Yamaha WR250F 2022: szybsza, ostrzejsza i jeszcze bardziej niebieska

Informacja prasowa

W skrócie
  • Yamaha WR250F 2022 to nowa superskuteczna broń w walce o mistrzostwo w świecie motocykli enduro
  • Rozwiązania przeniesione żywcem z motocykli MX i zaadoptowane pod potrzeby i wymagania zawodników z mistrzostw świata enduro

W motocyklach enduro WR250F i WR450F Yamahy zastosowano jedne z najbardziej zaawansowanych off-roadowych technologii, jakie są obecnie dostępne, takie jak unikalna konstrukcja silnika z odwróconą głowicą cylindra czy aplikacja mobilna Power Tuner, która umożliwia szybkie i łatwe dostrajanie mocy silnika na torze. To jednak nie wszystko co składa się na najnowsze wcielenie maszyny stworzonej do mocnej jazdy enduro.

Wlot powietrza skierowany od przodu i wydech skierowany do tyłu tworzą odwrócony układ, który nie tylko poprawia wydajność dolotu powietrza, co daje lepsze osiągi silnika, ale pomaga też uzyskać lepszą centralizację masy motocykla poprzez umieszczenie wlotu powietrza z przodu i zbiornika paliwa pośrodku. Dodatkowo w centralizacji masy pomaga zastosowanie pochylonego do tyłu cylindra i owiniętego wokół niego układu wydechowego, co sprawia, że motocykl jest wyjątkowo zwinny i lekki w manewrowaniu.

YAMAHA WR250F 2022: niech moc będzie z Tobą!

Oprócz mocnych i wydajnych silników, motocykle enduro WR250F i WR450F mają też najlepsze w swojej klasie lekkie, aluminiowe ramy nośne, przednie widelce KYB z amortyzacją dostosowaną do prędkości i tylne zawieszenia, które zapewniają precyzyjne i stabilne prowadzenie w najtrudniejszym terenie.

Przygotowany na rok 2022 model WR250F przeszedł gruntowną modernizację silnika i ramy nośnej z wykorzystaniem zaawansowanych technologii znanych z motocykla, który w 2021 roku dominował w motocrossowej klasie 250cc.

W bieżącym roku zawodnicy startujący na YZ250F zdobyli do tej pory tytuły mistrzowskie w serii AMA 250 Supercross zarówno na wschodzie, jak i na zachodzie, a także odnieśli imponującą liczbę zwycięstw w zawodach MX2 World Championship i AMA 250MX National Championship. Dzięki mocniejszemu silnikowi, który zapewnia lepsze osiągi w całym zakresie obrotów, oraz ulepszonej ramie o równomiernej sztywności i mocniejszym hamulcom nowy WR250F jest w stanie odnosić sukcesy na każdym poziomie.

Nowy WR250F: Szybszy i ostrzejszy

W świecie enduro WR250F już dziś jest jednym z najbardziej konkurencyjnych i wszechstronnych motocykli w swojej klasie. Jego szeroki zakres momentu obrotowego zapewnia najwyższe osiągi niezależnie od umiejętności czy doświadczenia kierowcy w jeździe po bezdrożach. Technologia jest zawsze wspierana przez najwyższą jakość i legendarną niezawodność Yamahy.

Wyższe osiągi silnika

Model WR250F przygotowany na rok 2022 jest wyposażony w 4-suwowy silnik elektryczny chłodzony cieczą o podwyższonej specyfikacji, który został znacznie ulepszony dzięki zastosowaniu wielu elementów zwiększających moc znanych z tegorocznego zwycięskiego modelu YZ250F.

Nowa głowica cylindra znana z modelu YZ250F jest jednym z kluczowych elementów, dzięki którym nowy model WR250F na rok 2022 osiąga tak świetne osiągi w średnich i wysokich zakresach prędkości obrotowych i jeszcze lepsze czasy w testach specjalnych. Oprócz tego skierowany do przodu wlot powietrza do silnika został wyposażony w nowe kanały i wraz z poszerzonym kanałem dolotowym znanym z modelu YZ250F ta nowa konstrukcja zapewnia wyższą wydajność spalania i zwiększoną moc w całym zakresie obrotów.

