Team LRP Poland testuje nowe BMW S 1000 RR w specyfikacji endurance

Zawodnicy polskiego zespołu LRP Poland mają za sobą udane testy nowego modelu BMW S 1000 RR, którym wystartują w nadchodzącym sezonie w pełnym cyklu motocyklowych mistrzostw świata FIM EWC. 

Bartłomiej Lewandowski, Kamil Krzemień i Dominik Vincon spędzili trzy udane dni na hiszpańskich torach Almeria i Andalucia, gdzie po raz pierwszy przetestowali dwa egzemplarze zupełnie nowego motocykla w fabrycznej specyfikacji.

W tym czasie zawodnicy pokonali w sumie blisko 500 okrążeń, czyli ok. dwa tysiące kilometrów, skupiając się na testach nowych rozwiązań i autorskich modyfikacji oraz bazowych ustawień i opon Pirelli.

BMW Team LRP Poland

„To były bardzo udane testy – mówi Bartłomiej Lewandowski. – Przez ponad sześć miesięcy pracowaliśmy nad własnymi modyfikacjami nowego modelu BMW, z których jesteśmy bardzo zadowoleni. Motocykl jest rewelacyjny. Bardzo duże wrażenie zrobiła na nas także elektronika oraz niesamowicie niskie zużycie paliwa, które jest bardzo ważne w wyścigach długodystansowych. Testowaliśmy również nowy, szybszy system tankowania, ale także szukaliśmy ustawień i pozycji za kierownicą, które będą optymalne dla całej naszej trójki. Jesteśmy zadowoleni z testów i czasów okrążeń, a także danych, jakie zgromadziliśmy. Pomogą nam one we wprowadzeniu zimą kolejnych modyfikacji, które przetestujemy w lutym i o których opowiemy wkrótce na naszym kanale na YouTubie.”

BMW BMW S 1000 RR. Zaskakujący sprzęt

„Nowy motocykl bardzo pozytywnie mnie zaskoczył, dając dużo więcej możliwości niż poprzednia wersja – dodaje Kamil Krzemień. – BMW przygotowało bardzo dobry pakiet, w którym wprowadziliśmy własne modyfikacje, a efekty zrobiły na nas wszystkich spore wrażenie. Podczas testów poznawaliśmy nowe ustawienia i znaleźliśmy komfortowy dla całej naszej trójki setup. Nie mogę doczekać się kolejnych jazd, a przede wszystkim zawodów. Jestem bardzo optymistycznie nastawiony przed sezonem 2021. Nasz zespół bardzo szybko się rozwija, więc liczymy na coraz lepsze wyniki.” 

BMW S1000RR

Team LRP Poland we wrześniu zakończył swój piąty sezon w mistrzostwach świata FIM EWC na ósmym miejscu w 12-godzinnym wyścigu w portugalskim Estoril i na dziesiątej pozycji w klasyfikacji generalnej. Jednocześnie Lewandowski został najwyżej sklasyfikowanym Polakiem w historii MŚ.

Przyszłoroczne zmagania FIM EWC rozpoczną się w połowie kwietnia od legendarnego, 24-godzinnego wyścigu na francuskim torze Le Mans.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Jak powstają motocykle endurance?

 

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button