Nowa Motorynka Romet Pony Mini 50 i 125 2018: Spełniam swoje marzenia z dzieciństwa

Im człowiek starszy, tym częściej wraca do marzeń z dzieciństwa. Jak pierwszy raz zobaczyłem na oczy nowe Pony Mini to nie mogłem się powstrzymać… Poczułem się jak mały Lesio.

Od zawsze chciałem móc zabrać ze sobą te dwie kruszynki na tor. Pony Mini w kolorze niebieskim to pięćdzieciątka, ta druga posiada już silnik 125. Różnią się one nie tylko pojemnością, ale także rozmiarem kół i geometrą. Łączy je nawiązanie do dawnych lat i to, że wszyscy się oglądają za tymi maszynami.

Po spędzeniu kilku godzin na torze powiem tak – mało który sprzęt wzbudził u mnie tyle emocji. Wiem, wiem, że widok mnie w pełnym kombinezonie na Pony jest pocieszny i nie do końca jestem w “targecie” tej maszyny. Pony Mini w wersji 50 ccm to zarąbisty prezent dla nastolatka, który chce postawić pierwsze kroki w swoim motocykliźmie. Niebieski Romet waży 77 kg, ma przedni hamulec tarczowy, cyfrowy blat, 8 calowe kółka, manualną skrzynię i niecałe 1.5 KM. Pomarańczowe Pony to z kolei pełnoprawne 125 z wtryskiem i CBS. Waży tylko 4 kilogramy więcej, posiada opony dziesiątki, 8 koni i rozpędza się do setki przy akompaniamencie rewelacyjnego wydechu. Stosunek mocy do masy jest absolutnie fantastyczny i najchętniej postawiłbym sobie taką maszynę we własnym garażu. Jeździłbym tym tylko i wyłącznie dla czystej radochy i spojrzeń sąsiadów.

Patrząc i jadąc na obu maszynach czuję mega sentyment. Wychowałem się na Romecie, a taka kruszynka zawsze była moim marzeniem. Do tego stopnia, że jedną z testówek postawiłem sobie u nas w redakcji przy biurku. Nie wiem, może faktycznie zamówię sobie taki egzemplarz choćby tylko po to, aby witał moich gości.

Pony Mini 2018 moim zdaniem trzeba traktować w kategorii fanu, kupić to zarówno dla siebie jak i dziecka. W końcu to tak jest, że rodzice realizując swoje niespełnione marzenia przelewają to potem na kolejne pokolenia. No chyba, że mówimy o wersji z silnikiem 125. To z kolei jest już pocisk, który gwarantuje Wam to, że ludzie będą na ulicach się zatrzymywać tylko po to, aby popatrzeć i zagadać. W każdym razie, uważam, że Romet zrobił odważny krok wprowadzając oba jednoślady do katalogu. Rozgłos gwarantowany.

  • Romet Pony Mini 125:
  • wymiary [mm]
  • 1400x660x900
  • rozstaw osi [mm]
  • 970
  • waga [kg]
  • 81
  • silnik
  • 1-cylinder/4-sów
  • średnica×skok
  • Ø52.4×57
  • pojemność [ccm]
  • 124cc
  • chłodzenie
  • Chłodzony powietrzem
  • moc max [KM]
  • 7.9KM
  • moment obrot. [Nm/rpm]
  • 8.8/5000 Nm/(r/min)
  • prędkość max [km/h]
  • 90km/h
  • rozruch
  • Nożny / Elektryczny
  • zapłon
  • ECU
  • przeniesienie napędu
  • Łańcuch
  • skrzynia biegów
  • 5-stopniowa
  • sprzęgło
  • mokre,wielotarczowe
  • smarowanie
  • obieg wymuszony
  • opony przód | tył
  • 3.5-10/3.5-10
  • zawieszenie przód
  • Amortyzatory teleskopowe
  • zawieszenie tył
  • Amortyzator olejowy
  • pojemność zbiornika [L]
  • 4,5L
  • hamulec przód / tył
  • tarcza hamulcowa / tarcza hamulcowa
  • Romet Pony Mini 50
  • wymiary [mm]
  • 1380x660x885
  • rozstaw osi [mm]
  • 935
  • waga [kg]
  • 77
  • silnik
  • 1-cylinder/4-sów
  • średnica×skok
  • Ø39.0×41.4
  • pojemność [ccm]
  • 49cc
  • chłodzenie
  • Chłodzony powietrzem
  • moc max [KM]
  • 1.3KM
  • moment obrot. [Nm/rpm]
  • 1.9/3800 Nm/(r/min)
  • prędkość max [km/h]
  • 45km/h
  • rozruch
  • Nożny / Elektryczny
  • zapłon
  • ECU
  • przeniesienie napędu
  • Łańcuch
  • skrzynia biegów
  • 4-stopniowa
  • sprzęgło
  • mokre,wielotarczowe
  • smarowanie
  • obieg wymuszony
  • opony przód | tył
  • 2.5×8 /2.5×8
  • zawieszenie przód
  • Amortyzatory teleskopowe
  • zawieszenie tył
  • Amortyzator olejowy
  • pojemność zbiornika [L]
  • 4.5L
  • hamulec przód / tył
  • Tarcza hamulcowa / hamulec bębnowy

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button