- Junak XDV 125 to skuter crossover na samochodowe prawo jazdy.
- Serce Junaka to czterosuwowy, jednocylindrowy motor o pojemności 124 cm³.
- Skuter ma bogate wyposażenie i liczne schowki.
- System start-stop, światła Full-LED, system bezkluczykowy i co jeszcze?
- Zapraszamy do lektury.
Junak XDV 125 to przyjemny, nowoczesny i funkcjonalny skuter dostępny na samochodowe prawo jazdy w cenie 12 999 zł. Jednoślad ma być odpowiedzią Junaka na rosnące zainteresowanie wielofunkcyjnymi skuterami, które sprawdzą się nie tylko w mieście, ale też na polnych i szutrowych drogach. Dzisiaj weźmiemy ten pojazd pod lupę: przyjrzymy się jego osiągom, wyposażeniu oraz podzielimy się w Wami ogólnymi wrażeniami.
Dynamika Junaka XDV pod lupą
Serce Junaka to czterosuwowy, jednocylindrowy motor o pojemności 124 cm³. Silnik chłodzony jest cieczą. 11,44 KM przy 8750 obr./min pozwala na przyjemną i dość dynamiczną jazdę.
Producent deklaruje, że przy 13,5 litrowym zbiorniku paliwa oraz jeździe w umiarkowanym tempie, skuter potrafi osiągnąć ponad 500-kilometrowe przebiegi pomiędzy tankowaniami. Z naszych testów wiemy, że przy pracy na najwyższych obrotach spalanie skutera to ok. 4l/100 km, ale przy nieco spokojniejszej jeździe będzie to ok. 2,5-3l/100km.
Obejrzyj nasz test:
Tobiasz skacze na Junaku XDV 125 przez ognisko!
Wyposażenie Junaka XDV 125
Junak XDV 125 wyposażony jest w światła i kierunkowskazy w technologii Full-LED. Ciekłokrystaliczny ekran TFT zapewnia dobrą widoczność komunikatów w różnych warunkach oświetlenia.
Inne udogodnienia to system bezkluczykowy, postojowa blokada hamulca i system start/stop, który pozwala na szybkie uruchomienie i zgaszenie pojazdu dzięki łatwo dostępnemu przyciskowi przy manetce.
Junak XDV 125 został wyposażony w liczne schowki: dwa boczne, w których można schować portfel czy telefon komórkowy oraz jeden pakowny bagażnik pod kanapą. Gniazdo USB i ładowarka 12V typu „zapalniczka” pozwala na ładowanie urządzeń elektronicznych w trakcie jazdy.
Terenowy skuter?
Zawieszenie Junaka XDV 125 to przedni widelec teleskopowy o zwiększonym skoku oraz dwa tylne amortyzatory z możliwością regulacji napięcia wstępnego sprężyny. Bezpieczeństwo zapewniają hamulce tarczowe przednie i tylne. Dodatkowo, model posiada regulowane hamulce oraz szybę.
Terenowy charakter jednośladu podkreślają 13-calowe obręcze (110/70 przód i 130/70 tył) i kostkowe opony CST, które dobrze kleją się do asfaltu i sprawdzają się na bardziej terenowych nawierzchniach.
Taki zestaw sprawia, że Junak XDV 125 może być dobrym kompanem podróży w mieście jak i poza nim. Skuter prowadzeni się pewnie, co zapewnia komfortową jazdę w trudnym terenie.
Drapieżny, terenowy design
Design skutera to przetłoczenia, soczyste, kontrastujące ze sobą kolory i dynamiczne linie. W połączeniu z połyskującymi plastikami i stalowymi terenowymi detalami jak próg pod miejscem na nogi i wytłoczenia w miejscu na stopy, skuter wygląda jakby był gotowy podbić każdy teren.
Oprócz soczystej czerwieni, producent przewidział dwa dodatkowe warianty kolorystyczne w których dominuje czerń i srebro.
Turystyczny skuter w przyzwoitej cenie
Junak XDV 125 to jednoślad, który dobrze sprawdzi się w przypadku osób szukających uniwersalnego środka transportu do wszechstronnej jazdy: tras zarówno krótszych, jak i dłuższych. Tych, którzy marzą o tym, by zamienić 4 kółka na dwa, a nie koniecznie marzą o motocyklu. Ograniczenia? Tylko w naszej głowie; jesienią Tobiasz przejechał nim ponad 900 km w ciągu 12 godzin.