Aktualnie czytasz:
Nowa Yamaha WR450F 2016: enduro kolejnej generacji z genotypem YZ

Prezentuj膮c w ubieg艂ym roku tak wyczekiwany WR250F, Yamaha potwierdzi艂a zamiar powrotu do czo艂owej stawki producent贸w enduro. Wyposa偶ony w ca艂kowicie nowy silnik i podwozie WR250F wszed艂 przebojem do najlepszej pi膮tki, uzyskuj膮c m.in. liczne miejsca na podium mistrzostw 艣wiata Enduro EWC 2015 i udowadniaj膮c tym samym sw膮 zdolno艣膰 do konkurowania z rywalami na najwy偶szym poziomie. W sezonie 2016 Yamaha jeszcze bardziej rozwija gam臋 motocykli off-roadowych, wprowadzaj膮c ca艂kowicie nowy enduro racer WR450F, kt贸rego rozwi膮zania w zakresie silnika i podwozia nale偶膮 do najbardziej zaawansowanych w tej kategorii.

Oparty na YZ 450F, triumfatorze mistrzostw 艣wiata MXGP 2015, i konstruowany r贸wnolegle z produkcyjnym YZ450F MY 2016, nowy WR450F posiada odchylony do ty艂u cylinder oraz innowacyjn膮, odwr贸con膮 g艂owic臋 z przednim dolotem powietrza. Wykazuj膮c naturaln膮 zdolno艣膰 do zwyci臋stw, ten nowatorski silnik wytwarza przewidywalny, liniowy moment obrotowy, a lepsze scentralizowanie masy sprzyja zwinno艣ci prowadzenia.

Zastosowanie uk艂adu silnika oraz kompaktowego i lekkiego do prowadzenia podwozia rodem z YZ-F powoduje, i偶 WR450F reprezentuje wyra藕ny post臋p w kategoriach racjonalizacji masy w艂asnej, przebiegu rozwijanej mocy oraz zwrotno艣ci i stabilno艣ci na ka偶dym rodzaju nawierzchni.

Adresowany do zawodnik贸w enduro, a tak偶e do rajdowych kierowc贸w d艂ugodystansowych i u偶ytkownik贸w rekreacyjnych, WR450F mo偶e si臋 poszczyci膰 pe艂n膮 specyfikacj膮 enduro oraz nap臋dem i nastawami podwozia, kt贸re optymalizuj膮 osi膮gi w r贸偶nych warunkach wolnej lub szybkiej jazdy off-roadowej.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Oferuj膮c tak pe艂n膮 gam臋 motocykli enduro i motocross na rok modelowy 2016, Yamaha Motor potwierdza swoje zaanga偶owanie we wszystkie sektory rynku off-roadowego.

Yamaha WR450F MY 2016

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

  • Nowy model enduro z zastosowaniem najnowszych technologii Yamahy
  • Agresywny i modernistyczny design inspirowany koncepcj膮 YZ450F
  • Wiod膮ce w bran偶y rozwi膮zanie odwr贸conej g艂owicy cylindra
  • Kompaktowa konstrukcja i centralizacja masy sprzyja lekko艣ci prowadzenia
  • Rozwijany liniowo i przewidywalny moment obrotowy silnika
  • Stabilno艣膰 i pewno艣膰 prowadzenia dzi臋ki nastawom zawieszenia enduro
  • Zwyci臋ski genotyp rodem z mistrzostw 艣wiata聽MXGP
  • Konkurencyjna cena

SILNIK

Liniowy moment obrotowy i poka藕na rezerwa mocy

Podobnie jak w YZ-F i niedawno wprowadzonym WR250F 鈥 silnik WR450F ma odwr贸con膮 g艂owic臋 cylindr贸w z przednim chwytem powietrza i tylnym kana艂em wydechowym. Skutkiem zwi臋kszenia efektywno艣ci uk艂adu dolotowego i wydechowego jest liniowy przebieg momentu obrotowego oraz wyzwolenie poka藕nej rezerwy 艂atwej w sterowaniu mocy.

Nazwana 鈥濺ightfully Wrong鈥 (Buntownik z wyboru) koncepcja Yamahy po艂膮czenia odwr贸conej g艂owicy z pochylonym do ty艂u cylindrem okaza艂a si臋 dostatecznie skuteczna w motocyklu crossowym YZ450F, aby wygra膰 mistrzostwa 艣wiata. Identycznie jak u bratnich YZ-F oraz WR250F nowy, kompaktowy uk艂ad silnika WR450F, umieszczony pod kanap膮 zbiornik paliwa i 鈥瀢ij膮cy si臋鈥 kolektor rury wydechowy s膮 elementami s艂u偶膮cymi centralizacji masy motocykla.

