Aktualnie czytasz:
MV Agusta Brutale 1000 RR 2020: Wyj膮tkowy hypernaked!
0

Zainspirowany wyj膮tkow膮 edycj膮 Serie Oro, ju偶 w grudniu zawita do salon贸w motocyklowych w Polsce. Brutale 1000 RR to starannie dobrana stylistyka, najwy偶szej jako艣ci komponenty oraz piekielnie mocny silnik z doskona艂膮 elektronik膮. Moc 208 KM oraz pr臋dko艣膰 maksymalna grubo ponad 300 km/h brzmi bardzo powa偶nie, ale g艂贸wn膮 cech膮 nowego Brutale 1000 RR ma by膰 鈥.艂atwo艣膰 ujarzmienia tego potwora.

Inspiracj膮 projektant贸w by艂o zaoferowanie klientom doskona艂ego technologicznie motocykla o osi膮gach rasowego superbike, kt贸ry jednocze艣nie b臋dzie charakteryzowa艂 si臋 艂atwo艣ci膮 prowadzenia. Chodzi艂o o optymalne wykorzystanie podwozia, silnika i elektroniki, tak aby by艂 to motocykl dost臋pny dla ka偶dego motocyklisty - niezale偶nie od sta偶u i umiej臋tno艣ci. Dzi臋ki temu MV Agusta Brutale 1000 RR to wi臋cej ni偶 napakowany 鈥濻treetfighter鈥.

MV Agusta przyk艂ada ogromn膮 wag臋 do stylu i designu. Dlatego w nowym Brutale 1000 RR znajdziemy esencj臋 w艂oskiego stylu. Jedn膮 z najbardziej charakterystycznych cech jest LEDowy reflektor, w kt贸rym wi膮zka 艣wiat艂a zmienia kierunek i k膮t w zale偶no艣ci od pozycji motocykla. Reflektor, kt贸ry ma wewn臋trzn膮 鈥瀢k艂adk臋鈥 w kszta艂cie litery X doposa偶ono w 艣wiat艂a do jazdy dziennej, zaprojektowane tak, aby zapewni膰 efekt niepowtarzalny pod ka偶dym wzgl臋dem.

5-calowy kolorowy panel wy艣wietlacza TFT drugiej generacji o rozdzielczo艣ci 800x480 pikseli jest g艂贸wnym interfejsem Brutale 1000 RR. Dost臋p do licznych menu konfiguracji jest natychmiastowy i intuicyjny. Mo偶liwe jest r贸wnie偶 po艂膮czenie Bluetooth ze smartfonem w celu zarz膮dzania po艂膮czeniami przychodz膮cymi, wiadomo艣ciami i muzyk膮. Wiele ciekawych funkcji oferowanych jest przez aplikacj臋 MV Ride - na przyk艂ad sterowanie ustawieniami motocykla za pomoc膮 smartfona, tworzenie i zapisywanie tras, kt贸re mo偶na nast臋pnie udost臋pnia膰 znajomym, itd.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Brutale 1000 RR: Silnik i elektronika

Podobnie jak Brutale 1000 Serie Oro, silnik 1000 RR reprezentuje najnowsz膮 ewolucj臋 czterocylindrowej konstrukcji MV Agusta. Wykorzystanie najlepszych materia艂贸w i najbardziej zaawansowana elektronika sprawiaj膮, 偶e jest 鈥嬧媡o jeden z najpot臋偶niejszych seryjnych hypernaked鈥櫭硍 na 艣wiecie - 208 KM przy 13 450 obr./min i 116,5 Nm.

W silniku zastosowano rozwi膮zania zainspirowane technologi膮 F1 i MotoGP. Zawory promieniowe w komorze spalania wykorzystuj膮 technologi臋 F1, podczas gdy tytanowe t艂oki, typowe w motocyklach MotoGP, przyczyniaj膮 si臋 do zmniejszenia masy, obci膮偶e艅 i bezw艂adno艣ci silnika. Rozrz膮d jest r贸wnie偶 komponentem inspirowanym przez MotoGP i jest odpowiedzialny za wyj膮tkowo g艂adk膮 prac臋 silnika przy wysokich obrotach.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

W Brutale 1000 RR pojawi艂y si臋 nowe prowadnice zawor贸w i wa艂ki rozrz膮du, a t艂oki wykorzystuj膮 pier艣cienie o niskim wsp贸艂czynniku tarcia. Nowy wa艂 korbowy jest tak wywa偶ony, aby ograniczy膰 wibracje przy niskich obrotach.

Ca艂kowicie na nowo zaprojektowany zosta艂 system smarowania, kt贸ry jest w stanie zagwarantowa膰 ochron臋 mechaniczn膮 w ekstremalnych warunkach jazdy. Du偶a cz臋艣膰 prac projektowych i rozwojowych koncentrowa艂a si臋 r贸wnie偶 na zmniejszeniu poziomu tarcia i og贸lnego wyciszenia pracy - cel ten zosta艂 osi膮gni臋ty np. przez os艂ony sprz臋g艂a.

