Yamaha TMAX i TMAX Tech MAX 2025 – odświeżona wersja popularnego skutera sportowego

W skrócie
  • Yamaha zdecydowała się na dalsze szlify swojego flagowego modelu TMAX.
  • W najnowszym wydaniu na 2025 rok TMAX i jego wersja Tech MAX doczekały się kilku zmian idących w stronę jeszcze bardziej stylowego i komfortowego skutera.
  • TMAX zmienił wygląd na nowy, dynamiczny, z jeszcze bardziej zaostrzonym przodem.
  • Aby zapewnić łagodniejsze przyspieszenie oraz wyraźny i cichy dźwięk, 2-cylindrowy silnik o pojemności 560 cm3, został wyposażony w nowe sprzęgło i wydech.

Yamaha zdecydowała się na dalsze szlify swojego flagowego modelu TMAX, który od lat przyciąga fanów jednośladów sportową stylistyką i wygodą. W najnowszym wydaniu na 2025 rok TMAX i jego wersja Tech MAX doczekały się kilku zmian idących w stronę jeszcze bardziej stylowego i komfortowego skutera. Zmiany należą do tych drobnych: to raczej ewolucja, a nie rewolucja. 

Nowe detale wizualne, ten sam charakter

Przód TMAX-a na 2025 rok jest ostrzejszy i mocniejszy, co jeszcze bardziej zbliża go do sportowych motocykli. Te zmiany wyglądu mogą się podobać, ale to wciąż dobrze znany TMAX – maszyna na pograniczu skutera i motocykla, która zachowuje swoje oryginalne cechy. Producent wspomina także o nowym, bardziej wyrafinowanym kokpicie.

Wersja TMAX Tech MAX idzie o krok dalej w stronę komfortu i prestiżu, oferując bardziej dopracowane detale, co może przypaść do gustu tym, którzy oczekują od skutera nieco wyższej jakości wykończenia.

Co o nowym modelu pisze producent?

Według Yamaha:

TMAX zmienił wygląd na nowy, dynamiczny, z jeszcze bardziej zaostrzonym przodem. Nowe, podwójne reflektory i bardziej zwarta owiewka podkreślają agresywny, sportowy styl, a zmodernizowany wyświetlacz TFT z trzema tematycznymi schematami kolorów oferuje bezpłatną nawigację Garmin* i ulepszoną łączność ze smartfonem. (*Nawigacja Garmin w trybie pełnej mapy jest dostępna bezpłatnie dla uprawnionych modeli TMAX, ale nie we wszystkich krajach. Niektóre funkcje nawigacji są dostępne tylko na wybranych rynkach. )

Aby zapewnić łagodniejsze przyspieszenie oraz wyraźny i cichy dźwięk, 2-cylindrowy silnik o pojemności 560 cm3 zgodny z normą EURO 5+ został wyposażony w nowe sprzęgło i wydech. Dzięki nowemu, elektronicznemu systemowi kontroli hamowania (BC), który zapewnia skuteczną kontrolę hamowania przy wszystkich prędkościach jazdy, jest to najbardziej zaawansowany TMAX, jaki kiedykolwiek zbudowano.

Dla kogo TMAX? Codzienny skuter na dłuższe trasy

Yamaha nie kryje, że TMAX jest skierowany do osób, które chcą łączyć wygodę dojazdów z bardziej dynamiczną jazdą. To jeden ze skuterów, który ma ambicje wyjść poza miasto.

Parametry techniczne:

Kategoria Parametr Wartość
Silnik Typ silnika 4-suwowy, chłodzony cieczą, DOHC, 4-zaworowy, dwu-cylindrowy w układzie równoległym
Pojemność 562 cm³
Średnica x skok tłoka 70,0 × 73,0 mm
Stopień sprężania 10.9:1
Moc maksymalna 35,0 kW przy 7000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 55,0 Nm przy 5250 obr./min
Układ smarowania Sucha miska olejowa
Układ paliwowy Wtrysk paliwa
Układ zapłonu TCI
Układ rozrusznika Elektryczny
Skrzynia biegów Automatyczna z pasem klinowym
Spalanie 4,8 l/100 km
Podwozie i hamulce Układ przedniego zawieszenia Widelec teleskopowy
Skok przedniego zawieszenia 120 mm
Układ tylnego zawieszenia Wahacz
Skok tylnego zawieszenia 117 mm
Hamulec przedni Hamulec hydrauliczny dwutarczowy, Ø 267 mm
Hamulec tylny Hamulec hydrauliczny z pojedynczą tarczą, Ø 282 mm
Opona przednia 120/70R15M/C 56H bezdętkowa
Opona tylna 160/60R15M/C 67H bezdętkowa
Emisja CO2 112 g/km
Wymiary Długość całkowita 2.195 mm
Szerokość całkowita 780 mm
Wysokość całkowita 1.415 mm – 1.470 mm (elektronicznie regulowana szyba)
Wysokość siodełka 800 mm
Rozstaw osi 1.575 mm
Minimalny prześwit 135 mm
Waga w stanie gotowym do jazdy 219 kg
Pojemność zbiornika paliwa 15 l

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button