Ducati Streetfighter V4 2020: 208 KM, silnik z Panigale, brak owiewki

Oto jest! 208 KM, 1100 ccm, silnik V4 i skrzydła rodem z MotoGP. Tak, nadal mówimy o drogowym naked bike’u. 

Chyba widzimy nowy trend na rynku. Motocykle kategorii hyper naked stają się jeszcze agresywniejsze, jeszcze mocniejsze i jeszcze bardziej sportowe. Sami oceńcie czy to dobrze czy źle. Ducati właśnie pokazało światu nowego Streetfightera V4. 208 KM w motocyklu bez owiewki? 

Streetfighter V4 jak Panigale V4

Ducati na dedykowanej stronie internetowej pisze wprost - to jest Panigale V4 bez owiewek. Jednostka napędowa Desmosedici Stradale generuje 208 KM przy 12,750 obr./min. Moment obrotowy to 123 Nm. Silnik jest praktycznie niezmieniony w stosunku do sportowego Panigale. Zmieniło się tylko przełożenie. 

REKLAMA

Poznaj Suzuki Hayabusa. Maszyna doskonała powraca

Odkryj legendę na nowo. Suzuki Hayabusa powraca. Nowe wcielenie mechanicznej doskonałości. Doznania zarezerwowane dla najbardziej śmiałych. Odważysz się?

Advertisement

Jeśli przyszłemu właścicielowi byłoby mało to moc może podnieść do 220 KM korzystając z dedykowanego układu wydechowego Akrapovic. Masa motocykla zmniejsza się wtedy aż o 6 kg. 

Bardzo podoba mi się równanie na stronie włoskiego producenta:

Inne publikacje na ten temat:

silnik Desmosedici Stradale + skrzydła z MotoGP + elektronika z Panigale V4 +178 kg + wyższa kierownica - owiewka = zwycięska formuła

Ducati Streetfighter V4: Wszystko i jeszcze więcej

Wizualnie Streetfighter nieco mniej zaskakuje. Jest muskularny, mięsisty, delikatnie odwołujący się do poprzedniego modelu z tym samym imieniem. LED-owe światła do jazdy dziennej w stylu SuperSporta i Panigale, krótki zadupek i pakiet aerodynamiczny. Jest agresywnie, czyli dokładnie tak jak być powinno.

Przednia lampa, z lekko "przymróżonymi" światłami może kojarzyć się z Kawasaki Z1000 i uznałbym to za plus. Brakuje tylko innego koloru - obecnie Streetfighter V4 będzie dostępny tylko w krwistoczerwonym.

W centrum dowodzenia znajdziemy kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 5. cali. Włosi dopracowali swoją elektronikę i TFT w Ducati jest jednym z lepszych rozwiązań na rynku. Oczywiście Streetfighter V4 posiada kontrolę trakcji opartą o 6-osiowe IMU, zmienne tryby jazdy i wiele, wiele więcej. Ile? Sami zobaczcie:

  • ABS Cornering EVO
  • Ducati Traction Control (DTC) EVO 2
  • Ducati Slide Control (DSC)
  • Ducati Wheelie Control (DWC) EVO
  • Ducati Power Launch (DPL)
  • Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2
  • Engine Brake Control (EBC) EVO
  • Ducati Electronic Suspension (DES) EVO

Na szczęście komputer pokładowy pozwala w tym wszystkim łatwo się ogarnąć, prezentując graficzną wizualizację wprowadzanych zmian.

Silnik oczywiście nadal jest elementem nośnym, a przodu znajdziemy niewielką ramę. Bazowa wersja Streetfighter V4 posiada bardzo dobre zawieszenie Showa BPF, a wersja "S" została wyposażona w zawieszenie Öhlins NIX-30 z przodu i amortyzator Öhlins TTX36.

Streetfighter V4: To jest to!

Streetfighter V4 będzie miał sporą konkurencję w tym przedziwnym, szalonym segmencie. Kawasaki właśnie zaprezentowało posiadający turbosprężarkę model Z H2 (200 KM), a za rogiem jest nowy KTM 1290 Super Duke R (200+KM). A mimo to wydaje mi się, że szalone V4 będzie dzierżyć palmę pierwszeństwa.

Więcej do poczytania TUTAJ.

Ducati Streetfighter V4 2020: Zdjęcia

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button