18-letnia Honda CBR1000RR za ponad 770 000 złotych!

Ten egzemplarz to kawał pięknej historii.

W skrócie
  • Honda CBR1000RR SC57 z 2007 roku wystawiona na sprzedaż za 770 000 zł
  • Na tym motocykl dwukrotnie zwyciężał w serii WSBK James Toseland
  • Wyjątkowy, niepowtarzalny i mistrzowski motocykl z numerem 1

Ceny motocykli kolekcjonerskich osiągają zawrotne kwoty, a kwota, którą należy zapłacić za tą Hondę CBR1000RR z 2017 roku może przyprawić o ból głowy. Nie jest to jednak seryjnie produkowany egzemplarz, a mistrzowski sprzęt, który należał do Jamesa Toselanda, który dwukrotnie zdobył tytuł mistrza świata World Superbike.

Honda przyzwyczaiła nas na przestrzeni lat, że potrafi produkować genialne, bezawaryjne i kompletnie bezobsługowe modele. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszy się cała sportowa rodzina CBR, która na rynku wyróżnia się swego rodzaju kompromisem pomiędzy osiągami i mocą, a żywotnością i kulturą pracy. W 2006 roku na rynku zadebiutowała CBR1000RR SC57, która szturmem podbiła serca motocyklistów na całym świecie – z jednej strony był to absolutnie sportowy model, który wraz z łaskawszym traktowaniem manetki stawał się potulnym i przyjaznym motocyklem, który świetnie sprawdzał się w codziennym użytkowaniu.

Egzemplarz, który właśnie trafił na aukcję był dosiadany przez dwukrotnego mistrza świata WSBK, a także zdobywcę drugiego i trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej, Jamesa Toselanda. Anglik w barwach zespołu Ten Kate Honda właśnie na tym egzemplarzu zdobył swój drugi mistrzowski tytuł, dlatego na próżno szukać jest charakterystycznego numeru 52, który zastąpiony został numerem 1.

Najważniejsze informacje:

  1. Dwukrotny mistrz świata World Superbike wystawił swój zwycięski motocykl na sprzedaż.
  2. Honda CBR1000RR w barwach zespołu Ten Kate Honda została wyceniona na kwotę około 770 000 zł.
  3. Motocykl zostanie osobiście przekazany przez Jamesa Toselanda nowemu nabywcy.

Przeczytaj koniecznie:

Wjazd motocyklem na szczyt stoku narciarskiego: czy to możliwe?

Mistrz wystawił swój motocykl na sprzedaż

James Toseland osiągnął spore sukcesy w serii World Superbike, a następnie trafił do MotoGP, jednakże w barwach ekipy Yamaha Tech 3 nie był w stanie nawiązać kontaktu z czołówką stawki. Jego karierę w 2011 roku zakończyła kontuzja nadgarstka, której nabawił się podczas upadku na torze Aaragon. W swoim dobytku ma jednak pokaźną kolekcję pucharów przede wszystkim z WSBK oraz niższych serii wyścigowych. Anglik wystawił na sprzedaż swój motocykl, na którym zdobył drugi tytuł mistrza świata World Superbike w 2007 roku. Wyjątkowa Honda CBR1000RR została wyceniona na 149 999 GPB, czyli około 770 000 zł. Szczęśliwy nabywca nie tylko zostanie właścicielem zwycięskiego motocykla, ale dodatkowo Toseland przekaże go osobiście, uściśnie dłoń i możliwe będzie zrobienie wspólnej fotografii z pucharem z 2007 roku.

Ten motocykl byył moją dumą i radością przez 17 lat, a także jest jednym z najlepszych wspomnień w mojej karierze wyścigowej. Dał mi podwójne zwycięstwo na Brands Hatch w ten pamiętny weekend, kiedy 126 000 fanów dopingowało mnie na mecie, a ja wygrałem oba wyścigi. Pokonał fabryczne Ducati z wielkim Troyem Baylissem na Phillip Island, a także Maxa Biaggiego w Brnie. To właśnie dwa największe zwycięstwa w mojej karierze miały miejsce na tym niesamowitym motocyklu. Zakup tego egzemplarza to szansa na posiadanie niesamowitego kawałka historii superbike’ów. Nie mogę się doczekać osobistego przekazania tego wyjątkowego motocykla szczęśliwemu właścicielowi. – skomentował James Toseland.

Za sprzedaż odpowiedzialna jest firma The Bike Specialist, po kliknięciu w TEN LINK przeniesiecie się do ogłoszenia, gdzie znajdziecie więcej zdjęć i filmów przedstawiających motocykl. Dostawa możliwa jest nie tylko na terenie Wielkiej Brytanii, ale także na całym świecie.

Świat motocykli drogowych i torowych scala się w jedną całość

Rok 1988 uznaje się za moment, w którym na dobre połączył się świat motocykli drogowych i wyścigowych. W 1988 oraz 1989 roku zwyciężał Fred Merkel dosiadający Hondę VFR750R RC30 z silnikiem V4 o pojemności 748 cm3, która została wyprodukowana w liczbie zaledwie 3000 egzemplarzy po to, aby mogła trafić do salonów sprzedaży i tym samym żeby spełnić wszystkie wymogi regulaminu WSBK. Od tamtego momentu wszyscy producenci musieli się niejako skupić na rozwoju nie tylko kilku sztuk motocykli stworzonych do ścigania się, ale przede wszystkim na budowie seryjnego odpowiednika, który otrzyma homologację drogową i będzie dostępny w sprzedaży. To niejako powód, który w dosadny sposób wpłynął na dalszy rozwój segmentu motocykli sportowych. W przypadku MotoGP mówimy o maszynach prototypowych, które skonstruowane zostały od podstaw jedynie do wyścigów. W World Superbike startują motocykle zbudowane na bazie modeli produkcyjnych, które są oczywiście odpowiednio zmodyfikowane.

 

Wiktor Seredyński

Od małego oglądał się za motocyklami do tego stopnia, że kilkukrotnie nabił sobie guza na głowie na przydrożnej lampie. Fan dalekich podróży, garażowego majsterkowania, ale także wyścigowej jazdy na torze. Wszystkie rzeczy związane z motocyklami odbywają się oczywiście w akompaniamencie Dire Straits. Podróż i jazda jest celem, a motocykle sposobem na spełnione życie.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button