![Triumph F 250-X – jednocylindrowy cross stworzony według brytyjskiej receptury [DANE TECHNICZNE, OPIS, SPECYFIKACJA]](https://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2023/11/TF-250-X_ACCS_MY24_0066_JP-780x470.jpg)
- TF 250-X charakteryzuje się wiodącym w swojej klasie stosunkiem mocy do masy i komponentami o najwyższej specyfikacji
- Zaprojektowany i opracowany przez czołowych inżynierów Triumph’a w ścisłej współpracy z mistrzami motocrossu
- Powstanie nowa, kompleksowa sieć specjalistycznych dealerów motocrossowych, wspierana przez dedykowany system dostaw części online, dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
Triumph Motorcycles oficjalnie zaprezentował nowy model TF 250-X, posiada on rewelacyjny w swojej klasie stosunek mocy do masy oraz najbardziej kompletną specyfikację, która kiedykolwiek pojawiła się, na niezwykle konkurencyjnym rynku crossówek o pojemności 250 cm3.
Opracowana w całości przez Triumpha, w ścisłej współpracy z mistrzami, w tym z Rickym Carmichaelem i Ivánem Cervantesem, czterosuwowa wyścigówka, to nowa konstrukcja, zaprojektowana całkowicie od podstaw. Wyczynowy, wyścigowy układ napędowy i unikalne aluminiowe podwozie są wyjątkowo kompaktowe i superlekkie, a wszystkie najlepsze komponenty dostępne na rynku znalazły swoje zastosowanie w tym modelu.
Dzięki ostremu, agresywnemu stylowi TF 250-X jest smukły, a jednocześnie posiada odważne malowanie i będzie natychmiast rozpoznawalny na torze przez swoją minimalistyczną i lekką prezencję oraz dzięki charakterystycznym żółto-czarnym barwom Triumph Racing. Nowa sieć wyspecjalizowanych dealerów motocrossowych Triumpha będzie oferować sprzedaż, serwis, części i nową, dedykowaną gamę odzieży, wspartą całodobowym, zoptymalizowanym pod kątem urządzeń mobilnych systemem dostaw części online, dzięki czemu klienci będą mogli zamówić ekspresową dostawę prosto na tor.
Najważniejsze informacje:
- Triumph prezentuje zupełnie nowy motocykl crossowy, który powstał przy współpracy z z Rickym Carmichaelem i Ivánem Cervantesem.
- Na pokładzie jest zawieszenie KYB z 48 mm widelcem sprężynowym AOS, potrójnymi zaciskami z najwyższej jakości kutego i obrabianego maszynowo aluminium 7075-T6 oraz tylnym amortyzatorem typu Piggyback.
- Silnik wyposażony jest w tłok z kutego aluminium i tytanowe zawory, pokryty jest również powłokami diamentopodobnymi o niskim współczynniku tarcia.
- Wysokiej klasy układ hamulcowy Brembo obejmuje 2-tłoczkowy pływający zacisk o średnicy 24 mm z przodu, pojedynczy pływający zacisk o średnicy 26 mm z tyłu oraz tarcze Galfer o średnicy 260 mm z przodu i 220 mm z tyłu.
- Aplikacja MX Tune Pro, która umożliwia użytkownikom wybór map w czasie rzeczywistym, kontrolę wskaźników silnika oraz diagnostykę funkcji.
– Prezentacja TF 250-X jest zwieńczeniem zaangażowania i inwestycji Triumpha, której celem było nie tylko wprowadzenie zupełnie nowego motocykla do świata motocrossu, ale także zapewnienie sobie zwycięstw. Aby to osiągnąć, koncentrujemy się na dostarczaniu najbardziej kompletnego pakietu specyfikacji – dla mistrzów, ale i amatorów. Ten motocykl to stuprocentowy Triumph, wymyślony, zaprojektowany, wyprodukowany, a następnie dopracowany przez nasze wiodące na świecie zespoły ds. Podwozi i Silników, przy specjalistycznym wsparciu naszych wyścigowych mistrzów. Zaczęliśmy od czystej kartki papieru i rozpoczęliśmy prace od podstaw nad całkowicie nowym projektem, obejmującym nowy silnik, nowe podwozie i nową elektronikę. – komentuje Dyrektor Zarządzający ds. Produktu Triumph Motorcycles, Steve Sargent.
Wyścigowy silnik
Triumph opracował całkowicie nowy, o najwyższych osiągach wyścigowy czterosuwowy silnik, który jest ultra kompaktowy i superlekki. Silnik wyposażony jest w tłok z kutego aluminium i tytanowe zawory, pokryty jest również powłokami diamentopodobnymi o niskim współczynniku tarcia, motocykl posiada lekkie osłony magnezowe i sprzęgło Exedy Belleville.
