Oto jest! 208 KM, 1100 ccm, silnik V4 i skrzydła rodem z MotoGP. Tak, nadal mówimy o drogowym naked bike’u.
Chyba widzimy nowy trend na rynku. Motocykle kategorii hyper naked stają się jeszcze agresywniejsze, jeszcze mocniejsze i jeszcze bardziej sportowe. Sami oceńcie czy to dobrze czy źle. Ducati właśnie pokazało światu nowego Streetfightera V4. 208 KM w motocyklu bez owiewki?
Streetfighter V4 jak Panigale V4
Ducati na dedykowanej stronie internetowej pisze wprost – to jest Panigale V4 bez owiewek. Jednostka napędowa Desmosedici Stradale generuje 208 KM przy 12,750 obr./min. Moment obrotowy to 123 Nm. Silnik jest praktycznie niezmieniony w stosunku do sportowego Panigale. Zmieniło się tylko przełożenie.
Jeśli przyszłemu właścicielowi byłoby mało to moc może podnieść do 220 KM korzystając z dedykowanego układu wydechowego Akrapovic. Masa motocykla zmniejsza się wtedy aż o 6 kg.
Bardzo podoba mi się równanie na stronie włoskiego producenta:
silnik Desmosedici Stradale + skrzydła z MotoGP + elektronika z Panigale V4 +178 kg + wyższa kierownica – owiewka = zwycięska formuła
Ducati Streetfighter V4: Wszystko i jeszcze więcej
Wizualnie Streetfighter nieco mniej zaskakuje. Jest muskularny, mięsisty, delikatnie odwołujący się do poprzedniego modelu z tym samym imieniem. LED-owe światła do jazdy dziennej w stylu SuperSporta i Panigale, krótki zadupek i pakiet aerodynamiczny. Jest agresywnie, czyli dokładnie tak jak być powinno.
Ciąg dalszy pod materiałem wideo
Przednia lampa, z lekko “przymróżonymi” światłami może kojarzyć się z Kawasaki Z1000 i uznałbym to za plus. Brakuje tylko innego koloru – obecnie Streetfighter V4 będzie dostępny tylko w krwistoczerwonym.
W centrum dowodzenia znajdziemy kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 5. cali. Włosi dopracowali swoją elektronikę i TFT w Ducati jest jednym z lepszych rozwiązań na rynku. Oczywiście Streetfighter V4 posiada kontrolę trakcji opartą o 6-osiowe IMU, zmienne tryby jazdy i wiele, wiele więcej. Ile? Sami zobaczcie:
- ABS Cornering EVO
- Ducati Traction Control (DTC) EVO 2
- Ducati Slide Control (DSC)
- Ducati Wheelie Control (DWC) EVO
- Ducati Power Launch (DPL)
- Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2
- Engine Brake Control (EBC) EVO
- Ducati Electronic Suspension (DES) EVO
Na szczęście komputer pokładowy pozwala w tym wszystkim łatwo się ogarnąć, prezentując graficzną wizualizację wprowadzanych zmian.
Silnik oczywiście nadal jest elementem nośnym, a przodu znajdziemy niewielką ramę. Bazowa wersja Streetfighter V4 posiada bardzo dobre zawieszenie Showa BPF, a wersja “S” została wyposażona w zawieszenie Öhlins NIX-30 z przodu i amortyzator Öhlins TTX36.
Streetfighter V4: To jest to!
Streetfighter V4 będzie miał sporą konkurencję w tym przedziwnym, szalonym segmencie. Kawasaki właśnie zaprezentowało posiadający turbosprężarkę model Z H2 (200 KM), a za rogiem jest nowy KTM 1290 Super Duke R (200+KM). A mimo to wydaje mi się, że szalone V4 będzie dzierżyć palmę pierwszeństwa.
Więcej do poczytania TUTAJ.
Ducati Streetfighter V4 2020: Zdjęcia