Motocykle do miasta: niedrogie i bardzo uniwersalne. Oto nasz ranking TOP5!

Motocykl miejski, który nie kosztuje majątku i daje całą frajde z jazdy? Oto nasze typy

W skrócie
  • Oto ranking TOP5 najlepszych motocykli do miasta.
  • W tym zestawieniu znajdziesz motocykle nowe oraz używane, dla początkujących oraz doświadczonych motocyklistów
  • Adventure motocyklem miejskim? Tak, to ma sens!
  • Więcej informacji o motocyklach znajdziesz na naszej stronie, jednoslad.pl

Motocykl do miasta powinien przede wszystkim charakteryzować się sporą uniwersalnością, niskimi kosztami eksploatacji oraz łatwością jazdy. Dzisiaj przyjrzymy się pięciu naszym zdaniem najciekawszym propozycjom motocykli miejskich. Oto nasz ranking, który rozwieje Twoje wątpliwości przy zakupie motocykla do miasta.

Motocykle miejskie, to przede wszystkim sprzęty, które wykorzystywane są każdego dnia i w trakcie całego sezonu motocyklowego. Dojeżdżamy nimi do szkoły, pracy czy na różnego rodzaju spotkania. Jakimi cechami powinien charakteryzować się tego typu sprzęt? Przede wszystkim łatwością przeciskania się przez korki – dzięki temu oszczędzamy sporo czasu, niskimi kosztami eksploatacji – dzięki temu oszczędzamy pieniądze oraz bezproblematyczną obsługą – sezon w naszym kraju jest krótki, za krótki na kilkumiesięczny postój w oczekiwaniu na części.

Tym razem prezentujemy zestawienie TOP5 motocykli miejskich z najróżniejszego przedziału cenowego. Ranking ten zawiera motocykle nowe i używane, tanie w zakupie oraz nieco droższe.

Ranking TOP6: niedrogie i uniwersalne motocykle do miasta

1. Triumph Trident 660. Totalna nowość

Co prawda nie mieliśmy jeszcze okazji jeździć na tym sprzęcie i jest to przykład podawany w pewien sposób “in blanco”, ale wszystko wskazuje na to, że Brytyjczycy tym modelem ukroją solidny kawałek tortu pt. motocykle miejskie. Jeśli potwierdzą to testy (mamy nadzieję, że Trident trafi do naszej redakcji już niebawem), to na rynek tego typu motocykli w swoich buciorach wparuje trzycylindrowy jednoślad o sporej mocy, świetnym wyglądzie i niezbyt wygórowanej cenie.

Triumph Trident 660 2021 Na chwilę obecną nie chcemy wysnuwać daleko idących wniosków, ale jeśli Brytyjczycy wykonają Tridenta 660 z taką starannością jak inne motocykle marki, to drżyj konkurencjo. W ramie znajduje się trzycylindrowy silnik o pojemności 660 cm3. Jednostka generuje moc 81 KM i moment obrotowy wynoszący  64 Nm. Niewątpliwą zaletą tego mieszczucha jest interwał między serwisowy: producent chwali się, że będziemy zmuszeni go wykonywać zaledwie co 16 tysięcy kilometrów, co jest świetnym wynikiem.
Triumph Trident 660 kosztuje 35 100 zł.

2. Yamaha MT-09. Drapieżna i kontrowersyjna

Czy wiesz, że historia serii MT rozpoczęła się już 10 lat temu? To szmat czasu, ale nie piszemy tego aby reklamować Wam miejskie motocykle Yamahy w odniesieniu do tradycji. Chodzi o fakt, że 10 lat produkcji najróżniejszych modeli serii (przede wszystkim MT-07 oraz MT-09) sprawia, że wybór motocykli jest ogromny, zarówno jeśli szukacie niedrogiej używki, jaki i wymarzonej nówki. Najnowsze MT-09 zaskakuje wyglądem – jednym się podobna, innym mniej. To samo dotyczy mniejszej MT-07. Łączy je jednak wspólna cecha: nikt nie powinien czuć się zawiedziony!


