125 ccm
Aktualnie czytasz:
Romet RCR 125: 15 minut jazdy w korkach i tankowanie motocykla: #39 Szybcy i Szybcy Vlog
6

Dzisiaj pokazujemy Wam dobry kwadrans jazdy po Warszawie w godzinach szczytu. W roli g艂贸wnej聽Romet RCR 125, czyli jedna z najch臋tniej wybieranych propozycji w segmencie motocykli 125 na prawo jazdy B.

Trasa nietypowa, bo prowadz膮ca Obwodnic膮 Warszawy. Jednak po 17 przeradza si臋 ona w d艂ugi na kilka kilometr贸w zator. Sprawdzam jak w takich warunkach spisuje si臋 Romet RCR 125 i wyci膮gam odpowiednie wnioski. Przy tej okazji przybli偶am Wam parametry techniczne tego sprz臋tu i podkre艣lam najwa偶niejsze atrybuty tego ma艂ego cruisera.

Przede wszystkim zwracam uwag臋 na fakt, 偶e zastosowano tutaj dwucylindrowy silnik o mocy 11 KM. Wspomagany jest ch艂odnic膮 oleju, co jest dzi艣 rzadko spotykanym rozwi膮zaniem w tej klasie. Wyprawa na RCR 125 to 艣wietny pretekst do rozmowy o spalaniu sprz臋tu, kt贸ry wa偶y 160 kg. O dziwo 2.5 L jest w pe艂ni realnym wynikiem, a zalane do baku 4 L spokojnie starczy na niemal 200 km.

Romet RCR 125 posiada bardzo szerokie ko艂a co sprzyja d艂ugiej je藕dzie. 艢wietnie pracuj膮 one z mi臋kkim i komfortowym zawieszeniem. Motocykl dobrze sk艂ada si臋 w zakr臋tach i mimo sporych gabaryt贸w moim zdaniem sprawdza si臋 w mie艣cie.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Silnik wsp贸艂pracuje z 5 prze艂o偶eniami i rozp臋dza si臋 do pr臋dko艣ci maksymalnej 105 km/h. Moim zdaniem najbardziej optymaln膮 pr臋dko艣ci膮 przelotow膮 jest 80. W贸wczas mo偶emy liczy膰 na niskie spalanie i dobry komfort nawet podczas d艂u偶szego wypadu za miasto.

Oczywi艣cie dzisiejsza jazda to jedynie wst臋p do naszego testu. W przysz艂ym tygodniu na Jedno艣lad.pl oraz naszym kanale na YouTube poka偶emy wszystkie detale tego motocykla, aby艣cie mogli w pe艂ni zapozna膰 si臋 z nowym Rometem RCR 125. To jak? Do zobaczenia?

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Cze艣膰, ja jestem Leszek, jad臋 na Romecie RCR 125 i mo偶ecie razem ze mn膮 pokona膰 kila kilometr贸w w zat艂oczonym mie艣cie. Teoretyczne te dwa aspekty si臋 wykluczaj膮, czyli tak masywna konstrukcja + miasto, cho膰 nie jeste艣my w terenie zabudowanym. 呕eby by艂o ciekawej to jest fragment ringu Warszawskiego, ale od p贸艂nocnej jego strony. Tutaj o tej porze niema co liczy膰 na to, 偶e b臋dzie pe艂na przepustowo艣膰. Ja, 偶e tak powiem wcielam si臋 w jednego z was, kogo艣 kto kupi艂 sobie tego Rometa RCR 125 po to, 偶eby bezproblemowo doje偶d偶a膰 sobie z pracy do domu i drug膮 stron臋. Mo偶emy wtedy zweryfikowa膰 jak ten motocykl zachowuje si臋 w艂a艣nie w typowo miejskich warunkach. Wydaj臋 mi si臋, 偶e nie powinna was odstrasza膰 masa 160 kg. Tego naprawd臋 nie czu膰. Szerokie opony, typowo cruiserowe fajnie sprawuj膮 si臋, je偶eli chodzi o kierowanie tym sprz臋tem zw艂aszcza, je偶eli chodzi o pokonywanie zakr臋t贸w. W zaskakuj膮co przyjemny spos贸b mo偶na si臋 sk艂ada膰 w 艂ukach, albo manewrowa膰 pomi臋dzy samochodami. Z przodu bardzo wydajny uk艂ad hamulcowy, kt贸ry skutecznie zatrzymuje ten 11 KM 2-cylindrowy silnik, kt贸ry jest ch艂odzony za po艣rednictwem takiego wymiennika ciep艂a jakim jest ch艂odnica oleju. To nie jest ch艂odnica cieczy, tylko ch艂odnica oleju, cho膰 mo偶na si臋 na pierwszy rzut oka oszuka膰. Tak jak ja. Ja na pocz膮tku by艂em przekonany, 偶e jest on ch艂odzony ciecz膮. Nie, jest on ch艂odzony olejem. Czy jest to gorsze rozwi膮zanie? Moim zdaniem do takiego sprz臋tu absolutnie nie. Nale偶y mega doceni膰 to, 偶e tutaj jest ch艂odnica oleju i dzi臋ki temu ten silnik mo偶e mie膰 po pierwsze lepsze osi膮gi, a po drugie m贸c pokonywa膰 nieco dalsze odleg艂o艣ci, bo ten motocykl swoim charakterem i sposobem, w jaki si臋 prowadzi zach臋ca do tego, 偶eby jecha膰 gdzie艣 dalej.

