Krämer GP2-890R Hooligan – czysta agresja pod postacią nakeda

Jest po prostu P I Ę K N Y!

W skrócie
  • Torowy naked w pięknej postaci - tak prezentuje się Krämer GP2-890R Hooligan
  • Początkową bazą do powstania tego modelu był KTM 890 Duke R

Krämer Motorcycles to niemiecka firma wyścigowa, która zajmuje się produkcją motocykli do użytku na torach. Właśnie zaprezentowany został zupełnie nowy naked o nazwie Hooligan, który oparty został na flagowym modelu GP2-890R. Trzeba to przyznać – jest grubo i pięknie.

Jeżeli nazwa firmy Krämer jeszcze nic wam nie mówi i jesteście przekonani, że jest to wymysł garażowej wyobraźni to jesteście w ogromnym błędzie, gdyż niemieckie przedsiębiorstwo od wielu lat współpracuje z KTM. Zresztą Krämer współpracował z Austriakami nad opracowaniem limitowanego motocykla torowego RC 8C, a od wielu lat ze sporymi sukcesami ściga się także w nieco mniej znanych, ale jakże pokręconych seriach w Stanach Zjednoczonych. Efekt tej współpracy nie mógł być jednostronny, dlatego nasi zachodni sąsiedzi również postanowili wykorzystać nabyte doświadczenie, a także poszczególne podzespołu modelu 890 Duke R.

Oczywiście mało prawdopodobne jest żeby firma w końcu skupiła się na produkcji jednośladów z homologacją drogową, ale każdy kolejny prezentowany model wyścigowy robi ogromne wrażenie. Podobnie jest z GP2-890R Hooligan, który ma być prawdziwym generatorem frajdy.

Najważniejsze informacje:

  1. Niemiecka firma od wielu lat współpracuje z KTM, a także brała udział przy konstruowaniu torowego RC 8C.
  2. GP2-890R wykorzystuje równoległy silnik bliźniaczy z serii KTM 890 Duke.
  3. Firma Krämer Motorcycles rozpoczęła swoją działalność w Niemczech jako hobby w 2009 roku, budując prototypowy motocykl wyścigowy na własny użytek założycieli.

Przeczytaj również:

Marc Marquez podczas prezentacji w zespole Gresini Racing – “Łatwiej byłoby zostać w Hondzie. Mniejsza presja i więcej kasy”

Do budowy Holligana posłużył model 890 Duke R, jednakże na próżno jest w nim szukać większych powiązań. Tunery z Niemiec uwielbiają austriackie bazy i znają je na wylot, jednakże wiele podzespołów to już jest ich filozofia, a także lata doświadczeń, które nabywali podczas startów w wyścigach motocyklowych. Gp2-890R napędzany jest jednostką KTM o pojemności 889 cm3, która napędza 890 Duke R. Zresztą motocykl ten startuje także w serii GP2, która rozgrywana jest równolegle z brytyjskimi mistrzostwami Superbike. Hooligan to bezpośrednio nawiązanie, ale również inspiracja bardzo popularną klasą wyścigową ultra przerobionych nakedów o nazwie “Super Hooligan”. W serii tej ścigają się motocykle producentów takich jak Indian, Harley-Davidson czy KTM, a walka odbywa się w ramach serii Moto America na torach w całych Stanach Zjednoczonych. Mistrzostwa są otwarte dla jednośladów o pojemności 750 cm3 i większej, z dwucylindrowymi silnikami chłodzonymi powietrzem lub wodą.

Już na pierwszy rzut oka widać jednak, że GP2-890R Hooligan to nie jest jedynie wizualnie przerobiony 890 Duke R, a pełnoprawna maszyna wyścigowa, która stworzona została, aby wygrać amerykańską serię. Zresztą bazą do jego produkcji był wyścigowy model GP-890R, który jest pełnoprawnym motocyklem wyścigowym z owiewkami. Na liście wyposażenia znalazł się najbardziej sportowy układ hamulcowy dostarczony przez firmę Brembo, a sama pompa to prawdziwy majstersztyk, czyli maksymalnie wydajna i dokładna RCS Corsa Corta. Dodatkowo na pokładzie są również obręcze Dymag UP7X, pełne zawieszenie WP Apex Pro, regulowane mapy silnika oraz pracy przepustnicy, a także owiewki wzmocnione włóknem szklanym. Ma być lekko i wyjątkowo szybko.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Silnik w dolnej części posiada osłonę, jednakże w oczy rzucają się duże crashpady przymocowane do kratownicowej ramy w kolorze żółtym. Sam numer na tablicy nie jest przypadkowy, gdyż liczba 99 używana jest przez Jeremy’ego McWilliamsa z Irlandii Północnej, który jest zawodnikiem rozwojowym KTM i zajął drugie miejsce w serii 2023 na motocyklu Indian.