Nowa głowica jest wyposażona w przeprojektowany wydechowy wałek rozrządu, który pozwala na uzyskanie wyższej mocy silnika przy niskich i średnich obrotach. Nowa konfiguracja modułu ECU zapewnia optymalną pracę silnika w całym zakresie obrotów, a żeby zapewnić komfort podczas całodziennej jazdy, przeprojektowano stabilizator i zainstalowano nową krzywkę zmiany biegów, która zapewnia płynniejszą i łatwiejszą zmianę biegów. Rura wydechowa owinięta wokół głowicy ma nową osłonę termiczną, która zapobiega zahaczeniu. Zamontowano również mocniejszy wspornik krótkiego tłumika.

Jednym z głównych atutów, jakie WR250F zapewnia kierowcom, jest obsługa aplikacji mobilnej Power Tuner, która umożliwia bezprzewodowe dostrajanie silnika za pomocą smartfona. Ta innowacyjna technologia ułatwia zmianę charakterystyki pracy silnika w zależności od terenu i zmieniających się warunków nawierzchni, a przełącznik zamontowany na kierownicy pozwala w locie wybierać pomiędzy dwoma wgranymi mapami silnika.

Poprawiona sztywność ramy

W modelu WR250F przygotowanym na sezon wyścigowy 2022 lekka, aluminiowa rama kołyskowa została opracowana w oparciu o najnowsze technologie znane ze zwycięskiego modelu YZ250F. Rama jest produkowana w opracowanym przez Yamahę zaawansowanym procesie odlewania CF, który pozwala na uzyskanie zróżnicowanej grubości ścianek i wyważonej sztywności, aby sprostać wyższym osiągom nowego silnika.

Dzięki dostosowaniu ugięcia ramy w określonych miejscach i zamontowaniu nowych mocowań silnika o zwiększonej sztywności, inżynierowie Yamahy byli w stanie stworzyć niezwykle wytrzymałą ramę nośną motocykla, która zapewnia kierowcy doskonałe wyczucie motocykla na torze.

Zwycięskie zawieszenie typu KYB

Najlepsze na rynku przednie widelce typu KYB połączone z najlepszym w swojej klasie układem tłumienia drgań dostosowanym do prędkości jazdy zostały udoskonalone w modelu na rok 2022 poprzez wprowadzenie szeregu modyfikacji zapewniających jeszcze lepsze wyczucie układu kierowniczego i prowadzenia maszyny. Nowy układ amortyzacyjny został dostosowany do zmienionej sztywności ramy, a przeprojektowana półka przedniego widelca, zaciski kierownicy, podnóżki i przednia oś dodatkowo poprawiają jakość motocykla.

Przeczytaj też:

Yamaha świętuje 60 lat wyścigowej historii. Zobacz w jaki sposób!

Tylny amortyzator mocowany systemem dźwigni również został ulepszony poprzez dostosowanie właściwości tłumienia amortyzatora KYB. W efekcie otrzymano układ, który jest obecnie jednym z najlepszych oryginalnych zestawów wyposażenia WR250 w świecie enduro.

Wyższa wydajność przedniego hamulca znanego z modelu YZ250F

Siła hamowania jest tak samo ważna jak moc silnika, a model WR250F 2022 został wyposażony w lżejszy i mocniejszy przedni hamulec wzięty ze zwycięskiego modelu YZ250F.

Ta bardziej zaawansowana konstrukcja wykorzystuje o 30% sztywniejszy przedni zacisk wyposażony w tłoczki o większej średnicy 25,4 mm oraz nową tarczę o średnicy 270 mm. Nowe klocki hamulcowe mają o 25% większą powierzchnię w porównaniu z poprzednim systemem, co zapewnia bardzo dużą siłę hamowania i doskonałą kontrolę, i przekłada się na cenne sekundy w testach.

Nowy wielofunkcyjny wyświetlacz

Podczas długiego i ciężkiego dnia jazdy nowy, lekki i kompaktowy wyświetlacz dostarcza kierowcy wielu informacji. W trybie standardowym na wyświetlaczu widoczny jest prędkościomierz, zegar, stoper oraz dwa przebiegi podróżne; w trybie wyścigowym na wyświetlaczu pojawiają się kluczowe informacje potrzebne podczas jazdy enduro, takie jak średnia prędkość, stoper i funkcje podróżne. Dostępny jest również licznik skumulowanego zużycia paliwa, a także kontrolki ostrzegawcze poziomu paliwa i stanu silnika.

