Honda pokazuje odświeżone motocykle klasy 500. Będzie więcej dynamiki?

Informacja prasowa

W skrócie
  • Trio Hondy o pojemności 500 cm3, CB500F, CBR500R i CB500X zmodernizowane w roczniku modelowym 2022
  • Ulepszenia podwozia obejmują widelce USD Showa 41 mm (SFF-BP), nowy lżejszy wahacz, lżejsze koła i nowe podwójne przednie tarcze hamulcowe 296 mm
  • Nowe ustawienia wtrysku paliwa poprawiają charakterystykę i odczucie momentu obrotowego

Trzy motocykle Hondy o pojemności 500 cm3, które mogą prowadzić kierowcy z prawem jazdy kategorii A2, otrzymują w modelu na rok 2022 ważne usprawnienia, mające wpływ na osiągi. Co się zmieniło?

Niezwykle popularne modele Hondy CB500F, CBR500R i CB500X otrzymały w roczniku modelowym 2022 unowocześnione silniki i podwozia, dzięki czemu jeszcze bardziej zwiększy ich atrakcyjność zarówno wśród młodych, jak i doświadczonych motocyklistów.

Nowości wagi średniej

Nowe widelce Showa 41mm SFF-BP USD, przejęte z czterocylindrowych modeli średniej wagi CB650R i CBR650R, są najważniejszymi elementami nowego przedniego układu zawieszenia, zapewniającymi lepsze prowadzenie. Są one teraz dopasowane w modelach CB500F i CBR500R do lżejszych aluminiowych felg o ramionach Y i współpracują z nowymi podwójnymi przednimi tarczami typu wave o średnicy 296 mm oraz radialnie montowanymi zaciskami Nissin. CB500X zaprojektowany z myślą o wyprawach ma te same nowe hamulce i zawieszenie, które posiadają modele siostrzane, jednak charakteryzuje się większym skokiem przedniego zawieszenia i lżejszym, większym 19-calowym przednim kołem.

Wszystkie trzy radosne, a przy tym oszczędne maszyny wyposażone są w nowy, lżejszy wahacz, o sztywniejszej akcji rotacyjnej, jednak mniejszej sztywności bocznej, co poprawia prowadzenie i osiągi na zakrętach. Mocny silnik o pojemności 500 cm3, będący sercem każdej z trzech maszyn, osiąga maksymalną moc 47,6 KM (35 kW) dopuszczalną dla kierowców z prawem jazdy kategorii A2, jednak rocznik modelowy 2022 zyska nowe ustawienia PGM-FI, które poprawią charakterystykę i odczucie momentu obrotowego.

Model CB500F otrzyma w roczniku modelowym 2022 trzy nowe, żywe kolory: Pearl Smoky Gray, Mat Axis Gray Metallic i Pearl Dusk Yellow, natomiast sportowa CBR500R będzie dostępna w nowym kolorze Mat Gunpowder Black Metallic, z rzucającymi się w oczy nowymi grafikami, podkreślającymi jej wyścigowe dziedzictwo. Model CB500X otrzyma  na rok 2022 dwa nowe kolory: Mat Gunpowder Black Metallic i Pearl Organic Green. Wszystkie trzy motocykle będą również dostępne w klasycznej kolorystyce Hondy Grand Prix Red.

Przeczytaj też:

Junak M12 Cafe 125 2021: bestsellerowy motocykl w nowej stylowej odsłonie

Kompaktowe wymiary i przyjazne maniery tria „pięćsetek” sprawiają, że są on łatwe do opanowania, do jazdy i jej doskonalenia. Jednocześnie jest to prawdziwa fabryka przyjemności dla wszystkich, którzy szukają weekendowej rozrywki, niezależnie, czy przesiadają się z motocykla klasy 125, czy też ze znacznie większego jednośladu.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Honda sprzedała w Europie ponad 106 000 egzemplarzy maszyn z tria CB/CBR od ich wprowadzenia w 2013. roku. Każdy z modeli zajmuje swoje miejsce w odrębnej grupie bogatej linii produktów Hondy. „Roadster” CB500F stanowi prawie połowę sprzedaży całej trójki, przedstawiciel świata wyścigów CBR500R – 18%, a w segmencie adventure 35% stanowi CB500X.

Badania Hondy, przeprowadzone na reprezentatywnej próbie, wykazują atrakcyjność tych trzech maszyn w różnych grupach klientów. Aż 45% właścicieli CB500F i 37% właścicieli CBR500R to początkujący kierowcy, z czego odpowiednio 45% i 60% nie przekroczyło 34 roku życia – świadczy to o ważnej roli modeli we wprowadzaniu nowych motocyklistów do świata jednośladów.

Z drugiej strony, ponad 75% właścicieli CB500X to doświadczeni kierowcy, a kolejne 15% przyciągnęły do świata motocykli wszechstronność i atrakcyjność kompaktowego przedstawiciela klasy adventure, o stylistyce off-road, zawieszeniu o długim skoku i wyprostowanej pozycji kierowcy.

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

  1. Tylko może ceny by tak łaskawie dostosowali do zasobności portfeli klientów w Polsce, bo na dzień dzisiejszy za te 500-ki Hondy trzeba wyłożyć ok. 30tys. pln.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button