Ducati Streetfighter V4 2020: 208 KM, silnik z Panigale, brak owiewki

Oto jest! 208 KM, 1100 ccm, silnik V4 i skrzydła rodem z MotoGP. Tak, nadal mówimy o drogowym naked bike’u. 

Chyba widzimy nowy trend na rynku. Motocykle kategorii hyper naked stają się jeszcze agresywniejsze, jeszcze mocniejsze i jeszcze bardziej sportowe. Sami oceńcie czy to dobrze czy źle. Ducati właśnie pokazało światu nowego Streetfightera V4. 208 KM w motocyklu bez owiewki? 

Streetfighter V4 jak Panigale V4

Ducati na dedykowanej stronie internetowej pisze wprost – to jest Panigale V4 bez owiewek. Jednostka napędowa Desmosedici Stradale generuje 208 KM przy 12,750 obr./min. Moment obrotowy to 123 Nm. Silnik jest praktycznie niezmieniony w stosunku do sportowego Panigale. Zmieniło się tylko przełożenie. 

Jeśli przyszłemu właścicielowi byłoby mało to moc może podnieść do 220 KM korzystając z dedykowanego układu wydechowego Akrapovic. Masa motocykla zmniejsza się wtedy aż o 6 kg. 

Bardzo podoba mi się równanie na stronie włoskiego producenta:

silnik Desmosedici Stradale + skrzydła z MotoGP + elektronika z Panigale V4 +178 kg + wyższa kierownica – owiewka = zwycięska formuła

Ducati Streetfighter V4: Wszystko i jeszcze więcej

Wizualnie Streetfighter nieco mniej zaskakuje. Jest muskularny, mięsisty, delikatnie odwołujący się do poprzedniego modelu z tym samym imieniem. LED-owe światła do jazdy dziennej w stylu SuperSporta i Panigale, krótki zadupek i pakiet aerodynamiczny. Jest agresywnie, czyli dokładnie tak jak być powinno.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przednia lampa, z lekko “przymróżonymi” światłami może kojarzyć się z Kawasaki Z1000 i uznałbym to za plus. Brakuje tylko innego koloru – obecnie Streetfighter V4 będzie dostępny tylko w krwistoczerwonym.

W centrum dowodzenia znajdziemy kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 5. cali. Włosi dopracowali swoją elektronikę i TFT w Ducati jest jednym z lepszych rozwiązań na rynku. Oczywiście Streetfighter V4 posiada kontrolę trakcji opartą o 6-osiowe IMU, zmienne tryby jazdy i wiele, wiele więcej. Ile? Sami zobaczcie:

  • ABS Cornering EVO
  • Ducati Traction Control (DTC) EVO 2
  • Ducati Slide Control (DSC)
  • Ducati Wheelie Control (DWC) EVO
  • Ducati Power Launch (DPL)
  • Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2
  • Engine Brake Control (EBC) EVO
  • Ducati Electronic Suspension (DES) EVO

Na szczęście komputer pokładowy pozwala w tym wszystkim łatwo się ogarnąć, prezentując graficzną wizualizację wprowadzanych zmian.

Silnik oczywiście nadal jest elementem nośnym, a przodu znajdziemy niewielką ramę. Bazowa wersja Streetfighter V4 posiada bardzo dobre zawieszenie Showa BPF, a wersja “S” została wyposażona w zawieszenie Öhlins NIX-30 z przodu i amortyzator Öhlins TTX36.

Streetfighter V4: To jest to!

Streetfighter V4 będzie miał sporą konkurencję w tym przedziwnym, szalonym segmencie. Kawasaki właśnie zaprezentowało posiadający turbosprężarkę model Z H2 (200 KM), a za rogiem jest nowy KTM 1290 Super Duke R (200+KM). A mimo to wydaje mi się, że szalone V4 będzie dzierżyć palmę pierwszeństwa.

Więcej do poczytania TUTAJ.

Ducati Streetfighter V4 2020: Zdjęcia

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button