Na widok tej maszyny każdemu fanowi rajdów motocyklowych serce bije od razu mocniej. Do tej pory do rasowych “dakarówek” zwykłym motocyklistom dane było jedyne wzdychać. Teraz pojawiła się możliwość zakupu takiej maszyny. Nie będzie to jednak proste.
Chciałbyś zabrać do domu choć trochę tej rajdowej magii? Teraz już możesz, przynajmniej teoretycznie, bo KTM ogłosił wypuszczenie prawdziwej fabrycznej repliki swoich motocykli rajdowych. Dlaczego teoretycznie? Ponieważ dostępnych ma być zaledwie 85 sztuk na cały świat!
Te w pełni dopasione rajdowe sprzęty zdają się aż prosić by zawitać w garażu niejednego fana motocyklowych rajdów.
KTM odniósł ogromny sukces dzięki swoim rajdówkom, 17 zwycięstw na koncie w Rajdzie Dakar sprawia, że ta marka jest właściwie synonimem rajdów motocyklowych. Wszyscy trzej zawodnicy fabryczni – Toby Price, Matthias Walkner i Sam Sunderland – stanęli na podium w 2019 roku. Teraz możesz poczuć się jak jeden z tcyh wyjadaczy, dosiadając 450 Rally Replica w pełnej rajdowej specyfikacji. Motocykl jest oparty na wyścigowych rozwiązaniach wyrwanych żywcem z maszyn ścigających się w rajdzie Dakar oraz innych tego typu imprezach na całym świecie. To dzięki nim KTM co roku zgarnia najbardziej prestiżowe trofea.
450 Rally Replica ma podwozie z chromowo-molibdenowej ramy kratownicowej, widelec i tylny amortyzator WP XACT Pro oraz pełny wydech Akrapovič. Silnik w układzie SOHC jest zbudowany z tymi samymi tolerancjami i precyzją, co motocykle dakarowe, a karbonowe nadwozie zostało zaprojektowane z uwzględnieniem sugestii rajdowych kierowców KTM. Jest maksymalnie wąskie i jednocześnie zapewnia pełną swobodę ruchów w razie potrzeby.
Ten sprzęt to najczystszy wyraz filozofii KTM READY TO RACE: KTM 450 RALLY REPLICA 2021 pochodzi bezpośrednio z tras i wydm Rajdu Dakar i Rajdów Terenowych FIM, gdzie co roku jest udoskonalany. Ten w pełni wyścigowy motocykl z limitowanej edycji korzysta z nowej skrzyni biegów PANKL Racing Systems i poprawionych przełożeń na 2021 r., a także z nowej charakterystyki ustawień zawieszenia, aby jeszcze bardziej dopracować pewność prowadzenia. Modyfikacje te są wynikiem testów i sprawdzonych w warunkach wyścigowych rozwiązań na jednym z najtrudniejszych poligonów dla wyścigów motocyklowych.
Motocykl ma być dostępny już od września 2020 roku. Kto z Was już ostrzy ząbki choćby na używkę? 😉
- Sinik
- Skrzynia 6-biegów
- Chłodzenie ciecz
- skok tłoka 63.4 mm
- śr. toka 95 mm
- Sprzęgło mokre, wielotarczowe, sterowane hydraulicznie
- Podwozie
- Przednia tarcza śr. 300 mm
- Tylna tarcza śr. 240 mm
- Łańcuch 5/8 x 1/4"
- Waga na sucho 139 kg
- Rama Chromowo-molibdenowa stal rurowa kratownicowa przestrzenna, malowana proszkowo.