Aktualnie czytasz:
Romet Komar: Opis, Cena, Zdj臋cia, Dane techniczne
1

Pierwsze egzemplarz jedno艣ladu Romet Komar powsta艂 w Zjednoczonych Zak艂adach Rowerowych w Bydgoszczy na pocz膮tku 1957 roku. Pocz膮tkowo by艂y to jedynie prototypy, kt贸re przez kolejne lata stale udoskonalano. Seryjna produkcja jedno艣lad贸w Romet Komar ruszy艂a dopiero w drugiej po艂owie 1960 roku. By艂y to motorowery proste w budowie, maj膮ce s艂u偶y膰 do przemieszczania si臋, bez ekstrawagancji. Nieskomplikowana obs艂uga oraz tania eksploatacja to rzeczy, na kt贸rych skupili si臋 in偶ynierowie z Bydgoszczy i mo偶na powiedzie膰, 偶e wysz艂o im to na medal.

Konstrukcyjnie Romet Komar by艂 wyj膮tkowo nieskomplikowanym pojazdem. Mia艂 rurow膮 ram臋 i sztywne zawieszenie tylnego ko艂a. Dopiero w kolejnych dekadach przy艂o偶ono wi臋ksz膮 uwag臋 do wygody jazdy, a nie tylko do jak najni偶szej ceny jedno艣ladu kosztem komfortu.

Je艣li chodzi o silniki w Romecie Komar to by艂y to jednocylindrowe, dwusuwowe konstrukcje ch艂odzone powietrzem. Ich pojemno艣膰 wynosi艂a nieca艂e 50 cm3. By艂y w stanie wygenerowa膰 z siebie moc rz臋du 1,8 KM.

Pod koniec lat sze艣膰dziesi膮tych i na pocz膮tku lat siedemdziesi膮tych motorowery Komar bi艂y rekordy popularno艣ci na terenie Polski. G艂贸wnym tego powodem by艂a cena, poniewa偶 nie by艂o w贸wczas ta艅szych jedno艣lad贸w na rynku. Cena Komar贸w by艂a ustalona urz臋dowo, nie by艂o wi臋c mowy o niekontrolowanym zawy偶aniu cen.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Romet Komar: Dane techniczne

Dane techniczne:聽Romet Komar
MarkaRomet
ModelKomar
Typmotorowery
SilnikJednocylindrowy, dwusuwowy
Przeniesienie nap臋du艁a艅cuch
Moc maksymalna1,8 KM
Pojemno艣膰49 cm3
Waga53 kg

 

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Jaka jest Twoja reakcja?
78%
0%
6%
  • Marcin
    24 lutego 2017 at 09:05
    Plusy

    - niskie zu偶ycie paliwa
    - tanie cz臋艣ci
    - bardzo lekki
    - prosta konstrukcja

    Minusy

    - oryginalne zawieszenie do艣膰 sztywne
    - niewielka moc oraz niska pr臋dko艣膰 maksymalna

    M贸j pierwszy motorek 馃檪 Przeje藕dzi艂em nim ok 10ty艣. km g艂贸wnie po gorszych drogach typu 艂膮ki, pola, lasy. Zmieni艂em oryginalne amortyzatory z ty艂u na amory od WSK’i , prz贸d niestety lata艂 na wszystkie strony (stara wersja ze spr臋偶ynami wleczonymi). Dzi臋ki mi臋kkiej kanapie (od Junaka) jazda po dziurach by艂a czyst膮 przyjemno艣ci膮 馃檪 Spalanie na poziomie 2 – 2.5l/100km … g艂贸wnie w gorszym terenie wi臋c na trasie na pewno poni偶ej 2l/100km … niestety pr臋dko艣膰 tzw przelotowa to jakie艣 30km/h wi臋c do艣膰 wolny ale wtedy cz艂owiek je藕dzi艂 dla przyjemno艣ci wi臋c nie narzeka艂em. Ci膮gle co艣 si臋 psu艂o ale by艂y to jakie艣 drobiazgi kt贸re mo偶na by艂o naprawi膰 samemu za pomoc膮 kombinerek i 艣rubokr臋ta 馃檪 Oczywi艣cie mo偶na by艂o po prostu wymieni膰 uszkodzon膮 cz臋艣膰 ale po co jak da艂o si臋 naprawi膰 … grzebanie i naprawy traktowa艂em jako nauk臋 kt贸ra p贸藕niej przyda艂a si臋 w 偶yciu. Z przer贸bek jakie zrobi艂em samodzielnie to: planowanie g艂owicy (wi臋ksza kompresja), wymiana kanapy i amortyzator贸w, automat stopu na tylnym hamulcu i dodatkowe 艣wiat艂o stop. Og贸lnie niezapomniane wra偶enia z jazdy i ten d藕wi臋k silnika … poezja 馃檪