Jawa Perak BS6 2020. Jak sobie radzi nowy model na rynku?

Jawa Perak BS6 2020 to jedna z najciekawszych propozycji w katalogu indyjskiej JAWY. Jest nowoczesna, prosta i świetnie wygląda. Wszystko wskazuje na to, że Mahindra, do której należy Jawa opracowała sprzedażowy hit, który od jakiegoś czasu dostępny jest w Europie!

Oficjalna premiera Jawy Perak BS6 odbyła się pod koniec roku 2019. Początkowo producent zakładał sprzedaż modelu tylko w Azji, jednak zainteresowanie rynku nowym Bobberem, jak i innymi produktami Jawy było tak duże, że Mahindra zmuszona była zmodyfikować swój plan biznesowy i rozbudować fabrykę o kolejne linie montażowe. W naszych czasach to niezwykle rzadkie zjawisko, nie dziwi zatem fakt, że konsorcjum Mahindra (właściciel JAWY) postanowiło wprowadzić poszczególne modele JAWY do sprzedaży w Europie.

Jawa Perak. Motocykle z Indii

JAWA 300 CL 2020 JUŻ W EUROPIE. CZY TRAFI DO POLSKI?

Musimy jednak pamiętać, że import motocykli został skutecznie skomplikowany przez pandemię COVID-19. Początkowo motocykle do sprzedaży miały trafić już 2 kwietnia 2020 roku, tak się jednak nie stało i finalnie motocykle zaczęły spływać do salonów dopiero w lipcu. Szczęśliwie dla producenta nie zniechęciło to klientów do zakupu Peraka.

Jawa Perak. Solidne korzenie

Perak to motocykl, który niewątpliwie swoim wyglądem zwraca na siebie uwagę. Ciężko wyobrazić sobie, że mogłoby być inaczej – nazwa zobowiązuje. Bobber Jawy to następca Jawy 250, zwanej Perakiem, która została zaprezentowana światu w roku 1946 na międzynarodowej wystawie w Paryżu. Motocykl został nagrodzony złotym medalem za najnowocześniejszą konstrukcję wśród motocykli. To mogło oznaczać tylko jedno. Sukces sprzedażowy!

Jawa Perak. Motocykle z Indii

Chociaż Perak BS6 produkowany przez Mahindrę z nowoczesnością ma tyle wspólnego co nic, to grzechem byłoby nie wspomnieć o wyglądzie. Jak przystało na bobbera najbardziej wyeksponowana jest rama, tworząca spójną linię między osią tylnego koła, a zbiornikiem. Oczywiście ta linia przełamana jest siedzeniem dla kierowcy. Reszta to już klasyka: smukły, klasyczny zbiornik, prosta lampa, lusterka w krańcach kierownicy. Całość tworzy doskonały duet, a smaku dodaje wszechobecna czerń, którą został pokryty również silnik oraz szprychowe koła.

JAWA TS 350. TEN MOTOCYKL NIEŹLE DAŁ NAM W KOŚĆ!

Silnik również swoim kształtem nawiązuje do kultowego Peraka. Oczywiście największy wpływ ma na to maskownica dolotu, która jest praktycznie identyczna jak w kultowej Jawie 250.

Jawa Perak. Motocykle i Indii

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Finalnie Perak BS6 otrzymał silnik chłodzony cieczą o pojemności 334 cm3, zasilany wtryskiem paliwa. Całość rozwija moc 31 KM i moment obrotowy wynoszący 33 Nm. Jednostka zawieszona jest w ramie kołyskowej, a tylne zawieszenie posiada regulację napięcia sprężyny. Oczywiście nowy Perak wyposażony jest w tarczowy układ hamulcowy wspomagany przez ABS. Jak przystało na bobbera za kierownicą dominuje minimalistyczny styl i bez większych bajerów. Mamy licznik na którym znajdziemy informacje o prędkości, liczbie przejechanych kilometrów oraz o ilości paliwa w zbiorniku. To tyle.

Nowa Jawa Perak w Indiach kosztuje 1,94 lakh, czyli niecałe 10 tys. zł. Cena europejska zapewne będzie znacząco wyższa, ze względu na koszty transportu, cła czy homologację Głównym rywalem JAWY Perak w Indiach jest Royal Enfield Classic 350, a w Europie Benelli Imperiale 400

Zobacz również:

NOWA JAWA 350: LEGENDA POWRACA?

Inne publikacje na ten temat:

3 opinii

  1. U nas cena będzie pewnie podobna do tej nowej 350, czyli rzędu 28tys. pln.
    Jaka to konkurencja dla Benelli Imperiale kosztującej 16tys.pln?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze
Close
Back to top button