Przedstawiony skuter to Zongshen ZS 50-QT-8. Na pierwszy rzut oka najbardziej wyrazistą częścią tego pojazdu jest lampa umieszczona na kierownicy oraz fabrycznie zamontowany kufer. Testowany skuter jest dostępny w trzech wersjach kolorystycznych…. Zielonej, żółtej i czarnej (testowanej przeze mnie). W tym w Polsce są dostępne dwie wersje kolorystyczne. Zielona i Czarna.
Silnik wyposażony w 4KM. Wydaje się dość wydajny. Na razie jednak nie jestem w stanie sprawdzić jaka jest jego v max. Gdyż mam zablokowany. Z oczywistych powodów, by nie stracić gwarancji. Dla silnika jazda w dwie osoby nie sprawia problemu. Jedynie minusem jest, że pod górkę ma problemy z szybkim rozpędzaniem się. Zamontowany jest w nim silnik Zongsheen na licencji Piaggio, gdyż obie firmy ze sobą współpracują. Problemów z odpalaniem z kopniaka na razie nie miałem. A używam go dość często, gdyż akumulator się zepsuł…
Jeśli chodzi o zawieszenie to jest w sam raz. Co prawda mogło by być troszkę bardziej miękkie. Amortyzatory po przejechaniu +1500 km nie sprawiają żadnych problemów. Podróżowanie na nim nie jest “męką”, lecz nawet przyjemne. Koła są jak dla mnie za małe. Podczas testu na śliskiej jezdni, nie ma problemów z hamowaniem. Jest takie samo zarówno na suchej jezdni jak i na mokrej. Tylny bębnowy hamulec należy tylko odpowiednio wyregulować, by dobrze pracował. Przód Tarczówka – Ideał.
Plastiki są starannie wykonane. Raz były już rozłożone wszystkie,lecz nadal są w wyśmienitym stanie. Nie znalazłem na nim żadnych niedociągnięć w sprawie plastików. Dużym plusem jest też zamontowanie oryginalnie Kufra, który odpowiada do przewożenia małych rzeczy.
Sterownie nie sprawia najmniejszych problemów. Jest zwinny, dobrze skrętny. Przełączniki standardowe z lewej Kierunkowskazy, Światła DługieKrótkie, klakson, z prawej światła, rozrusznik elektryczny. Zamontowany fabrycznie akumulator nie jest zachwycający. Często się rozładowuje.
Spójrzmy jeszcze na dane techniczne skutera, określone przez producenta:
wymiary: 1750 x 660 x 1080
silnik: czterosuwowy
pojemność: 49,9 CC
moc max: 3 KM (4 KM) przy 8500 obr./min.
prędkość: 57 km/h
rozruch: elektryczny / nożny
waga: 95 kg
hamulce: tarczowe / bębnowe
zbiornik paliwa: 6,5 l
zużycie paliwa: 1,5 l / 100 km
Użytkując ten pojazd przez pewien czas twierdzę, że to pic na wodę. Gdyż uzyskanie w nim spalania “1,5l” jest właściwie niemożliwe. No chyba,że ktoś jedzie na dłuższą trasę, ale tego jeszcze nie testowałem. Spalanie uzyskane przeze mnie wynosi od 2,6-3,5 l/100km. Zależy to od stylu jazdy oraz odległości pokonywanej jednorazowo.
Kurde, jak to chinol to trzeba przyznać, że polepszyły się ich produkty:) Fajny tekst:)
O co chodzi z tym fabrycznie zamontowanym kaskiem?
Chyba chodziło o kufer:)
Też mi się tak wydaje;p
O kufer chodziło oczywiście ;) Wkrótce dam testy innych maszyn ;)
Jeszcze zapomniałem dodać, że kosztował 4000zł.
Maszyna bardzo fajna;)
niektóre elementy wzięte z PIAGGIO ZIP II
wydaje się kopią Piaggio Fly, producent silnika ten sam
chcałby ktoś kupiś ten skuter
Mam pytanie gdzie ten skuter posiada blokadę?