Aktualnie czytasz:
Trójkołowe motocykle na prawo jazdy kategorii B. Nowe uprawnienia kierowców 
18

Jakimi trójkołowymi motocyklami na prawo jazdy kategorii B będzie można jeździć po zmianach przepisów? Drogimi, silnymi i mało popularnymi.

Zmiany w prawie drogowym pozwalające kierowcom posiadającym prawo jazdy kategorii B jeździć motocyklami trójkołowymi w teorii skierowane są do osób niepełnosprawnych. Dla wielu z nich zdanie egzaminu praktycznego na prawo jazdy kategorii A byłoby niemożliwe, stąd zmiany w prawie (pierwotnie zaproponowane przez posłów Kukiz’15).

Oczywiście ustawodawca nie wziął pod uwagę, że rynek trójkołowców to nie tylko budowane na bazie VW Beattle trajki z lat ’90. To przecież także…

Yamaha NIKEN

 
Czytaj
REKLAMA

PRZESIĄDŹ SIĘ NA MIEJSKĄ 125!


Odbierz pakiet akcesoriów o wartości 400 zł i ruszaj w miasto.

Ponad 100 KM, układ LMW w przednim zawieszeniu pozwalający na złożenia do 45 stopni. To trzycylindrowy silnik z Yamahy MT-09, kontrola trakcji, tempomat, zmienne tryby jazdy. Wszystko, czego można wymagać od nowoczesnego motocykla.

NIKEN to oczywiście także trójkołowiec, którym już niedługo będzie można jeździć na prawo jazdy kategorii B. 

Piaggio MP3

Maxi-skuter do miasta z silnikiem sięgającym pół litra? Żaden problem, wystarczy poczekać na zmiany w prawie. MP3 było jednym z pierwszych pojazdów tego typu, pozwalających na „motocyklowe” złożenia, przy zastosowaniu dodatkowego koła. Powód, ja w większości przypadków, to oczywiście poprawa bezpieczeństwa i przyczepności. Ale przy okazji MP3 to świetnie wyposażony, duży i ciężki skuter.

Peugeot Metropolis

Jeśli nie Piaggio to… Peugeot! Metropolis 400 to przedstawiciel maxi-skuterów miejskich z trzema kołami właśnie. Dobrze wyposażony, nieźle wyglądający i do tego z bagażnikiem. Ciężko wyobrazić sobie bardziej funkcjonalny pojazd od miasta. Metropolis do tego posiada 37-konny, jednocylindrowy silnik czterosuwowy i kilka wersji wyposażeniowych. Nam podoba się usportowiona RX R. Zresztą, sami zobaczcie:

 

Can-Am Spyder / Ryker

W sumie to też trójkołowiec, też z motocyklową kierownicą. Oczywiście, wszystko zależy od tego jak Spyder jest homologowany – w niektórych krajach już teraz można było jeździć nim na samochodowe prawo jazdy, ale w Polsce jeszcze niedawno traktowany był jako motocykl. Teraz to nie problem: wystarczy górka pieniędzy i można cieszyć się pojemnością blisko 1400 ccm, mocą przekraczającą 100 KM i przelotową prędkością ponad 160 km/h. Okręcające się głowy przechodniów gratis. Tylko, że Can-Am się nie składa w zakrętach…

Harley-Davidson Tri Glide Ultra / Freewheeler

… tak samo jak Harley-Davidson. Model ten oparty o rodzinę Touring w Stanach Zjednoczonych używany jest głównie przez wojennych weteranów, którzy z różnych powodów nie mogą korzystać z dwukołowych modeli marki. W Polsce mało popularny, ale może po zmianach przepisów znajdzie się więcej zainteresowanych? 

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
69%
Interesujące
8%
heh...
8%
Że co?
8%
Grrrr!
8%
Smutne
0%
18 Komentarze
1 2
  • Robert
    2 stycznia 2019 at 18:36

    Unijna turbo bzdura. A co z Dnieprami, Uralami itp.-fabryczne trójkołowce. Według „prze-mądrej” UE to nie trójkołowce?

  • Emil
    8 stycznia 2019 at 21:05

    Mam pytanie , dotyczące homologacji . Yamaha twierdzi że Niken posiada homologację L3e ( motocykle dwukołowe bez bocznego wózka ) zgodnie ze specyfikacją techniczną określoną w Dyrektywie UE 168/2013. a więc nie podlega pod kategorię B tylko A. Żeby można było prowadzić na kategorię B , trójkołowiec musi mieć homologację L5a. Czyli trzeba patrzeć na dowód co ma wbite w rubryce J lub pytać sprzedawcę o homologację przed zakupem ?