Zaawansowane zarządzanie silnikiem i jego możliwość dostrajania uzupełnia akcesoryjna aplikacja MX Tune Pro, która umożliwia użytkownikom wybór map w czasie rzeczywistym, kontrolę wskaźników silnika oraz diagnostykę funkcji, za pośrednictwem kontrolowanego, programowalnego systemu zarządzania silnikiem.
Aluminiowe podwozie
Unikalna, aluminiowa konstrukcja podwozia jest bardzo wytrzymała. Lekka rama z podwójnymi kołyskami została zaprojektowana z myślą o optymalnym wyważeniu, wydajności, masie i elastyczności motocykla. Całkowita masa motocykla sprawi, że TF 250-X ustanowi nowy punkt odniesienia dla najlepszego stosunku mocy do masy w swojej kategorii. Motocykl zapewnia również wysoki poziom możliwości dostosowania do różnych typów kierowców i stylów jazdy.
Specyfikacja z najwyższej półki
TF 250-X posiada najwyższej jakości komponenty, a także bezkonkurencyjną specyfikację wśród motocykli produkowanych w tej kategorii. Na szczycie listy znajduje się topowe zawieszenie KYB z 48 mm widelcem sprężynowym AOS, potrójnymi zaciskami z najwyższej jakości kutego i obrabianego maszynowo aluminium 7075-T6 oraz tylnym amortyzatorem typu Piggyback.
Wysokiej klasy układ hamulcowy Brembo obejmuje 2-tłoczkowy pływający zacisk o średnicy 24 mm z przodu, pojedynczy pływający zacisk o średnicy 26 mm z tyłu oraz tarcze Galfer o średnicy 260 mm z przodu i 220 mm z tyłu. Do tego motocykl posiada aluminiowe obręcze DirtStar 7000 Series z obrabianymi maszynowo aluminiowymi piastami oraz opony o średniej twardości mieszanki – Pirelli Scorpion MX32. Konfigurację uzupełniają: aluminiowa kierownica wzmocniona włóknami węglowymi Pro-Taper ACF i manetki ODI typu Half-Wafle.
Wyczynowe akcesoria
Oprócz wysokiego poziomu wyposażenia zawartego już w standardzie Triumph współpracował z największymi markami premium, aby stworzyć dedykowaną gamę wyczynowych akcesoriów, w celu dalszego zwiększenia wydajności i potencjału.
Akcesoria obejmują:
• Układ wydechowy Akrapovič – w całości wykonany z tytanu
• Półki przedniego zawieszenia X-Trig
• Ekran Athena LC-GPA ułatwiający ruszanie i wyświetlający różne poziomy kontroli trakcji, które może wybierać kierowca oraz posiadający ledowy obrotomierz
• Moduł Wi-Fi MX Tune Pro
• Kanapę z najlepszą przyczepnością i pokrowcem na siedzenie
• Zestaw wymiennych elementów nadwozia
W salonach Triumpha, w których będą prezentowane motocrossy, będzie też dostępna obok nowego TF 250-X nowa gama odzieży. Wprowadzona na rynek przez Triumpha we współpracy z Alpinestars, oferta będzie obejmować buty i odzież do Motocrossu i Enduro.
Specjalistyczne Centra MX Triumph
Wiosną 2024 r. zostaną otwarte pierwsze nowe, specjalistyczne centra Triumph Motocross i Enduro w Europie, Australii i USA, a do końca 2024 r. planowane jest otwarcie 300 takich placówek. Będą to wyspecjalizowane i wyszkolone centra off-roadowe, zapewniające sprzedaż, serwis, części, odzież i wsparcie podczas startów.
Sieć ta będzie wspierana przez unikalny, całodobowy system dostaw części i akcesoriów. Nowy, elektroniczny katalog części i akcesoriów, dostępny na stronie internetowej Triumpha, będzie w pełni zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych, dzięki czemu kierowcy będą mogli wyszukiwać części i składać zamówienia, będąc na torze. Użytkownicy będą mogli wybrać to, czego potrzebują, sprawdzić dostępność i cenę oraz złożyć zamówienie na dostawę ekspresową, standardową lub kliknąć i odebrać towar u lokalnego motocrossowego dealera Triumpha.
Rodowód wyścigowy
Znane na całym świecie zespoły inżynierów Triumpha wnoszą wiedzę specjalistyczną w zakresie inżynierii precyzyjnej, innowacji i wielokrotnie nagradzanej jakości. Zespoły te stoją za największymi współczesnymi osiągnięciami Triumpha w wyścigach, w tym za mistrzostwami Moto2TM, w których silniki Triumpha pomogły rozwinąć tę klasę, ustanawiając nowe rekordy okrążeń i prędkości na torach Moto2 na całym świecie. Od fabrycznych wyścigów World Supersport po Isle of Man TT, teamy są skupione na sukcesie i zwyciężają w klasie Supersport, a nawet stają na najwyższym podium w wyścigu Daytona 200.