Najważniejsze cechy serii MT? Zarówno MT-07 jak i MT-09 pozbawione są szczególnych wad. Mają totalnie kozackie silniki, które ogarnie każdy serwis, a poza tym dopracowaną sieć dealerską oraz dystrybucję części. Bez większego problemu kupisz sprzęt używany oraz ewentualne części, które również nie powinny nadszarpnąć jakość szczególnie domowego budżetu.

3. Rodzina Zontes. Motocykle na A2 idealne do miasta

Łapiemy się trochę na tym, że zaczynamy przekonywać Was do tych motocykli z uporem maniaka, ale totalnie nie o to chodzi. Chcemy abyście po prostu sami spróbowali czy te trzysetki Wam leżą. Nic więcej. My tu nic nie sprzedajmy!

Tak jak w przypadku Yamahy specjalnie nie mówimy o konkretnym modelu, bo tak naprawdę każdy z rodziny motocykli 300 cm3 idealnie nadaje się do miasta. Do dyspozycji mamy: miejskiego 310R, bardziej turystycznego 310X, klasycznego, chociaż w powercruiserowym stylu 310V oraz adventurowego 310T.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Zontes 310R
Nie są to może najmocniejsze motocykle, wchodzące do grupy motocykli, którymi mógłbyś jeździć z kat. A2, ale do miasta moc 35 KM w zupełności wystarczy. Do tego trzeba zaznaczyć, że sporym atutem tych jednośladów jest niska masa, co mogą docenić panie oraz początkujący motocykliści. Nowy naked bike kosztuje 18 799 zł, a więc jest to całkiem niezła cena.

Czy warto? Na to pytanie nie będziemy odpowiadać, bo znowu zostaniemy oskarżeni o bycie reklamówką. Jednak na pewno nie stracicie jeśli spróbujecie się przekonać sami.

4. Honda CB 600F Hornet i cała banda japońskich czterocylindrówek

Czas na używkę, bo coś dużo nowości wleciało do tego rankingu. Założę się, że gdyby zabrakło poczciwej Hornety, to szybciutko urwalibyście nam głowy (to dotyczy również Fazera, Bandita ER-6 czy, GSR600) Niech Hornet będzie przedstawicielem złotych czasów czterocylindrowych motocykli naked bike.

Honda Hornet 600

Zalety wszystkich japońskich czterocylindrówek są takie same: legendarna wytrzymałość, dopracowanie, niskie koszty eksploatacji, bezproblemowa dostępność do części, także tych używanych i naprawdę niezły wygląd. Grzechem byłoby zapomnieć o charakterystycznym dźwięku silnika i ponadczasowej stylistyce. Same zalety jak widzicie!

5. Honda CRF 1000/1100 L Africa Twin z DCT

Pewnie wielu z Was właśnie zaczyna pukać się w głowę, ale gdyby zastanowić się nad tym tematem głębiej, to może okazać się, że Afryka jest jednym z najciekawszych miejskich motocykli (poza tym, że jest adventurem). Przede wszystkim automatyczna skrzynia biegów – dzięki niej nie musimy zmieniać biegów, trzymać sprzęgła w trakcie przeciskania się w korkach, czy bez ustanku operować lewą ręką. Dodatkowo motocykle typu adventure, posiadają koła, które lepiej radzą sobie z uderzeniami w dziury czy krawężniki, zawieszenia bardziej komfortowo wybierają nierówności, a my siedzimy zdecydowanie wyżej niż w klasycznym motocyklu przez co mamy większe pole widzenia.

Tak naprawdę wraz z Hondą Africą Twin idą w parze inne motocykle Hondy wyposażone w skrzynie DCT czy motocykle adventurowe, choć nie wszystkie. Co prawda adventure Hondy nie należy do najtańszych motocykli na rynku, ale ma jedną dużą zaletę. W wersji 1000L produkowany jest już od dłuższego czasu, co oznacza, że bez większego problemu znajdziesz używkę, a jeśli nie interesują Cię motocykle używane, to w salonie czekają na Ciebie nówki-sztuki pt. CRF 1100L Africa Twin!

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button