większość producentów nadal prowadzi walkę, której celem jest przekonanie klientów do pojazdów elektrycznych. Na tym polu BMW idzie o kilka kroków do przodu, projektując skuter wyposażony w specjalną klatkę bezpieczeństwa, która będzie miała za zadanie chronić kierowcę poprzez specjalnie do tego zaprojektowane strefy zgniotu, wielopunktowe pasy bezpieczeństwa. Na pokładzie znajdzie się również poduszka powietrzna!

BMW C1 125: KONTROWERSYJNY SKUTER Z DACHEM I PASAMI BEZPIECZEŃSTWA

Sama konstrukcja dachu według plotek ma być wykonana z aluminium i karbonu, dzięki czemu będzie wytrzymała oraz lekka. Dodatkowo dach ma być zdejmowany po odkręceniu kilku śrub mocujących.

Pomysł budowy skutera elektrycznego, wyposażonego w dach nie jest najnowszy – szkice patentowe zostały opublikowane już w roku 2018, ale dopiero w ostatnim czasie zostały ujawnione. Czy to oznacza, że BMW trzyma asa w rękawie?

 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button