Piaggio MP3 jest prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalnym skuterem trójkołowym na polskim rynku. Zawdzięcza to miedzy innymi temu, że został zaprezentowany jako pierwszy skuter tego typu i wprowadzony z powodzeniem do seryjnej produkcji.
Pomysłowym rozwiązaniem jest w MP3 przednie zawieszenie. Opiera się ono na niezależnych wahaczach pchanych o dużym skoku, umożliwiającym nawet najechanie tylko jednym kołem na krawężnik. Główną zaletą 3 kół z przodu jest większe poczucie bezpieczeństwa. Skuter o wiele stabilniej prowadzi się na zakrętach i przy złej pogodzie.
Na początku, po przesiadce z klasycznego jednośladu możemy mieć pewien dyskomfort – nie trzeba już wystawiać nóg podczas postoju i parkowania skutera. Wymaga to odrobiny przyzwyczajenia, niemniej po kilkuset kilometrach wchodzi w nawyk. Nie można jednak popaść rozleniwienie – chociaż Piaggio ma 3 koła, przy mocniejszym odkręceniu gazu tylne koło może efektownie wyjechać bokiem.
Skuter, mimo nietypowego rozwiązania, waży niewiele, bo tylko 204 kg. Po tak wymyślnej konstrukcji można by spodziewać się większej masy. Producent deklaruje, że trójkołowy skuter ma zdecydowanie większą stabilność na zakrętach. Naszym zdaniem na pewno zwiększa poczucie bezpieczeństwa, bo same wahacze przednie pozwalają na przechył do 40 stopni względem jezdni.
MP3 wyposażony jest w nowoczesny, czterozaworowy, chłodzony cieczą i zasilany wtryskiem paliwa silnik Quasar 250 lub Leader 125. Zasięg po pełnym zatankowaniu 12litrowego zbiornika to ok. 300 km przy wersji 250.