Najfajniejsza 125-ka 2020: Motocykl, czy skuter? Sprawdzamy na przykładzie jednośladów Suzuki

Który jednoślad klasy 125 może okazać się najfajniejszą opcją? Odpowiedź nie jest wcale oczywista, a werdykt takiego porównania w dużej mierze może zależeć od osobistego podejścia do jednośladów i tego co w duszy przyszłego motocyklisty gra. 

Można by się rozwodzić w temacie co lepsze, motocykl czy skuter? Odpowiedź na to jakże częste u początkujących użytkowników jednośladów pytanie nie występuje w jednej uniwersalnej wersji.

Istnieją jednak pewne uniwersalne prawa.

Jeśli w jednośladach kręcą cię przysłowiowe wolność, niezależność i wiatr we włosach, podchodzisz do nich bardziej emocjonalnie, lub szukasz nowych doznań i dążysz do samodoskonalenia, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że na motocyklu - niezależnie od jego rodzaju, odnajdziesz się znacznie lepiej niż na skuterze.

REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Jeśli podchodzisz do tematu jednośladów bardziej pragmatycznie i szukasz funkcjonalnego i możliwie najbardziej praktycznego środka transportu, to zacznij swoje poszukiwania od oferty skuterów.

Oczywiście, tak jak motocykle potrafią oferować mniej lub więcej praktyczności wygody i funkcjonalności - dając zazwyczaj w zamian więcej charakteru i walorów związanych z reprezentowanym segmentem, tak skutery mogą być do bólu wręcz uniwersalne, lub nacechowane stylem, lub sportowym charakterem.

Im bardziej uniwersalny pojazd, tym zazwyczaj (choć nie jest to świętą regułą) również bardziej pragmatyczny, a przez to często po prostu nudny. Im bardziej ukierunkowany w stronę któregoś z segmentów, tym zazwyczaj traci na walorach praktycznych. W końcu motocykle sportowe nie powstawały nigdy głównie z myślą o wożeniu pasażera i bagażu, a stylowo wyglądające skutery często okupują swoje ponadczasowe linie kompromisami w postaci ograniczonej funkcjonalności.

Jak takie porównanie jednośladów klasy 125 wygląda na przykładzie oferty Suzuki, możecie przekonać się w poniższym filmie.

Obecnie w ofercie Suzuki Motor Poland nie występuje już sportowy GSX-R 125, ale dostępny jest jeszcze w salonach dealerskich. Oprócz tego na zainteresowanych tą klasą jednośladów czekają nieco bardziej uniwersalny, ale nie pozbawiony sportowych genów GSX-S 125 oraz dwa skutery - czerpiący z długich tradycji maxi skuterów Suzuki model Burgman 125 oraz bardzo uniwersalny i szczycący się lekką konstrukcją model skutera Address 125.

 

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button