Ile my razem dzisiaj przejedziemy? Zobaczymy. Wiem, 偶e na pewno zapomnieli艣my skr臋ci膰 na stacj臋, kt贸ra by艂a, ale po drodze jeszcze co艣 si臋 na pewno natrafi. Jedziemy nad tak zwanych oparach i nawet ostatnio gdzie艣 w komentarzach na Jedno艣lad.pl albo na naszym YouTube by艂 nawet komentarzach: O co chodzi z tym je偶d偶eniem na rezerw臋? Dlaczego jak patrze na wasze video to ca艂y czas u was te wskaz贸wki le偶膮. A no z tego wzgl臋du, 偶e zazwyczaj jak do nas trafiaj膮 pojazdy testowe to rzadko si臋 zdarza, 偶eby one mia艂y pe艂ny bak. My te偶 nie tankujemy ich do pe艂na, poniewa偶 dosy膰 cz臋sto dochodzi do takich sytuacji, 偶e nie zd膮偶ymy tego ca艂ego paliwa wyje藕dzi膰, wi臋c st膮d jest cz臋sto taka sytuacja, 偶e ja na przyk艂ad podr贸偶uje na rezerwie, ale nie obawiam si臋 jakiego艣 mega du偶ego spalania. Ja obstawiam, 偶e ten motocykl przy takiej konfiguracji, mojej masie razem z plecakiem, my艣l臋, 偶e wa偶臋 jakie艣 110 kg. Na plecach mam jakie艣 15 o czym ju偶 wam wspomina艂em. Ja my艣l臋, 偶e przy takim obci膮偶eniu ten motocykl spala 2,5 litra. Czw贸rk. Mamy ju偶 80, 90, zgodnie przepisami ca艂y czas. Jest 100, alej si臋 nie mo偶emy rozp臋dza膰. To zawieszenie jest naprawd臋 mi臋kkie, a szerokie ogumienie o dosy膰 wysokim profilu sprawia to, 偶e czujemy si臋 lekko odizolowani od asfaltu. Nie czujemy ka偶dej najmniejszej rysy na asfalcie. Tym motocyklem nie co bardziej si臋 p艂ynie i on zach臋ca do tego, 偶eby si臋 nie 艣ciga膰 tylko, 偶eby dostojnie i spokojnie pokonywa膰 ka偶dy dystans.

M贸wi臋 wam szczerze, 偶e jestem bardzo pozytywnie zaskoczony komfortem prowadzenia tego motocykla . Popatrzcie te偶 na moj膮 pozycj臋. Moje r臋ce swobodnie, spokojnie spoczywaj膮 sobie na kierownicy. Na dobr膮 spraw臋 mo偶emy j膮 jeszcze delikatnie wyregulowa膰, 偶eby ona by艂a bardziej zorientowana jeszcze na kierowc臋, ale przy moim wzro艣cie i rozmiarach 鈥 nie to akurat konieczne.

Teraz odrobin臋 zwolni艂em do 95 i wydaj臋 mi si臋 w艂a艣nie tak jak wam wspomina艂em, albo te偶 nie, 偶e to jest najfajniejsza pr臋dko艣膰 przelotowa dla tego sprz臋tu. I teraz zwr贸膰cie uwag臋. Wjedziemy w bardzo charakterystyczny tunel akustyczny. Bardzo wdzi臋czne miejsce do kr臋cenia czegokolwiek. Ja proponuj臋, 偶eby艣my zjechali w prawo, 偶eby kilka litr贸w dotankowa膰. Dzisiaj jad臋 razem z wami prezentuj膮c wam mo偶liwo艣ci tego sprz臋tu i m贸wi膮c wam o moich wra偶eniach, a za kilka dni na Jedno艣lad.pl oraz na naszym Facebooku b臋d臋 was raczy膰 uj臋ciami poszczeg贸lnych detali tak 偶eby pozna膰 ten motocykl pod wzgl臋dem wizualnym.

