Interkom Cardo połączy się z Seną za pomocą systemu Mesh – tylko dlaczego dopiero teraz?

W końcu...

W skrócie
  • Aktualizacja, na którą wszyscy czekali w końcu się pojawiła
  • Od teraz interkomy DMC Cardo i Mesh 2.0 Sena mogą komunikować się bez problemu
  • 27 września pojawiła się najnowsza aktualizacja Cardo, która umożliwi mostkowe połączenie Bluetooth między dwoma systemami - DMC oraz Sena Mesh

Na rynku motocyklowym jest kilka rozwiązań, o których niemalże każdy mówi i zna sposób przeprowadzenia niezbędnej modyfikacji poprawiającej znacznie jazdę jednośladem, ale producent finalnie nawet przez chwilę nie bierze pod uwagę sugestii do niego napływających. W świecie interkomów nadeszła jednak prawdziwa rewolucja, gdyż dwie podobne, a zarazem konkurencyjne technologie w końcu mogą się ze sobą połączyć.

Czasy, gdy pierwsze interkomy zakupione na chińskim portalu potrafiły tak cieszyć już nigdy nie wrócą, ale pamiętam jak za raptem nieco ponad stówkę można było przenieść jazdę na motocyklu w inny wymiar, a wszystko za sprawą możliwości słuchania muzyki i połączenia się z kumplem. Lata jednak nieubłaganie się zmieniały, a wraz z nimi rozwój. Na rynku pojawiły się dwie firmy, które do dziś wiodą prym właśnie w tej gałęzi motocyklizmu. Mowa oczywiście o Senie i Cardo, które nigdy nie potrafiły znaleźć nici porozumienia, a rozmowy dotyczące umożliwienia połączenia się obu urządzeń zawsze kończyły się fiaskiem.

Oba przedsiębiorstwa walczyły o numer jeden na rynku, dlatego co rusz prześcigały się nowymi technologiami, nie pozwalając przy tym na jakąkolwiek interakcję ze swoim największym konkurentem. Motocykliści byli zniesmaczeni całą sytuacją, a wszystko za sprawą tego, że w najnowszych kaskach pojawiających się na rynku znajduje się miejsce na dedykowany interkom i firmy te różnią się w zależności od producenta kasku. Wobec tego kilku naszych kumpli mogło mieć zupełnie różne urządzenia, które nie były się w stanie ze sobą połączyć.

Najważniejsze informacje:

  1. Cardo i Sena to dwaj najwięksi producenci interkomów, którzy dotychczas starali się zrobić wszystko, aby uniemożliwić połączenie. Motocykliści jednak uparcie protestowali i w końcu wprowadzone zostały długo wyczekiwane zmiany.
  2. System Mesh działa na zasadzie siatki i pozwala na jednoczesne połączenie się kilkunastu urządzeń. Teraz będzie to możliwe także w przypadku interkomów Cardo oraz Sena.
  3. Najnowsza aktualizacja z 27 września umożliwia mostkowe połączenie Bluetooth między dwoma systemami – DMC oraz Sena Mesh.

Wprowadzenie systemu Mesh na rynek było prawdziwą rewolucją i muszę przyznać, że miałem okazję już kilkukrotnie testować te rozwiązanie podczas dalszych wyjazdów. Rewelacja, tak jednym słowem można określić samo działanie i łatwość połączenia. Pierwszą firmą, która zaprezentowała autorski DMC (Dynamic Mesh Comunication) było Cardo. Rozwiązanie to działa na zasadzie siatki i pozwala na bezpośrednie połączenie z każdym interkomem w grupie. Dzięki takiemu rozwiązaniu jakość połączenia między poszczególnymi urządzeniami jest znacznie lepsza oraz pozwala na podłączenie większej liczby osób. Technologia ta dodatkowo posiada funkcję przekazywania zasięgu, czyli jadąc w grupie jeden za drugim każdy z kierowców przekazuje zasięg połączonemu motocykliście jadącemu za nim.

Zarówno Cardo, jak i Sena, robiły jednak wszystko co w ich mocy, aby na takie połączenie nie pozwolić. Fakt, pierwsza z nich już wcześniej wprowadziła standard OBI umożliwiający urządzeniom komunikacyjnym Cardo, UClear, Midland i Daytona na połączenie się za pomocą Bluetooth. Wszystko działało płynnie i co najważniejsze w żadnym stopniu nie ograniczało możliwości interkomów. Druga faza, aktualizacji wprowadzona w lipcu, zrobiła to samo z urządzeniami Sena oraz najnowszą generacją interkomów włoskiej marki Interphone. Nadal jednak nie było możliwości połączenia się za pomocą systemu Mesh.

W końcu jednak nadszedł przełomowy moment, który z pewnością ucieszy całe rzesze motocyklistów, gdyż 27 września pojawiła się najnowsza aktualizacja Cardo, która umożliwi mostkowe połączenie Bluetooth między dwoma systemami – DMC oraz Sena Mesh. Dzięki temu oba urządzenia mogą się ze sobą łączyć i komunikować. Utworzone jest „połączenie na żywo” (Live Intercom), które w razie zerwania łączności, automatycznie i bezproblemowo nawiąże je ponownie. Sam sposób połączenia jest bardzo prosty – wystarczy użyć mostka Bluetooth pomiędzy interkomem DMC Cardo, a interkomem Mesh Sena (uwaga, nie dotyczy urządzeń Sena Spider i innych, które posiadają wyłącznie technologię Mesh) i gotowe! Połączenie Bluetooth zostanie automatycznie nawiązane ponownie w przypadku jego zerwania, utrzymując połączenie w grupie.

W końcu! To kolejny milowy krok w kierunku jeszcze lepszej komunikacji podczas jazdy na motocyklu, jednakże widząc tak naprawdę kilka zmian w oprogramowaniu dochodzę do wniosku, że gdyby tylko obu firmom udało się dogadać to znacznie szybciej takie rozwiązanie było dostępne. Na braku porozumienia cierpieli jednak sami motocykliści, ale w końcu połączenie tych dwóch urządzeń jest możliwe, co z pewnością zostanie docenione przez posiadaczy obu urządzeń.

1 opinia

  1. brawo dla tych firm! od lat zastanawiam się nad zakupem intercomu dedykowanego do kasku (Sena) czy uniwersalnego CARDO i zdecydować się nie mogę bo z każdym wiąże się jakieś ograniczenie. Teraz kupie ten dedykowany i przynajmniej nie będę miał problemu z łącznością z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button