Nowa grafika

Nowa grafika modelu 2022 odzwierciedla wyścigowy rodowód Yamahy. Schemat kolorystyczny Icon Blue i ciemnoniebieska wytłaczana grafika są trwałe i odporne na zarysowania. To Twoja przepustka do strefYZwycięzców!

Nowe funkcje modelu WR250F

  • Nowa głowica cylindrów wzorowana na modelu YZ250F
  • Nowy wydechowy wałek rozrządu wzorowany na modelu YZ250F
  • Nowy kształt wlotu powietrza wzorowany na modelu YZ250F
  • Nowy kolektor dolotowy wzorowany na modelu YZ250F
  • Ulepszona konstrukcja napinacza łańcucha rozrządu
  • Przeprojektowany stabilizator silnika
  • Nowy wałek skrzyni biegów
  • Nowa aluminiowa rama Deltabox odlewana w procesie ciśnieniowym CF
  • Nowe wsporniki silnika o sztywności charakterystycznej dla modeli WR
  • Najlepsze na rynku progresywne widelce KYB reagujące na prędkość z poprawionymi ustawieniami tłumienia
  • Nowa półka przedniego widelca z przeprojektowanymi zaciskami kierownicy
  • Nowe podnóżki, kierownica i oś przednia wzorowane na modelu YZ250FF
  • Nowy wielofunkcyjny wskaźnik
  • Mocniejszy wspornik prowadnicy łańcucha
  • Nowa przednia tarcza o średnicy 270 mm o powierzchni zwiększonej o 16%
  • Nowy, sztywniejszy zacisk hamulca przedniego z większymi tłoczkami
  • Nowe przednie klocki hamulcowe zapewniające o 25% większą powierzchnię styku z tarczą
  • Nowa osłona termiczna układu wydechowego
  • Nowy mocniejszy wspornik tłumika

Inne cechy techniczne modelu WR250F

  • Chłodzony cieczą 4-suwowy silnik o pojemności 250 cm3 z układem DOHC
  • Odwrócona głowica cylindra z wlotem skierowanym do przodu
  • Aplikacja Yamaha Power Tuner do łatwego tuningu silnika za pomocą smartfona
  • Rozruch elektryczny
  • Wentylator chłodnicy
  • Znakomita centralizacja masy zapewniająca lekkość prowadzenia
  • 6-biegowa skrzynia biegów o długim przełożeniu dostosowana do potrzeb enduro
  • Lekkie sprzęgło z szybką regulacją
  • Lekka i kompaktowa aluminiowa rama Deltabox
  • Najlepsze na rynku przednie widelce KYB z amortyzacją dopasowaną do prędkości jazdy
  • Tylne zawieszenie z układem link
  • Amortyzator KYB ze zbiornikiem o dużej pojemności
  • 4-pozycyjna, regulowana kierownica na gumowych podkładkach
  • Montowany na kierownicy przełącznik dwóch map silnika
  • 7,9-litrowy zbiornik paliwa
  • Lekka płyta ochronna wykonana z żywicy
  • Nadwozie w schemacie kolorystycznym Icon Blue
  • Niebieskie obręcze kół
  • Wytłaczana grafika
  • Płaskie i wąskie siedzisko
  • Łańcuch typu O-ring
  • Wysoko zamontowana aluminiowa boczna stopka

WR450F 2022

Model WR450F, całkowicie przeprojektowany na sezon 2022, jest jednym z najszybszych, najtwardszych i najbardziej zaawansowanych motocykli w swojej klasie. Podobnie jak w nowym WR250F, również w modelu WR450F wykorzystano różne rozwiązania technologiczne znane z bliźniaczego modelu MX.