Wiecie co mi si臋 tak na prawd臋 podoba? 呕e w tym sprz臋cie jednak nie zdecydowano si臋 na zastosowanie g艂o艣niejszego wydechu, ale to jest moje zdanie, dzi艣, kiedy czuj臋 si臋 lekko zm臋czony i w艂a艣nie z tego wzgl臋du si臋 ciesz臋, 偶e tutaj jest cicho. A my jedziemy na stacj臋 prosto. Jak jestem zm臋czony to nie chce mi si臋 robi膰 dw贸ch rzeczy. Przeciska膰 si臋 mi臋dzy samochodami, 偶eby koniecznie by膰 pierwszym na ka偶dych 艣wiat艂ach, a druga rzecz to nie zawsze chce mi si臋 jecha膰 z tak zwanym bulburatorem, czyli dosy膰 g艂o艣nym wydechem...

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
  • Zdj臋cie profilowe ughr
    15 czerwca 2016 at 08:49

    Powiem tak w szoku jestem 偶e do test贸w dostajesz jedno艣lady bez paliwa, wed艂ug mnie to nie dopuszczalne, nie wiem dlaczego tak jest ale jak dla mnie to pomy艂ka, to nie do zaakceptowania. Dlaczego tak to jest zrobione? Przecie偶 testujesz dla nich te pojazdy i robisz im reklam臋 to nie jest tak 偶e testujesz du偶e samochody z du偶ymi zbiornikami tak 100L tylko ma艂e skuterki.
    Bardzo mnie to zaskoczy艂o co dowiedzia艂em si臋 w tym filmie, ja testowa艂em kilkana艣cie samochod贸w nawet dostawczych i zawsze ale to zawsze odbiera艂em samoch贸d zatankowany do pe艂na z informacj膮 偶e mog臋 wszystko zu偶y膰 a nawet mog臋 sobie dotankowa膰 ale musze dostarczy膰 im faktur臋 za paliwo. Mia艂em nawet taki przypadek 偶e dosta艂em mercedesa na testy i pojecha艂em sobie przez Europe na wyjazd (Czechy, Niemcy, Francja, Bruksela, Pozna艅) i na ca艂y wyjazd dosta艂em kas臋 na paliwo oraz na autostrady.
    Leszku naprawd臋 nie rozumiem tego, mo偶e s艂abo negocjujesz albo to dlatego 偶e s膮 to firmy ze skuterami bud偶etowymi, zawsze tak jest z tym paliwem?

  • Zdj臋cie profilowe paci
    15 czerwca 2016 at 08:41

    Bez przesady,walczy膰 o 10l paliwa za 50z艂 jak si臋 bierze moto do testu,wieksze ryzyko jest po drugiej stronie 偶e Leszek ma za ci臋偶k膮 D,pe i zaje藕dzi:D:D:D

  • Zdj臋cie profilowe Leszek 艢ledzi艅ski
    15 czerwca 2016 at 10:02

    Hej. To raczej jest standard w tej bran偶y (jedno艣lady). Cho膰 czasami s膮 mi艂e wyj膮tki.

  • Zdj臋cie profilowe ughr
    15 czerwca 2016 at 10:45

    paci napisa艂:

    Bez przesady,walczy膰 o 10l paliwa za 50z艂 jak si臋 bierze moto do testu,wieksze ryzyko jest po drugiej stronie 偶e Leszek ma za ci臋偶k膮 D,pe i zaje藕dzi:D:D:D

    Ale to 50z艂 razy 40 test贸w to ju偶 troch臋 si臋 mo偶e uzbiera膰 tego. Nie wiem co o tym mam my艣le膰 dla mnie to ciekawostka z rynku testowania pojazd贸w.

  • Zdj臋cie profilowe paci
    15 czerwca 2016 at 10:55

    ughr tylko chory organizm sie zastanawia,zdrowy dzia艂a:D

  • sebastex
    16 czerwca 2016 at 15:56

    mo偶e jaki艣 test Romet RXC dla wysokich??