Motocykl został wyraźnie odchudzony i przygotowany do startu w wyścigowej serii USA, chociaż nadal jest to jedynie koncept wzorowany motocyklami ścigającymi się w Super Hooligans Championship. Świadczyć może o tym chociażby seryjnie montowany na pokładzie GPS AIM MXS 1.2 Race, pitlimiter czy blipper oraz quickshifter w standardzie. Z pewnością sporo zmian zostało również dokonanych w samej jednostce napędowej, jednakże nie pojawiły się jeszcze szczegółowe informacje dotyczące samego silnika. Aby jednak zwyciężać w tej serii konieczne jest znaczne podkręcenie parametrów jednostki.

Teraz Krämer prezentując prototyp chce sprawdzić czy jest apetyt na ich motocykle w tej serii. Współzałożyciel firmy nie ukrywa, że chciałby, aby ten model trafił do większej produkcji i cieszył nie tylko zespoły startujące w Super Hooligans Championship, ale również wszystkich amatorów jeżdżących po torach wyścigowych.

– Po prostu chcieliśmy zbudować ten motocykl i wydawało nam się to właściwe, aby nieco odświeżyć naszą gamę. Opinie na temat naszego motocykla koncepcyjnego są bardzo pozytywne i zdecydowaliśmy się opracować zestaw do konwersji GP2-890R na Hooligana. Początkowo wyprodukujemy 10 motocykli Hooligan, ale jeśli zobaczymy spore zainteresowanie to będziemy kontynuować ich produkcję i dodamy je do naszej przyszłej linii. – skomentował współzałożyciel firmy, Markus Krämer.

– Na różnych torach i wyścigach, na których byliśmy w tym roku, zauważyłem, że około 20% motocykli, które widziałem to były nakedy. Rozumiem to – motocykle sportowe koncentrują się na wyścigach i uzyskiwaniu najlepszych czasów okrążeń. Jesteśmy w tym naprawdę dobrzy, ale w naked bike’ach chodzi o dobrą zabawę i nie wiązanie sobie rąk na supeł. Nasza platforma GP2 jest w 90% gotowa, więc pomyśleliśmy, że przerobimy ją i sprawdzimy zainteresowanie. Pomoc Roka Bagorosa przy projekcie sprawiła, że stał się on prawdziwym hitem. – mówi Jensen Beeler, globalny szef sprzedaży w firmie Kramer.

Jeśli chodzi o cenę to nie została jeszcze oficjalnie podana, ale jeśli zainteresowanie będzie wystarczająco duże, aby Kramer rozpoczął produkcję na szerszą skalę to najprawdopodobniej będzie ona oscylować w kwocie około 33-35 000 dolarów za cały motocykl. Sam zestaw do konwersji dla obecnych właścicieli tego motocykla szacuje się na kwotę około 1000 dolarów.

Wbrew pozorom Krämer ma już spore doświadczenie w budowie motocykli wyścigowych, a w swojej ofercie posiada już 4 inne modele sportowe:

2024 Krämer EVO2-690S – motocykl ten jest standardowo wyposażony we wszystko, czego potrzebujesz, aby być konkurencyjnym na torze. Specyfikacja S obejmuje 80-konny silnik KTM 690cc LC4, podwozie skoncentrowane na wyścigach, regulowane zawieszenie, wybierane mapowanie silnika i zaawansowane układy hamulcowe. Cena: 16 995 dolarów

2024 Krämer EVO2-690R – jest wyposażony w te same wyścigowe komponenty, co model S, a także ulepszony silnik KTM 690 LC4 o mocy 80 KM, lepszy układ hamulcowy i kute koła. Cena: 24 995 dolarów

2023 Krämer GP2-890R – posiada te same gotowe do wyścigów komponenty i podzespoły co HKR oraz ulepszony silnika KTM 890 o mocy 130 KM, wydajniejszy układu hamulcowego i lepsze zawieszenia. Cena: 34 995 dolarów

2024 Krämer GP2-890RR – limitowany motocykl Krämer GP2-890RR zostanie wyprodukowany tylko w 125 egzemplarzach na rynek globalny z wygrawerowanym numerem seryjnym każdego motocykla. Napędza go silnik KTM o pojemności 889 cm3, który generuje moc 138 KM (101 kW) przy 10 100 obr/min i moment obrotowy na poziomie 100 Nm przy 8 200 obr/min. Dzięki nowym, lekkim podzespołom silnika i zaawansowanemu oprogramowaniu do zarządzania silnikiem, w GP2-890RR zwiększono również prędkość obrotową do 11 500 obr. Jest pełny prawdziwych wyścigowych zastosowań i najlepszych akcesoriów sportowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button