Triumph F 250-X – jednocylindrowy cross stworzony według brytyjskiej receptury [DANE TECHNICZNE, OPIS, SPECYFIKACJA]

Najnowszy model powstał przy współpracy z Rickym Carmichaelem i Ivánem Cervantesem - jest grubo!

W skrócie
  • TF 250-X charakteryzuje się wiodącym w swojej klasie stosunkiem mocy do masy i komponentami o najwyższej specyfikacji
  • Zaprojektowany i opracowany przez czołowych inżynierów Triumph’a w ścisłej współpracy z mistrzami motocrossu
  • Powstanie nowa, kompleksowa sieć specjalistycznych dealerów motocrossowych, wspierana przez dedykowany system dostaw części online, dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu

Triumph Motorcycles oficjalnie zaprezentował nowy model TF 250-X, posiada on rewelacyjny w swojej klasie stosunek mocy do masy oraz najbardziej kompletną specyfikację, która kiedykolwiek pojawiła się, na niezwykle konkurencyjnym rynku crossówek o pojemności 250 cm3.

Opracowana w całości przez Triumpha, w ścisłej współpracy z mistrzami, w tym z Rickym Carmichaelem i Ivánem Cervantesem, czterosuwowa wyścigówka, to nowa konstrukcja, zaprojektowana całkowicie od podstaw. Wyczynowy, wyścigowy układ napędowy i unikalne aluminiowe podwozie są wyjątkowo kompaktowe i superlekkie, a wszystkie najlepsze komponenty dostępne na rynku znalazły swoje zastosowanie w tym modelu.

Dzięki ostremu, agresywnemu stylowi TF 250-X jest smukły, a jednocześnie posiada odważne malowanie i będzie natychmiast rozpoznawalny na torze przez swoją minimalistyczną i lekką prezencję oraz dzięki charakterystycznym żółto-czarnym barwom Triumph Racing. Nowa sieć wyspecjalizowanych dealerów motocrossowych Triumpha będzie oferować sprzedaż, serwis, części i nową, dedykowaną gamę odzieży, wspartą całodobowym, zoptymalizowanym pod kątem urządzeń mobilnych systemem dostaw części online, dzięki czemu klienci będą mogli zamówić ekspresową dostawę prosto na tor.

Najważniejsze informacje:

  • Triumph prezentuje zupełnie nowy motocykl crossowy, który powstał przy współpracy z z Rickym Carmichaelem i Ivánem Cervantesem.
  • Na pokładzie jest zawieszenie KYB z 48 mm widelcem sprężynowym AOS, potrójnymi zaciskami z najwyższej jakości kutego i obrabianego maszynowo aluminium 7075-T6 oraz tylnym amortyzatorem typu Piggyback.
  • Silnik wyposażony jest w tłok z kutego aluminium i tytanowe zawory, pokryty jest również powłokami diamentopodobnymi o niskim współczynniku tarcia.
  • Wysokiej klasy układ hamulcowy Brembo obejmuje 2-tłoczkowy pływający zacisk o średnicy 24 mm z przodu, pojedynczy pływający zacisk o średnicy 26 mm z tyłu oraz tarcze Galfer o średnicy 260 mm z przodu i 220 mm z tyłu.
  • Aplikacja MX Tune Pro, która umożliwia użytkownikom wybór map w czasie rzeczywistym, kontrolę wskaźników silnika oraz diagnostykę funkcji.

– Prezentacja TF 250-X jest zwieńczeniem zaangażowania i inwestycji Triumpha, której celem było nie tylko wprowadzenie zupełnie nowego motocykla do świata motocrossu, ale także zapewnienie sobie zwycięstw. Aby to osiągnąć, koncentrujemy się na dostarczaniu najbardziej kompletnego pakietu specyfikacji – dla mistrzów, ale i amatorów. Ten motocykl to stuprocentowy Triumph, wymyślony, zaprojektowany, wyprodukowany, a następnie dopracowany przez nasze wiodące na świecie zespoły ds. Podwozi i Silników, przy specjalistycznym wsparciu naszych wyścigowych mistrzów. Zaczęliśmy od czystej kartki papieru i rozpoczęliśmy prace od podstaw nad całkowicie nowym projektem, obejmującym nowy silnik, nowe podwozie i nową elektronikę. – komentuje Dyrektor Zarządzający ds. Produktu Triumph Motorcycles, Steve Sargent.

Wyścigowy silnik

Triumph opracował całkowicie nowy, o najwyższych osiągach wyścigowy czterosuwowy silnik, który jest ultra kompaktowy i superlekki. Silnik wyposażony jest w tłok z kutego aluminium i tytanowe zawory, pokryty jest również powłokami diamentopodobnymi o niskim współczynniku tarcia, motocykl posiada lekkie osłony magnezowe i sprzęgło Exedy Belleville.