Podobnie jak wiele innowacyjnych rozwi膮za艅, tak wygl膮d odwr贸conej g艂owicy cylindra mo偶e wydawa膰 si臋 nietypowy. Jednak uzyskane w ten spos贸b wymierny wzrost osi膮g贸w i zapewniaj膮ca wi臋ksz膮 zwinno艣膰 prowadzenia centralizacja masy wskazuj膮, 偶e jest to prawid艂owy kierunek rozwoju technicznego, dedykowany u偶ytkownikom, kt贸rzy oczekuj膮 mistrzowskich wynik贸w i stabilnej jazdy.

Nowa聽44-milimetrowa聽przepustnica i zmienione nastawy wtrysku paliwa

Celem u艂atwienia rozruchu silnika i optymalizacji osi膮g贸w w r贸偶nych warunkach jazdy WR450F zosta艂 wyposa偶ony w nowy uk艂ad wtrysku paliwa zapewniaj膮cy pe艂niejsze wykorzystanie zwi臋kszonego potencja艂u motocykla.

Oparty na YZ450F MY 2016 uk艂ad wytrysku paliwa WR450F zosta艂 kompleksowo przeprogramowany na potrzeby jazdy enduro. Przepustnica 44 mm jest o 2 mm wi臋ksza ni偶 w poprzednim WR450F, a modyfikacja k膮ta strugi wtrysku i charakterystyki otwarcia zaworu przepustnicy wp艂ywa bezpo艣rednio na wywa偶enie oddawanej mocy przy wy偶szych pr臋dko艣ciach oraz stabilno艣膰 pracy w ni偶szym przedziale obrotowym silnika.

Ch艂odnica w specyfikacji enduro i lekkiej konstrukcji wentylator

Skuteczne ch艂odzenie w ka偶dych warunkach jazdy zapewniaj膮 nowe ch艂odnice cieczy skonstruowane wed艂ug specyfikacji enduro ze zmienionym w stosunku do YZ-F k膮tem rdzenia i specjalnymi os艂onami pod k膮tem wymog贸w enduro oraz rajd贸w d艂ugodystansowych.

Aby zapewni膰 efektywno艣膰 ch艂odzenia przy niskiej pr臋dko艣ci jazdy, WR450F posiada w wyposa偶eniu standardowym wentylator 鈥 jego u偶yteczno艣膰 doceni ka偶dy kierowca, kt贸ry utkn膮艂 kiedy艣 w b艂ocie lub musia艂 czeka膰 na swoj膮 kolej przed szczeg贸lnie trudn膮 przeszkod膮 na szlaku.

Nowy rozrusznik elektryczny

Rozruch WR450F w zimny dzie艅 lub restart gor膮cego silnika to nic trudnego przy u偶yciu nowego rozrusznika elektrycznego. W momencie rozruchu za艂膮cza si臋 system auto-dekompresji, a dop艂yw powietrza do silnika zwi臋ksza si臋 nawet o 40 %. Je偶eli z jakiejkolwiek przyczyny nie mo偶na u偶y膰 rozrusznika elektrycznego, WR450F posiada tak偶e kick-starter.

Szeroko-zestopniowana przek艂adnia 5-stopniowa i sprz臋g艂o enduro

Wyposa偶ony w now膮, szeroko-zestopniowan膮 przek艂adni臋 5-stopniow膮 WR450F got贸w jest do jazdy wsz臋dzie 鈥 od powolnego pokonywania obszar贸w le艣nych, poprzez agresywne testy specjalne 鈥 a偶 po szybkie odcinki enduro i rajd贸w terenowych. W por贸wnaniu z poprzednikiem, nowy model ma d艂u偶sze prze艂o偶enia 2-, 3- i 4 biegu oraz niezmienione bieg贸w 1 i 5.

Niejakim uzupe艂nieniem szeroko-zestopniowanej skrzyni bieg贸w jest nowej konstrukcji sprz臋g艂o enduro, przystosowane do obci膮偶e艅 ca艂odziennej jazdy w sportowym stylu. Niewielki wysi艂ek operowania i znaczn膮 trwa艂o艣膰 zapewniaj膮 nowe materia艂y, z kt贸rych s膮 wykonane przek艂adki i tarcze sprz臋g艂a, oraz nowo dodana d藕wignia wyciskowa.

