Jawa Perak BS6 2020. Jak sobie radzi nowy model na rynku?

Jawa Perak BS6 2020 to jedna z najciekawszych propozycji w katalogu indyjskiej JAWY. Jest nowoczesna, prosta i świetnie wygląda. Wszystko wskazuje na to, że Mahindra, do której należy Jawa opracowała sprzedażowy hit, który od jakiegoś czasu dostępny jest w Europie!

Oficjalna premiera Jawy Perak BS6 odbyła się pod koniec roku 2019. Początkowo producent zakładał sprzedaż modelu tylko w Azji, jednak zainteresowanie rynku nowym Bobberem, jak i innymi produktami Jawy było tak duże, że Mahindra zmuszona była zmodyfikować swój plan biznesowy i rozbudować fabrykę o kolejne linie montażowe. W naszych czasach to niezwykle rzadkie zjawisko, nie dziwi zatem fakt, że konsorcjum Mahindra (właściciel JAWY) postanowiło wprowadzić poszczególne modele JAWY do sprzedaży w Europie.

Jawa Perak. Motocykle z Indii

JAWA 300 CL 2020 JUŻ W EUROPIE. CZY TRAFI DO POLSKI?

Musimy jednak pamiętać, że import motocykli został skutecznie skomplikowany przez pandemię COVID-19. Początkowo motocykle do sprzedaży miały trafić już 2 kwietnia 2020 roku, tak się jednak nie stało i finalnie motocykle zaczęły spływać do salonów dopiero w lipcu. Szczęśliwie dla producenta nie zniechęciło to klientów do zakupu Peraka.

REKLAMA

SCORPION EXO 520 AIR

Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

Jawa Perak. Solidne korzenie

Perak to motocykl, który niewątpliwie swoim wyglądem zwraca na siebie uwagę. Ciężko wyobrazić sobie, że mogłoby być inaczej - nazwa zobowiązuje. Bobber Jawy to następca Jawy 250, zwanej Perakiem, która została zaprezentowana światu w roku 1946 na międzynarodowej wystawie w Paryżu. Motocykl został nagrodzony złotym medalem za najnowocześniejszą konstrukcję wśród motocykli. To mogło oznaczać tylko jedno. Sukces sprzedażowy!

Jawa Perak. Motocykle z Indii

Chociaż Perak BS6 produkowany przez Mahindrę z nowoczesnością ma tyle wspólnego co nic, to grzechem byłoby nie wspomnieć o wyglądzie. Jak przystało na bobbera najbardziej wyeksponowana jest rama, tworząca spójną linię między osią tylnego koła, a zbiornikiem. Oczywiście ta linia przełamana jest siedzeniem dla kierowcy. Reszta to już klasyka: smukły, klasyczny zbiornik, prosta lampa, lusterka w krańcach kierownicy. Całość tworzy doskonały duet, a smaku dodaje wszechobecna czerń, którą został pokryty również silnik oraz szprychowe koła.

JAWA TS 350. TEN MOTOCYKL NIEŹLE DAŁ NAM W KOŚĆ!

Silnik również swoim kształtem nawiązuje do kultowego Peraka. Oczywiście największy wpływ ma na to maskownica dolotu, która jest praktycznie identyczna jak w kultowej Jawie 250.

Jawa Perak. Motocykle i Indii

Finalnie Perak BS6 otrzymał silnik chłodzony cieczą o pojemności 334 cm3, zasilany wtryskiem paliwa. Całość rozwija moc 31 KM i moment obrotowy wynoszący 33 Nm. Jednostka zawieszona jest w ramie kołyskowej, a tylne zawieszenie posiada regulację napięcia sprężyny. Oczywiście nowy Perak wyposażony jest w tarczowy układ hamulcowy wspomagany przez ABS. Jak przystało na bobbera za kierownicą dominuje minimalistyczny styl i bez większych bajerów. Mamy licznik na którym znajdziemy informacje o prędkości, liczbie przejechanych kilometrów oraz o ilości paliwa w zbiorniku. To tyle.

Nowa Jawa Perak w Indiach kosztuje 1,94 lakh, czyli niecałe 10 tys. zł. Cena europejska zapewne będzie znacząco wyższa, ze względu na koszty transportu, cła czy homologację Głównym rywalem JAWY Perak w Indiach jest Royal Enfield Classic 350, a w Europie Benelli Imperiale 400

Zobacz również:

NOWA JAWA 350: LEGENDA POWRACA?

Inne publikacje na ten temat:

3 opinii

  1. U nas cena będzie pewnie podobna do tej nowej 350, czyli rzędu 28tys. pln.
    Jaka to konkurencja dla Benelli Imperiale kosztującej 16tys.pln?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button