Yamaha Neos to typowo miejski skuter, który Yamaha przeznaczyła głównie dla starszej części fanów niedużych jednośladów. Model ten został wprowadzony na rynek w 1997 roku.
Yamaha Neos nie wyróżnia się na tle innych skuterów niczym szczególnym. Ma klasyczną linię skutera miejskiego. Początkowo dostępny był tylko w kilku kolorach: białym, czarnym, błękitnym, ciemnoniebieskim, szarym oraz srebrnym. W generacjach produkowanych po 2000 roku wprowadzono również żywe, soczyste barwy takie jak pomarańcz, czerwień, żółć, zieleń.
Jeśli chodzi o komfort jazdy to użytkownicy Yamaha Neos narzekają na niezbyt wygodne siedzisko w części kierowcy. Zwęża się ono ku przodowi i przy dłuższej jeździe kierowca czuje dyskomfort. Jeśli chodzi jeszcze o temat siedziska to warto wspomnieć, że przy siedzisku pasażera zamocowane są uchwyty, które znacząco wpływają na wygodę jazdy osoby siedzącej za kierowcą.
Sercem Yamaha Neos jest jednocylindrowy silnik. Model ten występował w silnikach o trzech pojemnościach. Podstawowa wersja miała 49 cm3, Neos 50 – 49,4 cm3, a model Neos 100 miał silnik o pojemności 100 cm3. Poszczególne modele różniły się też mocą, odpowiednio do pojemności silników miały one moc 2.8 KM, 3.12 KM oraz 6.8 KM.
Skuter Neos waży zaledwie 78 kilogramów, co sprawia, że świetnie spisuje się w miejskim ruchu, pozwala na zwinne manewrowanie pomiędzy pojazdami.
Yamaha Neos: Dane techniczne
Dane techniczne: Yamaha Neos | |
Marka | Yamaha |
Model | Neos |
Typ | skuter |
Silnik | jednocylindrowy |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
Moc maksymalna | 2.8 – 6.8 KM |
Ilość miejsc | 2 |
Chłodzenie | powietrzem |
Waga | 72-78 kg |