Yamaha Power Tuner

Dost臋pny jako opcja wyposa偶enia, elektroniczny procesor Yamaha Power Tuner pozwala korygowa膰 charakterystyk臋 silnika na szlaku w zale偶no艣ci od warunk贸w jazdy. Kierowca ma wyb贸r 艂atwych do zaprogramowania dziewi臋ciu nastaw贸w mapowania wtrysku i map zap艂onu, dost臋pny jest r贸wnie偶 monitor ustawie艅 biegu ja艂owego oraz ca艂kowitego czasu pracy silnika. Zasilany dwoma bateriami AA miniaturowy modu艂 YPT nie wymaga wst臋pnego programowania przed u偶ytkiem i jest wpisany bezpo艣rednio do elektroniki WR450F bez konieczno艣ci u偶ycia laptopa.

PODWOZIE

Kompaktowe wymiary i centralizacja masy

Zastosowanie jednostki nap臋dowej z cylindrem pochylonym do ty艂u pozwoli艂o stworzy膰 nowe, kompaktowe podwozie wykorzystuj膮ce lepsz膮 stabilno艣膰 prowadzenia, jak膮 daje scentralizowanie masy tego silnika.

Oparta na konstrukcji najnowszego YZ450F, zamkni臋ta, aluminiowa rama ko艂yskowa 艂膮czy zaawansowane zawieszenie przednie i tylne, by zapewni膰 lekko艣膰 i zwinno艣膰 prowadzenia. Wysoce uniwersalna i przyjazna kierowcy charakterystyka nowego podwozia doskonale wsp贸艂gra z liniowo rozwijanym momentem obrotowym nowego silnika, umo偶liwiaj膮c wykorzystanie pe艂nego potencja艂u motocykla.

Z my艣l膮 o polepszeniu czucia pod艂o偶a przez kierowc臋 i jego integracji z motocyklem w warunkach terenowych g贸rne i przednie wsporniki mocuj膮ce silnika wykonane s膮 z 6-milimetrowej blachy stalowej 鈥 o 2 mm cie艅szej ni偶 w YZ450F.

Przedni widelec KYB庐聽Air-Oil-Separate (AOS) z nastawami enduro

W 艣wiecie motocrossowym widelec przedni Air-Oil-Separate (AOS) Yamahy YZ450F uwa偶any jest za jedno z najlepszych rozwi膮za艅 na rynku. Zamykaj膮c powietrze i olej w oddzielnych komorach, ten widelec klasy 鈥瀐igh-tech鈥 pozwala zapobiec zjawisku kawitacji 鈥 aby zwi臋kszy膰 skuteczno艣膰 t艂umienia oraz przewidywalno艣膰 charakterystyki prowadzenia motocykla.

WR450F MY 2016 ma identyczny widelec jak jego odpowiednik motocrossowy, lecz w d膮偶eniu do p艂ynno艣ci dzia艂ania przy niskich pr臋dko艣ciach jazdy (艂膮cznie ze zdolno艣ci膮 absorpcji mocniejszych wstrz膮s贸w) WR-F korzysta z dedykowanych nastaw贸w enduro. R贸wnie偶 wywodz膮cy si臋 z YZ450F tylny amortyzator otrzyma艂 zmodyfikowane nastawy pod k膮tem zr贸偶nicowanych pr臋dko艣ci, kt贸re charakteryzuj膮 wy艣cigi enduro.

Specyficzne nastawy przedniego i tylnego zawieszenia WR450F zapewniaj膮 wysok膮 stabilno艣膰 jazdy w r贸偶nych warunkach terenowych, lecz tak偶e wzmacniaj膮 pewno艣膰 siebie kierowcy w najtrudniejszych nawet sytuacjach. Kombinacja wiod膮cego w klasie widelca AOS Yamahy z nowymi nastawami enduro i rally pomaga tak偶e obni偶y膰 zm臋czenie kierowcy na d艂u偶szych etapach zawod贸w, pozwalaj膮c kierowcy na bardziej efektywn膮 jazd臋.

Hamulec przedni o znacznej 艣rednicy 270 mm

Podobnie jak YZ-F MY 2016, nowy WR450F jest wyposa偶ony w przednie tarcze hamulcowe o 艣rednicy 270 mm, zapewniaj膮ce wyj膮tkow膮 skuteczno艣膰 hamowania w po艂膮czeniu z odpowiednim dozowaniem hamulca.