Zaawansowane zarządzanie silnikiem i jego możliwość dostrajania uzupełnia akcesoryjna aplikacja MX Tune Pro, która umożliwia użytkownikom wybór map w czasie rzeczywistym, kontrolę wskaźników silnika oraz diagnostykę funkcji, za pośrednictwem kontrolowanego, programowalnego systemu zarządzania silnikiem.

Aluminiowe podwozie

Unikalna, aluminiowa konstrukcja podwozia jest bardzo wytrzymała. Lekka rama z podwójnymi kołyskami została zaprojektowana z myślą o optymalnym wyważeniu, wydajności, masie i elastyczności motocykla. Całkowita masa motocykla sprawi, że TF 250-X ustanowi nowy punkt odniesienia dla najlepszego stosunku mocy do masy w swojej kategorii. Motocykl zapewnia również wysoki poziom możliwości dostosowania do różnych typów kierowców i stylów jazdy.

Specyfikacja z najwyższej półki 

TF 250-X posiada najwyższej jakości komponenty, a także bezkonkurencyjną specyfikację wśród motocykli produkowanych w tej kategorii. Na szczycie listy znajduje się topowe zawieszenie KYB z 48 mm widelcem sprężynowym AOS, potrójnymi zaciskami z najwyższej jakości kutego i obrabianego maszynowo aluminium 7075-T6 oraz tylnym amortyzatorem typu Piggyback. 

Wysokiej klasy układ hamulcowy Brembo obejmuje 2-tłoczkowy pływający zacisk o średnicy 24 mm z przodu, pojedynczy pływający zacisk o średnicy 26 mm z tyłu oraz tarcze Galfer o średnicy 260 mm z przodu i 220 mm z tyłu. Do tego motocykl posiada aluminiowe obręcze DirtStar 7000 Series z obrabianymi maszynowo aluminiowymi piastami oraz opony o średniej twardości mieszanki – Pirelli Scorpion MX32. Konfigurację uzupełniają: aluminiowa kierownica wzmocniona włóknami węglowymi Pro-Taper ACF i manetki ODI typu Half-Wafle.

Wyczynowe akcesoria

Oprócz wysokiego poziomu wyposażenia zawartego już w standardzie Triumph współpracował z największymi markami premium, aby stworzyć dedykowaną gamę wyczynowych akcesoriów, w celu dalszego zwiększenia wydajności i potencjału.

Akcesoria obejmują: 

• Układ wydechowy Akrapovič – w całości wykonany z tytanu

  Półki przedniego zawieszenia X-Trig

• Ekran Athena LC-GPA ułatwiający ruszanie i wyświetlający różne poziomy kontroli trakcji, które może wybierać kierowca oraz posiadający ledowy obrotomierz

• Moduł Wi-Fi MX Tune Pro

• Kanapę z najlepszą przyczepnością i pokrowcem na siedzenie

• Zestaw wymiennych elementów nadwozia

W salonach Triumpha, w których będą prezentowane motocrossy, będzie też dostępna obok nowego TF 250-X nowa gama odzieży. Wprowadzona na rynek przez Triumpha we współpracy z Alpinestars, oferta będzie obejmować buty i odzież do Motocrossu i Enduro. 

 

Specjalistyczne Centra MX Triumph

Wiosną 2024 r. zostaną otwarte pierwsze nowe, specjalistyczne centra Triumph Motocross i Enduro w Europie, Australii i USA, a do końca 2024 r. planowane jest otwarcie 300 takich placówek. Będą to wyspecjalizowane i wyszkolone centra off-roadowe, zapewniające sprzedaż, serwis, części, odzież i wsparcie podczas startów.

Sieć ta będzie wspierana przez unikalny, całodobowy system dostaw części i akcesoriów. Nowy, elektroniczny katalog części i akcesoriów, dostępny na stronie internetowej Triumpha, będzie w pełni zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych, dzięki czemu kierowcy będą mogli wyszukiwać części i składać zamówienia, będąc na torze. Użytkownicy będą mogli wybrać to, czego potrzebują, sprawdzić dostępność i cenę oraz złożyć zamówienie na dostawę ekspresową, standardową lub kliknąć i odebrać towar u lokalnego motocrossowego dealera Triumpha.

Rodowód wyścigowy

Znane na całym świecie zespoły inżynierów Triumpha wnoszą wiedzę specjalistyczną w zakresie inżynierii precyzyjnej, innowacji i wielokrotnie nagradzanej jakości. Zespoły te stoją za największymi współczesnymi osiągnięciami Triumpha w wyścigach, w tym za mistrzostwami Moto2TM, w których silniki Triumpha pomogły rozwinąć tę klasę, ustanawiając nowe rekordy okrążeń i prędkości na torach Moto2 na całym świecie. Od fabrycznych wyścigów World Supersport po Isle of Man TT, teamy są skupione na sukcesie i zwyciężają w klasie Supersport, a nawet stają na najwyższym podium w wyścigu Daytona 200.