Przeprojektowany uk艂adu dolotowy ma na celu zmaksymalizowa膰 wydajno艣膰 silnika, moc i moment obrotowy, a uk艂ad wydechowy wykorzystuje konfiguracj臋 4-1-4 z przepustnic膮 dla maksymalizacji momentu obrotowego przy ni偶szych obrotach.

Ewoluowa艂o r贸wnie偶 elektroniczne zarz膮dzanie silnikiem - dzi臋ki wsp贸艂pracy z Eldor stworzona zosta艂a nowa jednostka steruj膮ca EM2.0 specjalnie dla tej czterocylindrowej platformy. Do wyboru mamy cztery mapy silnika (Sport, Race, Rain i Custom), a nad bezpiecze艅stwem czuwa IMU, kt贸ra zarz膮dza kontrol膮 trakcji (z o艣mioma r贸偶nymi ustawieniami i opcj膮 dezaktywacji). W nowym Brutale 1000 RR znajdziemy oczywi艣cie ride by wire, quick i down shifter, wheelie control (z opcj膮 dezaktywacji) i wiele innych rozwi膮za艅. Wszystko to sprawia, 偶e tak pot臋偶na jednostka jest bardzo 艂atwa w prowadzeniu.

MV Agusta 2020: Podwozie, zawieszenie i hamulce

Zgodnie z tradycj膮 MV Agusta rama nowego Brutale 1000 RR jest 鈥瀖ieszan膮 struktur膮鈥 ze stalow膮 kratownic膮 i aluminiowymi p艂ytami bocznymi, dostosowan膮 do osi膮g贸w silnika i wymaga艅 coraz bardziej sportowego stylu jazdy. Pozycja podczas jazdy gwarantuje optymaln膮 kontrol臋 i komfort. Specjaln膮 uwag臋 projektanci po艣wi臋cili pracy nadaerodynamik膮, kt贸ra jest bardzo wa偶na w motocyklu rozwijaj膮cym pr臋dko艣膰 maksymaln膮 ponad 300 km/h 鈥 nie dziwi wi臋c widok aerodynamicznych skrzyde艂, aby poprawi膰 docisk i zwi臋kszy膰 obci膮偶enie przedniej cz臋艣ci pojazdu. Efekt jest wyra藕nie odczuwalny przy pr臋dko艣ci ponad 200 km/h.

Je偶eli chodzi o zawieszenie to przedni widelec 脰hlins Nix EC posiada elektroniczn膮 regulacj臋, natomiast regulacja napi臋cia wst臋pnego spr臋偶yny odbywa si臋 r臋cznie. Tak膮 sam膮 elektroniczn膮 regulacj臋 oferuje tylny amortyzator 脰hlins TTX. Elektroniczny amortyzator skr臋tu 脰hlins EC nieustannie dostosowuje si臋 do pr臋dko艣ci motocykla i jest mocowany za pomoc膮 wspornik贸w zaprojektowanych specjalnie dla nowego Brutale 1000 RR. Podsumowuj膮c - zawieszenie w tym motocyklu jest z najwy偶szej p贸艂ki, aby zapewni膰 komfort u偶ytkowania i bezpiecze艅stwo.

Uk艂ad hamulcowy jest taki sam, jak w Serie Oro, z zaciskami przednimi Brembo Stylema i p艂ywaj膮cymi tarczami o 艣rednicy 320 mm. Tylna tarcza ma 220 mm. Niekontrolowane u艣lizgi zabezpiecza ABS Bosch 9 Plus z trybem Race.

MV Agusta Brutale 1000 RR to prawdziwy pocisk, efekt prac wielu in偶ynier贸w i wykorzystania najlepszych komponent贸w i rozwi膮za艅, ale najbardziej zadziwiaj膮ce w tym motocyklu jest to, 偶e stworzony zosta艂 z my艣l膮, aby da膰 przyjemno艣膰 z jazdy ka偶demu, niezale偶nie od umiej臋tno艣ci. Ju偶 nie mo偶emy doczeka膰 si臋 jazd testowych!

MV Agusta聽Brutale 1000 RR - w skr贸cie:

  • Silnik: 4-suwowy, 4-cylindrowy
  • Mapy: Normal, Sport, Rain, Custom
  • System: Ride by Wire
  • Kontrola trakcji: 8 stopni
  • Zawieszenie prz贸d: 脰hlins Nix EC hydraulic "UPSIDE DOWN"
  • Zawieszenie ty艂: Progressive 脰hlins EC TTX
  • Moc: 208 KM
  • Moment obrotowy: 116,5 Nm (11.9 kgm) przy 11.000 rpm
  • Hamulce: prz贸d i ty艂 Brembo, ABS system BOSCH 9 PLUS聽(race mode / RLM)
  • Elektronika: Quick/Down shifter MV EAS 2.1
  • Pr臋dko艣膰 maksymalna: >300 km/h
  • Waga na sucho: 186 kg
  • Cena: 131.900 z艂

Pe艂na specyfikacja tutaj:聽https://mvagustapoland.com/motocykle

 

Jaka jest Twoja reakcja?
80%
0%
0%