- Nowy Kawasaki Z900 na 2025 rok wyróżnia się nowoczesnym designem Sugomi, mocnym silnikiem 948 cm³, zaawansowanymi systemami wspomagającymi kierowcę, oraz tempomatem i nawigacją.
- Model Special Edition dodaje zawieszenie Öhlins, hamulce Brembo i unikalne kolory, rozszerzając jego dostępność również dla motocyklistów z kategorią A2.
Nowy Z900, kontynuuje koncepcję swoich poprzedników przyjaznego i zarazem ekscytującego dla kierowcy motocykla, korzystając ze zmodernizowanego podwozia oraz silnika, które przyczyniają się do jeszcze większej radości podróżowania.
Innowacyjne systemy wspierające kierowcę
Udoskonalone systemy wspierające kierowcę bazują na informacjach dostarczanych przez moduł IMU oraz najnowszym systemie KQS Kawasaki działającym w dwóch kierunkach – góra i dół (dostępny już od 1500 obr./min). Podczas jazdy elektroniczny
tempomat i pierwszy w historii Kawasaki system nawigacji “turn-by-turn”, zapewniają płynną i przyjemną podróż.
Design
W przypadku nowego Z900, Kawasaki nie spoczęło na laurach zdobytych przez poprzedników i fabryka w Akashi włożyła znaczny wysiłek w przygotowanie nowego Z900 na rok 2025. Design Sugomi* przyciąga wzrok ostrym, kanciastym stylem, który skutecznie wykorzystuje metalowe elementy, sugerując ostry charakter motocykla.
Silnik: moc i kontrola
Jeśli chodzi o moc to potężny czterocylindrowy silnik o pojemności 948 cm3, chłodzony cieczą, charakteryzuje się błyskawicznym osiąganiem obrotów, większą mocą w średnim zakresie obrotów a także precyzyjną kontrolą elektronicznych przepustnic. Zaawansowane systemy elektronicznego zarządzania Kawasaki wyposażone są w moduł IMU, który nadzoruje szereg funkcji motocykla. Aby skutecznie zahamować, nowe przednie hamulce posiadają teraz radialne, 4-tłoczkowe, zaciski hamulcowe oferujące liniowe wyczucie a koła są wyposażone w nowe opony Dunlop Sportmax Q5A.
Wyrazisty styl i nowoczesne funkcje
Główną częścią ostrzejszego, innowacyjnego wyglądu są teraz precyzyjne i kompaktowe reflektory przednie oraz zaawansowane tylne światło LED. Szczotkowane aluminiowe osłony boczne oraz pozostałe aluminiowe akcenty nadają Z900 wysokiej jakości i surowego wyglądu. Nowe, bardziej komfortowe siedzisko jest płaskie, co pozwala kierowcy na łatwe poruszanie się i skupienie uwagi na dużym 5-calowym, w pełni cyfrowym wyświetlaczu TFT oraz wygodzie obsługi elektronicznego tempomatu.
Nawigacja i inteligentne funkcje
Po raz pierwszy w historii Kawasaki na panelu instrumentów można wyświetlać nawigację “turn-by-turn”, co pozwala kierowcy zobaczyć, gdzie powinien skręcić, a kompatybilność z aplikacją Rideology The App Motorcycle pozwala kontrolować różne funkcje za pomocą poleceń głosowych**.
Ulepszenia techniczne i ekologiczne
To jednak nie wszystko. W rzeczywistości lista nowych funkcji w modelu 2025 jest długa i obejmuje m. in. nowe wałki rozrządu, które przyczyniają się do obniżenia zużycia paliwa oraz zwiększonego momentu obrotowego przy niższych obrotach, a także nowe ustawienia ECU, które mogą prowadzić do 16% potencjalnego wzrostu efektywności paliwowej oraz zmniejszenia emisji CO2 w porównaniu do poprzedniego modelu. System kontroli trakcji KTRC Kawasaki również jest obecny na pokładzie nowego Z900, a także możliwość wyboru trybów mocy jak i
zintegrowane tryby jazdy.
Wygoda ERGO-FIT i solidna kierownica
Dla większej wygody kierowcy przednie siedzisko ERGO-FIT zostało obite grubszym materiałem i jest dostępne w dwóch wysokościach: standardowej o wysokości 830 mm oraz alternatywnej, niższej o wysokości 810 mm. Widoczna przed kierowcą, aluminiowa szeroka kierownica oferuje większą sztywność i wzbudza poczucie dumy oraz bezpiecznego dążenia do celu.
Charakterystyczne światła LED i wygodne ładowanie
Sugomi to nie tylko twarz nowego Z900. Zaawansowane tylne światło LED ma projektor światła, tworzący nowoczesny, trójwymiarowy wygląd, a praktyczne, złącze USB typu C w strefie kokpitu (standardowe wyposażenie w modelu SE) oferuje dyskretny i wygodny punkt ładowania.
Model Z900 Special Edition
Oprócz standardowego Z900, model Special Edition charakteryzuje się zawieszeniem wyższej jakości (w tym tylny amortyzator Öhlins), hamulcami Brembo oraz specjalnymi kolorami i grafikami. Na rynku europejskim będą dostępne modele z ograniczoną mocą do 70 kW lub 35 kW, które zapewnią dostępność ekscytującego Z900 Supernaked szerszemu kręgowi kierowców z prawem jazdy kat. A2.
Fani Z900 w całej Europie oczekiwali na nową wersję – więc niech uczta się zacznie!
Kolory Z900:
Z900 METALLIC SPARK BLACK/METALLIC CARBON GRAY/EBONY
Z900 METALLIC CARBON GRAY/METALLIC PHANTOM SILVER/CANDY PERSIMMON RED
Z900 METALLIC MOONDUST GRAY/METALLIC SPARK BLACK/CANDY LIME GREEN
Z900SE METALLIC MATTE GRAPHITE GRAY/EBONY/METALLIC GRAPHITE GRAY (model SE nie jest dostępny w wersji 70 kW)
*Sugomi opisuje podstawowe elementy wydajności i stylu obecne w modelach Z Supernaked Kawasaki.
** Funkcje polecenia głosowego i nawigacji będą dostępne tylko dla użytkowników posiadających licencję. Wsparcie dla tych funkcji różni się w zależności od kraju.