Zespół wspierały najbardziej znane nazwiska motocrossu, w tym najlepszy zawodnik wszechczasów MX, Ricky Carmichael. Współpracował z zespołami Triumpha ds. podwozi i silników podczas ustalania zakresu prac, prototypowania, testowania i rozwoju. Iván Cervantes, pięciokrotny mistrz świata w enduro, pięciokrotny mistrz Hiszpanii w MX i uczestnik, który ukończył Dakar, w ramach projektu również współpracował z wewnętrznymi zespołami Triumpha, gdzie wykorzystał swoje doświadczenie w rozwoju i prototypowaniu motocykli motocross Triumpha.

Z takim teamem i TF 250-X na linii startowej, Triumph jest dobrze przygotowany do rozpoczęcia programu wyścigów motocrossowych w 2024 roku. Przystępując do prestiżowych Mistrzostw Świata FIM Motocross w 2024 roku, Triumph Racing będzie rywalizować w zawodach w ramach programu wspieranego przez fabrykę we współpracy z Thierrym Chizat-Suzzoni. Jest on jednym z najbardziej doświadczonych i odnoszących sukcesy właścicieli zespołów w tym sporcie, który rozpocznie walkę na torach w klasie MX2 2024, dysponując dwoma zupełnie nowymi 4-suwowymi motocyklami MX Triumpha o pojemności 250 cm ³, przy wsparciu nowego sponsora, Monster Energy.

Podkreślając swoje zaangażowanie w zwycięstwo, menadżer zespołu Vincent Bereni kieruje zespołem złożonym z bardzo doświadczonego personelu technicznego, w którym wszyscy skupiają się na doprowadzeniu Triumpha na wyścigowy szczyt. Dotychczasowy rekord w wyścigach Thierry’ego i Vincenta mówi sam za siebie – ponad 80 zwycięstw w Mistrzostwach Świata MXGP.

Clément Desalle, który dołączył do ekipy jako kierowca testowy, jest bardzo doświadczonym zawodnikiem, rywalizującym na najwyższym poziomie w Mistrzostwach Świata MXGP od 15 lat. Jako jeden z najbardziej konsekwentnych zawodników w serii, trzykrotnie zdobył tytuł Wicemistrza, a w Mistrzostwach Świata trzykrotnie był trzeci i dwukrotnie do mety dojechał jako czwarty. W swojej karierze 23 razy stawał na najwyższym stopniu podium, a także został mistrzem Belgii Pro Open.

Na czele zespołu Triumph Racing World Championship US SuperMotocross stoi wysoce utalentowany Bobby Hewitt i menadżer zespołu Steve „Scuba” Westfall – ten duet wielokrotnie udowadniał, że wie, jak wygrywać. Do zespołu dołączyli też: Dave Arnold, legenda branży AMA Hall of Fame w zakresie rozwoju podwozia oraz Dudley Cramond, z ponad 25-letnim doświadczeniem w budowaniu zwycięskich silników. W Mistrzostwach Świata 2024 zespół wystawi nowe TF 250-X. 

Off-road

Ceny modelu TR 250-X na rynku polskim zostaną ogłoszone w przyszłym roku, ale już dzisiaj możemy powiedzieć, że przewidujemy kwotę zdecydowanie poniżej 50 000 zł. Pierwsze sztuki dotrą do Polski w XII.2024 roku. Dalsze informacje na temat wprowadzenia na rynek Triumpha TR 450-X i gorąco oczekiwanej gamy Enduro zostaną zaprezentowane w 2024 roku.

Triumph TR 250-X dane techniczne:

SILNIK I NAPĘD
Typ Jednocylindrowy, 4-suwowy, DOHC
Pojemność 249.95 cm³
Średnica cylindra 78 mm
Skok tłoka 52.3 mm
Stopień sprężania 14.4:1
Układ zasilania Wtrysk Dell’Orto EFI
Układ wydechowy Pojedynczy tłumik
Zestaw napędowy 13/48
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe, Belleville Spring
Skrzynia biegów 5-stopniowa
PODWOZIE
Rama Aluminiowa
Wahacz Odlewane ze stopu aluminium
Przednie koło 21″ x 1.6″
Tylne koło 19″ x 1.85″
Przednia opona 80/100 – 21
Tylna opona 100/90 – 19
Przednie zawieszenie Widelec KYB 48 mm, z regulacją tłumienia/odbicia, skok 310 mm
Tylne zawieszenie Amortyzator KYB z regulacją kompresji, (prędkość H i L), regulacja odbicia, skok 305 mm
Przednie hamulce Brembo 2-tłoczkowe 24 mm, tarcza 260 mm
Tylne hamulce Brembo tłoczkowy 26 mm, tarcza 220 mm
Przyrządy Licznik motogodzin, wielofunkcyjne przełączniki

Galeria zdjęć:

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button