Ko艂o tylne o 艣rednicy 18 cali i ogumienie enduro

Wyr贸偶niaj膮ce si臋 rasow膮 czerni膮 鈥 18-calowe ko艂o tylne i 21-calowe ko艂o przednie WR450F s膮 wyposa偶one w opony Metzeler 6 Days Extreme. Ca艂o艣ci dope艂nia lekka os艂ona silnika, mocowana do ramy stopka boczna, uszczelniony 艂a艅cuch nap臋dowy oraz 22-milimetrowa o艣.

Smuk艂y design nadwozia i trwa艂a, zatapiana grafika markowa

W nadwoziu WR450F uwag臋 zwraca wyd艂u偶one, p艂askie siedzisko i wysmuk艂a sekcja przednia u艂atwiaj膮ca balansowanie cia艂em tak, aby umo偶liwi膰 panowanie nad motocyklem w trakcie przyspieszania, hamowania i skr臋cania. Regulowana, czteropozycyjna kierownica pozwala kierowcy wybra膰 odpowiedni膮 pozycj臋 jazdy zale偶nie od postury i przyj臋tego stylu prowadzenia, a po obni偶eniu wlewu paliwa kanapa zosta艂a przesuni臋ta jeszcze bardziej do przodu, co zapewni艂o wi臋ksz膮 swobod臋 ruch贸w.

Agresywny wygl膮d i kompaktowa sylwetka to dziedzictwo po fabrycznym YZ450F 鈥 triumfatorze mistrzostw 艣wiata MXGP. Ozdobna zatopiona grafika jest odporna na wytarcia, dzi臋ki czemu b臋dzie si臋 nale偶ycie prezentowa膰 przez ca艂y sezon.

O艣wietlenie i instrumentacja

WR450F jest wyposa偶ony w pe艂ny zestaw o艣wietlenia zewn臋trznego, a zwi臋kszone zapotrzebowanie na energi臋 zapewnia seryjny modu艂 zap艂onu ACM o wysokiej wydajno艣ci.

Dominuj膮cym elementem lekkiego panelu instrument贸w cyfrowych jest wielofunkcyjny wy艣wietlacz 鈥瀔omputera鈥 enduro, kt贸ry informuje kierowc臋 o przejechanym dystansie i konieczno艣ci tankowania. Szybki rozruch silnika zapewnia jednoprzyciskowy system 鈥瀞witch-free鈥.

Charakterystyka techniczna WR450F MY 2015

  • Wywodz膮cy si臋 z YZ450F, ch艂odzony ciecz膮, 4-zaworowy silnik silnik DOHC z elektronicznym wtryskiem paliwa
  • Rewolucyjna odwr贸cona g艂owica cylindra z przednim chwytem powietrza
  • Kompatybilno艣膰 z opcj膮 Yamaha Power Tuner
  • Szeroko-zestopniowana przek艂adnia 5-stopniowa i lekkie sprz臋g艂o enduro
  • Wydajna ch艂odnica enduro z wentylatorem
  • G贸rny, 艂atwo wymienialny filtr powietrza
  • Aluminiowa rama ko艂yskowa odwzorowana z YZ-F o zoptymalizowanej sztywno艣ci
  • Najnowszej generacji widelec przedni KYB庐聽AOS
  • Zawieszenie link-type Monocross
  • Elektryczny rozrusznik z aktywatorem 鈥瀞witch-free鈥
  • 聽Instrumentacja z 鈥瀔omputerem鈥 enduro i wska藕nikiem niskiego poziomu paliwa
  • Opony Metzeler 6 Days Extreme

Kolor

Niebieski Racing Blue

Dost臋pno艣膰 rynkowa:

Pocz膮wszy od marca 2016.

Oryginalne akcesoria Yamaha

Szeroka gama oryginalnych akcesori贸w Yamaha przeznaczona jest dla wszystkich modeli off-roadowych 2016 i obejmuje niemal wszystko 鈥 od narz臋dzi warsztatowych i cz臋艣ci serwisowych 鈥 a偶 do t艂umik贸w typu 鈥瀞lip-on鈥 i os艂on bloku silnika GYTR. Oferta akcesori贸w jest konsekwentnie poszerzana o asortymenty przeznaczone dla aktualnych i starszych modeli Yamaha.

Inne nowo艣ci w sezonie聽2016

Nowa grafika markowa dla WR250R w kolorystyce Racing Blue.

 

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%

Podziel si臋 opini膮

lub