Zaawansowany technologicznie silnik z odwróconą głowicą cylindra

Kompaktowa i lekka jednostka napędowa WR450F o pojemności 450 cm3 posiada charakterystyczną dla Yamahy odwróconą głowicę cylindra, która zapewnia m.in. wyższą wydajność układu dolotowego oraz idealną centralizację masy motocykla. Wytrzymała 5-biegowa skrzynia biegów i sprzęgło zapewniają płynne i niezawodne zmienianie biegów nawet w najtrudniejszych warunkach. Łatwa w obsłudze aplikacja Power Tuner pozwala szybko i bezproblemowo zmieniać ustawienia silnika, by dopasować je do praktycznie każdych warunków.

Lekka aluminiowa rama

Lekka, aluminiowa rama WR450F została wyprodukowana przy użyciu opracowanej przez Yamahę unikalnej technologii CF (Controlled Fill), która umożliwia uzyskanie ścianek o różnej grubości i osiągnięcie idealnie zrównoważonej sztywności. Takie rozwiązanie doskonale sprawdza się w maszynach klasy enduro, gdzie dokładne wyczucie motocykla w kontakcie z podłożem ma kluczowe znaczenie.

Najlepszy w swojej klasie układ amortyzacyjny

Zawieszenie należy do najlepszych w swojej klasie i jest wyposażone w wysoko cenione amortyzatory KYB z progresywnym systemem wrażliwym na prędkość, który zapewnia doskonałą kontrolę podczas jazdy z niską i dużą prędkością – a tylne zawieszenie typu link ze specjalnie dostrojonym tylnym amortyzatorem KYB.

W układzie hamulcowym WR450F zastosowano ten sam system, co w modelu WR250F 2022, z przednią tarczą o średnicy 270 mm i lekkim zaciskiem z dużym tłoczkiem, który zapewnia wyjątkową siłę hamowania i precyzyjne wyczucie motocykla.

Kompaktowy i lekki wyświetlacz wielofunkcyjny zawiera licznik kilometrów, dwa przebiegi podróżne, zegar, stoper/czasomierz, a przydatny wskaźnik zużycia paliwa umożliwia kierowcy i zespołom dokładniejsze planowanie tankowania.

Wykończenie w schemacie Icon Blue

Model WR450F w dynamicznym schemacie kolorystycznym Icon Blue z wytłaczaną grafiką jest jednym z najbardziej imponujących i najlepiej wyposażonych motocykli w klasie 450 cm3.

Dane techniczne modelu WR450F 2022

  • Chłodzony cieczą 4-suwowy silnik o pojemności 450 cm3 z układem DOHC
  • Odwrócona głowica cylindra z wlotem skierowanym do przodu
  • Aplikacja Yamaha Power Tuner do łatwego tuningu silnika za pomocą smartfona
  • Kompaktowy wskaźnik z odczytem zużycia paliwa
  • Rozruch elektryczny
  • Wydajne chłodnice i wentylator chłodzący
  • Znakomita centralizacja masy zapewniająca lekkość prowadzenia
  • 5-biegowa skrzynia biegów o długim przełożeniu dostosowana do potrzeb enduro
  • Trwałe i odporne na wysokie temperatury sprzęgło z szybką regulacją
  • Lekka i kompaktowa aluminiowa rama Deltabox
  • Najlepszy na rynku przedni widelec KYB z progresywną charakterystyką tłumienia drgań zależną od prędkości jazdy
  • Tylne zawieszenie z układem link
  • Amortyzator KYB ze zbiornikiem o dużej pojemności
  • 4-pozycyjna, regulowana kierownica na gumowych podkładkach
  • Montowany na kierownicy przełącznik dwóch map silnika
  • 7,9-litrowy zbiornik paliwa
  • Lekka płyta ochronna wykonana z żywicy
  • Nadwozie w schemacie kolorystycznym Icon Blue
  • Niebieskie obręcze kół
  • Wytłaczana grafika
  • Płaskie i wąskie siedzisko
  • Łańcuch typu O-ring
  • Wysoko zamontowana aluminiowa boczna stopka

Kolory, dostępność i cena modeli WR250F i WR450F

Modele WR250F i WR450F będą dostępne w kolorze Icon Blue z nową grafiką. Dostawy do europejskich dealerów Yamahy rozpoczną się w październiku 2021 roku. Ceny różnią się w zależności od regionu, dlatego w celu uzyskania pełnych informacji prosimy o kontakt z biurem importera Yamahy.

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button