Zespół wspierały najbardziej znane nazwiska motocrossu, w tym najlepszy zawodnik wszechczasów MX, Ricky Carmichael. Współpracował z zespołami Triumpha ds. podwozi i silników podczas ustalania zakresu prac, prototypowania, testowania i rozwoju. Iván Cervantes, pięciokrotny mistrz świata w enduro, pięciokrotny mistrz Hiszpanii w MX i uczestnik, który ukończył Dakar, w ramach projektu również współpracował z wewnętrznymi zespołami Triumpha, gdzie wykorzystał swoje doświadczenie w rozwoju i prototypowaniu motocykli motocross Triumpha.
Z takim teamem i TF 250-X na linii startowej, Triumph jest dobrze przygotowany do rozpoczęcia programu wyścigów motocrossowych w 2024 roku. Przystępując do prestiżowych Mistrzostw Świata FIM Motocross w 2024 roku, Triumph Racing będzie rywalizować w zawodach w ramach programu wspieranego przez fabrykę we współpracy z Thierrym Chizat-Suzzoni. Jest on jednym z najbardziej doświadczonych i odnoszących sukcesy właścicieli zespołów w tym sporcie, który rozpocznie walkę na torach w klasie MX2 2024, dysponując dwoma zupełnie nowymi 4-suwowymi motocyklami MX Triumpha o pojemności 250 cm ³, przy wsparciu nowego sponsora, Monster Energy.
Podkreślając swoje zaangażowanie w zwycięstwo, menadżer zespołu Vincent Bereni kieruje zespołem złożonym z bardzo doświadczonego personelu technicznego, w którym wszyscy skupiają się na doprowadzeniu Triumpha na wyścigowy szczyt. Dotychczasowy rekord w wyścigach Thierry’ego i Vincenta mówi sam za siebie – ponad 80 zwycięstw w Mistrzostwach Świata MXGP.
Clément Desalle, który dołączył do ekipy jako kierowca testowy, jest bardzo doświadczonym zawodnikiem, rywalizującym na najwyższym poziomie w Mistrzostwach Świata MXGP od 15 lat. Jako jeden z najbardziej konsekwentnych zawodników w serii, trzykrotnie zdobył tytuł Wicemistrza, a w Mistrzostwach Świata trzykrotnie był trzeci i dwukrotnie do mety dojechał jako czwarty. W swojej karierze 23 razy stawał na najwyższym stopniu podium, a także został mistrzem Belgii Pro Open.
Na czele zespołu Triumph Racing World Championship US SuperMotocross stoi wysoce utalentowany Bobby Hewitt i menadżer zespołu Steve „Scuba” Westfall – ten duet wielokrotnie udowadniał, że wie, jak wygrywać. Do zespołu dołączyli też: Dave Arnold, legenda branży AMA Hall of Fame w zakresie rozwoju podwozia oraz Dudley Cramond, z ponad 25-letnim doświadczeniem w budowaniu zwycięskich silników. W Mistrzostwach Świata 2024 zespół wystawi nowe TF 250-X.
Off-road
Ceny modelu TR 250-X na rynku polskim zostaną ogłoszone w przyszłym roku, ale już dzisiaj możemy powiedzieć, że przewidujemy kwotę zdecydowanie poniżej 50 000 zł. Pierwsze sztuki dotrą do Polski w XII.2024 roku. Dalsze informacje na temat wprowadzenia na rynek Triumpha TR 450-X i gorąco oczekiwanej gamy Enduro zostaną zaprezentowane w 2024 roku.
Triumph TR 250-X dane techniczne:
SILNIK I NAPĘD | |
Typ | Jednocylindrowy, 4-suwowy, DOHC |
Pojemność | 249.95 cm³ |
Średnica cylindra | 78 mm |
Skok tłoka | 52.3 mm |
Stopień sprężania | 14.4:1 |
Układ zasilania | Wtrysk Dell’Orto EFI |
Układ wydechowy | Pojedynczy tłumik |
Zestaw napędowy | 13/48 |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe, Belleville Spring |
Skrzynia biegów | 5-stopniowa |
PODWOZIE | |
Rama | Aluminiowa |
Wahacz | Odlewane ze stopu aluminium |
Przednie koło | 21″ x 1.6″ |
Tylne koło | 19″ x 1.85″ |
Przednia opona | 80/100 – 21 |
Tylna opona | 100/90 – 19 |
Przednie zawieszenie | Widelec KYB 48 mm, z regulacją tłumienia/odbicia, skok 310 mm |
Tylne zawieszenie | Amortyzator KYB z regulacją kompresji, (prędkość H i L), regulacja odbicia, skok 305 mm |
Przednie hamulce | Brembo 2-tłoczkowe 24 mm, tarcza 260 mm |
Tylne hamulce | Brembo tłoczkowy 26 mm, tarcza 220 mm |
Przyrządy | Licznik motogodzin, wielofunkcyjne przełączniki |
Galeria zdjęć: