Rieju MR 300 Racing 2020, czyli stary dobry Gas Gas EC 300: Nowy konkurent w stawce hard enduro

Rieju powraca do klasy hard enduro i robi to z nowym w ofercie, choć znanym już na rynku modelem MR 300 Racing. Co oferuje ten motocykl?

Patrząc na specyfikację, mamy wrażenie, że Hiszpanie bardzo poważnie podchodzą do tematu i nie ma tu miejsca na półśrodki. Markowe zawieszenia Kayaba z rurami nośnymi o średnicy 48 mm z przodu i konstrukcją w systemie Closed Cartridge oraz skokiem 300 mm oraz zawieszenie opartym o system dźwigni i aluminiowy wahacz z tyłu, główna rama przestrzenna z podwójną kołyską ze stali chromowo-molibdenowej oraz aluminiowa dokręcana rama pomocnicza, a także wydajne hamulce Nissin, taperowana kierownica i wytrzymałe oraz zgodne z najnowszymi trendami offoradowej ergonomii i designu nadwozie.

Za napęd odpowiada 2-suwowy piec o pojemności 299 cm3 z elektronicznym zapłonem zgodnym z Euro5 oraz zasilaniem z membraną VForce 4. Generowane 55 KM zapowiada ostrą jazdę. Sześciobiegowa skrzynia współpracuje z mokrym sprzęgłem, sterowanym hydrauliczną pompą Magura. Na pokładzie mamy elektryczny rozrusznik oraz awaryjnie także nożny. Koła (1.6 x 21 oraz 2.15×18) oparto o wytrzymałe obręcze, a motocykl fabrycznie wyjeżdża na oponach Michelin Enduro Medium TT. Siedzenie znajduje się na wysokości 960 mm, zbiornik paliwa mieści 9,8 l, a motocykl w stanie suchym waży 105 kg.

Czy gdzieś już widzieliśmy tego enduraka? Tak! Nowe hiszpańskie hard enduro jest oparte w dużej mierze o sprawdzoną konstrukcję Gas Gas EC300, która została udoskonalona przez inżynierów Rieju  – taka platforma sprawia, że mamy tu do czynienia z wysokiej klasy sprzętem, który sprawdzi się zarówno w rekreacji, jak i sporcie.
Hiszpanie chwalą się, że ten model nikogo nie pozostawi obojętnym i jest to najlepsza opcja pod względem stosunku ceny do jakości oraz tego co oferuje motocykl w tej klasie. Rieju MR 300 Racing dostępne będzie w Polsce już niebawem w cenie 34999 zł.
Więcej informacji o dostępności oraz detalach technicznych konstrukcji udziela wyłączny importer, firma Moto-Trip Kraków

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button