
Suzuki SV 650 motocykl sportowo – turystyczny o pojemności 650 cm3, wyprodukowany przez japońskiego producenta. Motocykl ten po raz pierwszy zaprezentowany został podczas targów Intermot w 1998 roku w Monachium, zaś pierwsze modele pojawiły się na rynku w 1999 roku.
Maszyna produkowana była w dwóch wersjach – N (bez owiewek) oraz S (z półowiewką). Konstrukcja maszyny zapoczątkowana została w 1995 roku w motocyklach Ducati, a następnie w modelu TL1000. Suzuki SV 650, podobnie jak TL1000, wyposażony został w dwucylindrowy, czterocylindrowy , widlasty silnik oraz aluminiową ramę spawaną z rur o owalnym przekroju. Była to bardzo lekka konstrukcja – masa w stanie gotowości do jazdy wynosiła około 185 kg. Suzuki SV650 był również bardzo trwałą i niezawodną maszyną. Parametry oraz brak w ówczesnym czasie odpowiednika u konkurencji wpłynęły na to, że od momentu wejścia na rynek, motocykl cieszył się ogromną popularnością i odnotowywał wysokie wyniki sprzedażowe.
W 2003 roku producent wyprodukował kolejną wersję motocykla, w której przede wszystkim zmieniono ramę oraz zainstalowano katalizator i wytrysk paliwa, tak, aby motocykl spełniał normy dotyczące emisję spalin. Poprawiono również stylistykę na bardziej smukłą. Piętą achillesową motocykla było jednak zbyt miękkie zawieszenie, które w wersji z 2003 roku nie zostało niestety poprawione. Przeznaczenie Suzuki SV 650 zależne jest od jego modelu – wersja naked doskonale nadaje się do jazdy po mieście, zaś wersja SV650S, posiadająca owiewki, przeznaczona jest do użytku sportowego.
Suzuki SV 650: Dane techniczne
Dane techniczne: Suzuki SV 650 | |
Marka | Suzuki |
Model | SV 650 |
Pojemność | 645 cm3 |
Silnik | Czterosuwowy, dwucylindrowy, widlasty |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
Moc maksymalna | 71 KM |
Ilość miejsc | 2 |
Hamulec przód/tył | Podwójny tarczowy/tarczowy |
Rozruch | elektryczny |
Wymiary | 2045 /730 /1060 mm |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 17 litrów |
Masa własna | 165 kg |