Aktualnie czytasz:
Test ZongShen ZS 50 QT 8: Chińczyk czy coś innego?
11

Przedstawiony skuter to Zongshen ZS 50-QT-8. Na pierwszy rzut oka najbardziej wyrazistą częścią tego pojazdu jest lampa umieszczona na kierownicy oraz fabrycznie zamontowany kufer. Testowany skuter jest dostępny w trzech wersjach kolorystycznych….  Zielonej, żółtej i czarnej (testowanej przeze mnie).  W tym w Polsce są dostępne dwie wersje kolorystyczne. Zielona i Czarna.

Silnik wyposażony w 4KM.  Wydaje się dość wydajny. Na razie jednak nie jestem w stanie sprawdzić jaka jest jego v max. Gdyż mam zablokowany. Z oczywistych powodów, by nie stracić gwarancji. Dla silnika jazda w dwie osoby nie sprawia problemu. Jedynie minusem jest, że pod górkę ma problemy z szybkim rozpędzaniem się. Zamontowany jest w nim silnik Zongsheen na licencji Piaggio, gdyż obie firmy ze sobą współpracują. Problemów z odpalaniem z kopniaka na razie nie miałem. A używam go dość często, gdyż akumulator się zepsuł…

Jeśli chodzi o zawieszenie to jest w sam raz. Co prawda mogło by być troszkę bardziej miękkie. Amortyzatory po przejechaniu +1500 km nie sprawiają żadnych problemów. Podróżowanie na nim nie jest „męką”, lecz nawet przyjemne. Koła są jak dla mnie za małe. Podczas testu na śliskiej jezdni, nie ma problemów z hamowaniem. Jest takie samo zarówno na suchej jezdni jak i na mokrej.  Tylny bębnowy hamulec należy tylko odpowiednio wyregulować, by dobrze pracował. Przód Tarczówka – Ideał.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka RSX 125

Nowy RSX to 10.6 KM, agresywnie brzmiący wydech i dwa hamulce tarczowe. Do tego sportowy design, niezawodny silnik zasilany wtryskiem i dwa hamulce tarczowe. Nowy RSX jest świetnym sposobem na wkroczenie do świata prawdziwego motocyklizmu.

ZongShen

Prezentowany skuter ZongShen może pochwalić się dobrą jakością plastików

Plastiki są starannie wykonane. Raz były już rozłożone wszystkie,lecz nadal są w wyśmienitym stanie. Nie znalazłem na nim żadnych niedociągnięć w sprawie plastików. Dużym plusem jest też zamontowanie oryginalnie Kufra, który odpowiada do przewożenia małych rzeczy.

Sterownie nie sprawia najmniejszych problemów. Jest zwinny, dobrze skrętny. Przełączniki standardowe z lewej Kierunkowskazy, Światła DługieKrótkie, klakson, z prawej światła, rozrusznik elektryczny. Zamontowany fabrycznie akumulator nie jest zachwycający. Często się rozładowuje.

Spójrzmy jeszcze na dane techniczne skutera, określone przez producenta:

wymiary: 1750 x 660 x 1080
silnik: czterosuwowy
pojemność: 49,9 CC
moc max: 3 KM (4 KM) przy 8500 obr./min.
prędkość: 57 km/h
rozruch: elektryczny / nożny
waga: 95 kg
hamulce: tarczowe / bębnowe
zbiornik paliwa: 6,5 l
zużycie paliwa: 1,5 l / 100 km

Użytkując ten pojazd przez pewien czas twierdzę, że to pic na wodę. Gdyż uzyskanie w nim spalania „1,5l” jest właściwie niemożliwe. No chyba,że ktoś jedzie na dłuższą trasę, ale tego jeszcze nie testowałem. Spalanie uzyskane przeze mnie wynosi od 2,6-3,5 l/100km. Zależy to od stylu jazdy oraz odległości pokonywanej jednorazowo.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
67%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
33%
11 Komentarze
1 2