Wyścigowy departament Aprilia Racing znowu poszedł mocno po bandzie, opracowując motocykl z prostą kierownicą do użytku torowego. Limitowany hypernaked Aprilia Tuono V4 X otrzymał wyścigową technologię i elektronikę, a jego silnik produkuje niebagatelne 221 KM mocy, co przy masie 166 kg pozwala na przyspieszenia godne wyczynowych wyścigówek.
Tuono V4 X jest dzieckiem programu Factory Works, w ramach którego Aprilia przenosi technologię opracowaną w wyścigowych mistrzostwach świata do motocykli dostępnych dla każdego. Za rozwój i montaż nowego modelu odpowiedzialny jest wyścigowy departament Aprilia Racing, co sprawia, że stał się on prestiżową zabawką do kręcenia bardzo szybkich kółek. Aprilia Tuono V4 X potrafi na torze dostarczyć emocje i osiągi zarezerwowane zazwyczaj dla najbardziej zaawansowanych zawodników. W rozwoju modelu uczestniczył Lorenzo Savadori, zawodnik Aprilia, a na torze Imola wykręcił czas zaledwie 1:50!
Nowy, limitowany i numerowany hypernaked napędzany jest silnikiem znanym z RSV4 1100 Factory. Jednak zamiast 217 KM, model Tuono V4 X posiada moc mierzoną na wale w wysokości 221 KM! Jednostka oddycha dzięki układowi wydechowemu Akrapovic (tytanowy kolektor i karbonowa końcówka) oraz filtrowi powietrza Sprint Filter o najwyższym przepływie. Dziki silnik daje się okiełznać za sprawą wyścigowej elektroniki – strategie sterowania silnikiem i dynamiką motocykla dopracowane zostały na tor przez Aprilia Racing.
Za potężnymi osiągami tego pół-nakeda ma idealnie nadążać rama i podwozie o wyścigowej geometrii. Zawieszenie to elektroniczny, półaktywny zestaw Öhlins Smart EC 2.0. Kolejnym atutem jest masa motocykla, która przypomina bardziej prototypy znane z MotoGP. Tuono V4 X na sucho waży 166 kg. W oszczędności kilogramów pomaga wiele elementów obrabianych z aluminium, a także felgi Marchesini z kutego magnezu.
Aprlia Tuono V4 X przeznaczona jest wyłącznie do użytku torowego. Pomaga w tym rozbudowany, karbonowy pakiet aerodynamiczny, który w prostej linii pochodzi z Aprilii RS-GP ścigającej się w MotoGP. To rozwiązanie zastosowano po raz pierwszy w motocyklu tego typu, a przyczyniać się ma do znacznego zwiększenia stabilności w każdej sytuacji na torze. Wszystkie owiewki wykonano z włókien węglowych, a ich stylistyka podkreślona została grafiką „Bol d’Or”.
Godny podziwu jest także wyścigowy układ hamulcowy Brembo. Dopracowane i ekstremalnie efektywne zaciski Brembo GP4-MS sterowane są przez radialną pompę hamulcową 19×16, a wgryzają się w stalowe tarcze z technologią T-Drive.
Każda sztuka Aprilii Tuono X dostępna jest w cenie 34 900 Euro i już dostępna jest do zarezerwowania. Rezerwacje odbywają się wyłącznie online na stronie internetowej Aprilia. Klienci mogą odebrać swój egzemplarz Tuono V4 X bezpośrednio z oddziału Aprilia Racing, wraz z ekskluzywną wycieczką po wyścigowym departamencie fabryki z Noale. Do każdego motocykla klienci otrzymają dedykowany kask wyścigowy KYT NX-Race z grafikami inspirowanymi kolorystyką Tuono V4 X.
Więcej informacji o modelu Tuono V4 X znajdziecie na stronie polskiego importera marki Aprilia: www.aprilia-poland.pl