Triumph Tiger Explorer XRt: Cena, opinie i dane techniczne

Genialnie wyglądający Explorer XRt to przykład motocykla idealnego, ale też baaaardzo drogiego. W końcu 73 500 złotych to kwota, którą nie każdy jest w stanie przeznaczyć na motocykl. Za tyle jesteśmy już w stanie kupić nowy samochód, jednak za jakość trzeba płacić, więc jeżeli oczekujemy wiele od naszego jednośladu, wiele musimy wydać.

Jest to wzbogacona wersja Explorera XRx. Dodatkowo wyposażony w asystenta ruszania przy wzniesieniach, elektrycznie regulowaną szybę, podgrzewanie siedzenia kierowcy oraz pasażera, co jest bardzo przydatną opcją w chłodniejsze dni. Oprócz tego, zamontowano dodatkową osłonę silnika, TPMS, czyli układ kontrolujący ciśnienie w oponach, a także kolejne dwa tryby jazdy, z którymi nie spotkacie się w innych motocyklach: SPORT pozwalający na dynamiczną jazdę, a także RIDER, czyli tryb pozwalający na spersonalizowanie ustawień pod siebie.

  • SILNIK
  • Rodzaj: chłodzony cieczą, 12 zaworowy, DOHC, 3 cylindrowy
  • Pojemność: 1215 ccm
  • Średnica cylindra/Skok tłoka: 85 mm / 71.4 mm
  • Maksymalna moc: 139 KM (102 kW) / 9300 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy: 123 Nm / 6200 obr./min
  • Układ zasilania: wielopunktowy elektroniczny wtrysk paliwa, Ride-by-Wire
  • Układ wydechowy: w systemie 3 w 1 z jednostronnym tłumikiem końcowym wykonany ze stali nierdzewnej
  • Układ napędowy: wał kardana
  • Sprzęgło: wielotarczowe, hydraulicznie wspomagane
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa
  • PODWOZIE
  • Rama: rama stalowa, rurowa, kratownicowa
  • Wahacz: jednostronny, z odlewanego aluminium z wałem kardana
  • Przednie koło: odlewane felgi z aluminium 10-szprychowe 19 x 3.0 cala
  • Tylne koło: odlewane felgi z aluminium 10-szprychowe 17 x 4.5 cala
  • Przednia opona: 120/70 R19
  • Tylna opona: 170/60 R17
  • Przednie zawieszenie: upside down 48 mm WP, elektronicznie regulowane tłumienie odbicia i kompresji, skok 190 mm (168 mm dla wersji LOW)
  • Tylne zawieszenie: monoshock WP, elektronicznie regulowane tłumienie odbicia, automatyczna regulacja wstępnego napięcia sprężyny, skok 193 mm
  • Przednie hamulce: podwójne pływające tarcze 305 mm, 4-tłoczkowe, promieniowo montowane zaciski Brembo, programowalny ABS
  • Tylne hamulce: pojedyncza tarcza 282 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, programowalny ABS
  • WYMIARY I MASA
  • Szerokość kierownicy: 830 mm (930 mm z osłonami rąk)
  • Wysokość bez lusterek: 1470 mm (1540 mm z wyżej ustawioną szybą)
  • Wysokość siedzenia: 837-857 mm
  • Rozstaw osi: 1520 mm
  • Kąt pochylenia główki ramy: 23.1˚
  • Ścieżka: 99.2 mm
  • Masa bez płynów: 254 kg
  • Pojemność zbiornika paliwa: 20 litrów

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button