- Yamaha zdecydowała się na dalsze szlify swojego flagowego modelu TMAX.
- W najnowszym wydaniu na 2025 rok TMAX i jego wersja Tech MAX doczekały się kilku zmian idących w stronę jeszcze bardziej stylowego i komfortowego skutera.
- TMAX zmienił wygląd na nowy, dynamiczny, z jeszcze bardziej zaostrzonym przodem.
- Aby zapewnić łagodniejsze przyspieszenie oraz wyraźny i cichy dźwięk, 2-cylindrowy silnik o pojemności 560 cm3, został wyposażony w nowe sprzęgło i wydech.
Yamaha zdecydowała się na dalsze szlify swojego flagowego modelu TMAX, który od lat przyciąga fanów jednośladów sportową stylistyką i wygodą. W najnowszym wydaniu na 2025 rok TMAX i jego wersja Tech MAX doczekały się kilku zmian idących w stronę jeszcze bardziej stylowego i komfortowego skutera. Zmiany należą do tych drobnych: to raczej ewolucja, a nie rewolucja.
Nowe detale wizualne, ten sam charakter
Przód TMAX-a na 2025 rok jest ostrzejszy i mocniejszy, co jeszcze bardziej zbliża go do sportowych motocykli. Te zmiany wyglądu mogą się podobać, ale to wciąż dobrze znany TMAX – maszyna na pograniczu skutera i motocykla, która zachowuje swoje oryginalne cechy. Producent wspomina także o nowym, bardziej wyrafinowanym kokpicie.
Wersja TMAX Tech MAX idzie o krok dalej w stronę komfortu i prestiżu, oferując bardziej dopracowane detale, co może przypaść do gustu tym, którzy oczekują od skutera nieco wyższej jakości wykończenia.
Co o nowym modelu pisze producent?
Według Yamaha:
TMAX zmienił wygląd na nowy, dynamiczny, z jeszcze bardziej zaostrzonym przodem. Nowe, podwójne reflektory i bardziej zwarta owiewka podkreślają agresywny, sportowy styl, a zmodernizowany wyświetlacz TFT z trzema tematycznymi schematami kolorów oferuje bezpłatną nawigację Garmin* i ulepszoną łączność ze smartfonem. (*Nawigacja Garmin w trybie pełnej mapy jest dostępna bezpłatnie dla uprawnionych modeli TMAX, ale nie we wszystkich krajach. Niektóre funkcje nawigacji są dostępne tylko na wybranych rynkach. )
Aby zapewnić łagodniejsze przyspieszenie oraz wyraźny i cichy dźwięk, 2-cylindrowy silnik o pojemności 560 cm3 zgodny z normą EURO 5+ został wyposażony w nowe sprzęgło i wydech. Dzięki nowemu, elektronicznemu systemowi kontroli hamowania (BC), który zapewnia skuteczną kontrolę hamowania przy wszystkich prędkościach jazdy, jest to najbardziej zaawansowany TMAX, jaki kiedykolwiek zbudowano.
Dla kogo TMAX? Codzienny skuter na dłuższe trasy
Yamaha nie kryje, że TMAX jest skierowany do osób, które chcą łączyć wygodę dojazdów z bardziej dynamiczną jazdą. To jeden ze skuterów, który ma ambicje wyjść poza miasto.
Parametry techniczne:
Kategoria | Parametr | Wartość |
---|---|---|
Silnik | Typ silnika | 4-suwowy, chłodzony cieczą, DOHC, 4-zaworowy, dwu-cylindrowy w układzie równoległym |
Pojemność | 562 cm³ | |
Średnica x skok tłoka | 70,0 × 73,0 mm | |
Stopień sprężania | 10.9:1 | |
Moc maksymalna | 35,0 kW przy 7000 obr./min | |
Maksymalny moment obrotowy | 55,0 Nm przy 5250 obr./min | |
Układ smarowania | Sucha miska olejowa | |
Układ paliwowy | Wtrysk paliwa | |
Układ zapłonu | TCI | |
Układ rozrusznika | Elektryczny | |
Skrzynia biegów | Automatyczna z pasem klinowym | |
Spalanie | 4,8 l/100 km | |
Podwozie i hamulce | Układ przedniego zawieszenia | Widelec teleskopowy |
Skok przedniego zawieszenia | 120 mm | |
Układ tylnego zawieszenia | Wahacz | |
Skok tylnego zawieszenia | 117 mm | |
Hamulec przedni | Hamulec hydrauliczny dwutarczowy, Ø 267 mm | |
Hamulec tylny | Hamulec hydrauliczny z pojedynczą tarczą, Ø 282 mm | |
Opona przednia | 120/70R15M/C 56H bezdętkowa | |
Opona tylna | 160/60R15M/C 67H bezdętkowa | |
Emisja CO2 | 112 g/km | |
Wymiary | Długość całkowita | 2.195 mm |
Szerokość całkowita | 780 mm | |
Wysokość całkowita | 1.415 mm – 1.470 mm (elektronicznie regulowana szyba) | |
Wysokość siodełka | 800 mm | |
Rozstaw osi | 1.575 mm | |
Minimalny prześwit | 135 mm | |
Waga w stanie gotowym do jazdy | 219 kg | |
Pojemność zbiornika paliwa | 15 l |