Strefy czystego transportu nie dla motorowerzystów

Ustawodawca nie przewidział rowerów i motorowerów w legislacji dotyczącej stref czystego transportu. Wjechać do nich mogą tylko pojazdy samochodowe. 

Tak przynajmniej interpretują wprowadzone zmiany w prawie ogólnopolskie media motoryzacyjne. Czasopismo Lege Artis analizując przepisy wyciąga następujące wnioski:

Słowem: tak, wszystko wskazuje na to, że racjonalny ustawodawca ograniczył wjazd rowerów do strefy czystego transportu — cała nadzieja, że włodarze gmin, jeśli zdecydują się na ustanowienie stref, uwzględnią pojazdy napędzane siłą mięśni (ale przecież też motorowery elektryczne!) w stosownych uchwałach — bo w przeciwnym razie będą mogły sypać się mandaty z art. 96c kodeksu wykroczeń.

Ustawa o strefach czystego transportu mówi o pojazdach samochodowych napędzanych energią elektryczną, wodorem, gazem CNG lub LPG. Oznacza to, że przepisy nie zakładają możliwości wjazdu do strefy rowerem, ale także motorowerem (który w świetle prawa nie jest „pojazdem samochodowym”).

REKLAMA

Poznaj Suzuki Hayabusa. Maszyna doskonała powraca

Odkryj legendę na nowo. Suzuki Hayabusa powraca. Nowe wcielenie mechanicznej doskonałości. Doznania zarezerwowane dla najbardziej śmiałych. Odważysz się?

Advertisement

Istnieje też szansa, że ustawodawca zmieni prawo. Istnie też inna: że poinformuje o opłatach, które można uiścić żeby do strefy wjechać. Nawet 25 zł / godzinę. 

W innym wypadku mandat wynosić będzie 500 zł. 

Nowe znaki drogowe: D-54 i D-55, czyli strefa czystego transportu

[trending]

 

Inne publikacje na ten temat:

3 opinii

  1. Nie wprowadzajcie w błąd. Nie ma słowa o napędzie LPG. Tylko elektryczne, CNG i Wodór. LPG będą traktowane jak każdy zasilany benzyną czy diesel.

  2. Dokładnie. Cytat a netu:
    „…Warto też zwrócić uwagę, że we wszystkich wersjach Ustawy za „czyste” uznane zostały samochody na CNG, których w Polsce na razie prawie nie ma, ale już nie pojazdy napędzane LPG, choć takich aut jest w Polsce ok. trzech milionów. Być może zadecydowały tu względy bezpieczeństwa energetycznego, jednak z punktu widzenia ochrony powietrza nie ma większej różnicy między CNG i LPG…”
    Więc?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button