Aktualnie czytasz:
Honda Forza 300 2020: Skuterowa klasa premium [prezentacja]聽

Jaki jest jeden z najlepszych skuter贸w klasy 125 ccm? Odpowied藕 jest bardzo prosta: to Honda Forza 125. W takim razie r贸wnanie jest do艣膰 proste - gdy dodamy wi臋kszy silnik Forza b臋dzie jeszcze lepsza. Przed Wami nowa Honda Forza 300 2020.聽

Honda, najwi臋kszy producent jedno艣lad贸w na 艣wiecie, wie jak robi膰聽skutery. Robi ich miliony na rynki azjatyckie. Problem w tym, 偶e w Europie od skutera wymagamy czego艣聽zupe艂nie innego. To dlatego u nas tak du偶膮 popularno艣ci膮聽ciesz膮 si臋聽maxiskutery. 鈥濵axi鈥 nie tylko w rozumieniu 鈥瀌u偶y鈥, ale przede wszystkim 鈥瀕uksusowy鈥. W konkurencyjnej klasie panuje jeden nadrz臋dny trend: wi臋cej znaczy lepiej. I dok艂adnie t膮聽drog膮聽posz艂a Honda z modelem Forza 300.

W latach 2015-2018 Honda sprzeda艂a ponad 30 000 sztuk modelu Forza 125. Nic wi臋c dziwnego, 偶e na rynku pojawi艂a si臋聽wi臋ksza wersja. Forza 300 zbli偶ona jest do mniejszego modelu. R贸偶ni si臋 przede wszystkim mocniejsz膮, 25-konn膮聽jednostk膮 nap臋dow膮. Za艂贸偶my na chwil臋, 偶e Forzy 125 nie znamy.

Honda Forza 300: Wyposa偶enie

Forza od zawsze by艂a skuterow膮 klas膮聽premium. Czu膰 to od pierwszych chwil za sterami. W艂a艣ciciela witaj膮聽dwa analogowe, bardzo 艂adne zegary. Pomi臋dzy nimi wy艣wietlacz LCD z pe艂nym zakresem informacji dla kierowcy. Ciekawym rozwi膮zaniem jest bezkluczykowy dost臋p. Nie tylko odpalimy nasz skuter bez wyci膮gania kluczyka z kieszeni, ale tak偶e otworzymy schowki. Co wi臋cej, akcesoryjny kufer centralny tak偶e mo偶na do艂膮czy膰聽do systemu bezkluczykowego (cho膰聽jego cena jest wysoka).

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Zegary s膮聽czytelne, 艣wietnie wygl膮daj膮聽i pasuj膮聽do og贸lnego, luksusowego stylu.

Je艣li jeste艣my przy schowkach - ich ilo艣膰聽i pojemno艣膰 jest zadowalaj膮ca. Po kierownic膮 zmie艣cimy telefon i kilka drobniejszych rzeczy w zamykanym schowku (jest gniazdo do 艂adowania), a pod siedzeniem zmieszcz膮聽si臋聽a偶 dwa integralne kaski. Kolejny spory plus.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

艢wietnym rozwi膮zaniem jest elektrycznie sterowana szyba w zakresie 140 mm, co przyda si臋 wszystkim tym, kt贸rzy maxi skuterami wyje偶d偶aj膮 tak偶e poza miasto. LED-owe o艣wietlenie jest w standardzie, na naj艂atwiej 300-k臋聽odr贸偶ni膰聽od 125-ki tym, 偶e w wi臋kszym modelu kierunkowskazy s膮 na sta艂e pod艣wietlone. Wzorem chocia偶by modelu Africa Twin.

Forza 300: Jednostka nap臋dowa

Jednocylindrowa jednostka nap臋dowa o pojemno艣ci 279 ccm i mocy ok. 25 KM. W praktyce ju偶聽mniejsza Forza 艣wietnie radzi艂a sobie w mie艣cie, nawet w dwie osoby. 300-ce niczego nie brakuje w kwestii dynamiki. Przy masie na poziomie 185 kg Forza 300 oferuje przyspieszenia wystarczaj膮c, 偶eby zostawi膰 ka偶dego kierowc臋聽samochodu pod 艣wiat艂ami. Wa偶niejsze jest jednak to, 偶e - w odr贸偶nieniu od Forzy 125 - skuterem 艣mia艂o mo偶na pojecha膰 na d艂u偶szy wypad. Przelotowa pr臋dko艣膰 na poziomie 130 km/h nie powinna by膰聽wi臋kszym problemem. Zasi臋g? Ponad 300 km, a spalanie na poziomie 3,5-5 litr贸w / 100 km.

Bezkluczykowy dost臋p tak偶e do schowk贸w i akcesoryjnego kufra centralnego.

Kolejn膮聽r贸偶nic膮 w stosunku do mniejszej Forzy jest zastosowanie systemy HSTC. Honda nazywa system 鈥瀔ontrol膮聽momentu obrotowego鈥 we wszystkich swoich modelach. W praktyce to kontrola trakcji. Czy takie rozwi膮zanie potrzebne jest w skuterze? Pewnie! Na mokrej nawierzchni w mie艣cie dodatkowy ka偶dy dodatkowy str贸偶聽jest na wag臋聽z艂ota. Oczywi艣cie Forza posiada system ABS (a dok艂adniej CBS).

Maxiskuter od Hondy. Jak je藕dzi Forza 300?

Jednym zdaniem mo偶na zdefiniowa膰 ca艂y akapit: komfort i jeszcze raz komfort. Za sterami znajdzie si臋聽sporo miejsca, tak偶e dla wy偶szych motocyklist贸w. Ochrona przed wiatrem jest 艣wietna dzi臋ki regulowanej szybie. Zegary czytelne, nieprzekombinowane. Siedzisko nie uwiera w po艣ladki nawet po ca艂ym dniu je偶d偶enia po mie艣cie. Jako艣膰聽resorowania nie pozostawia wiele do聽偶yczenia, tak samo jak zwrotno艣膰. 300-ka w praktyce powsta艂a na bazie przero艣ni臋tej 125-ki, wi臋c skuter to idealny kompromis pomi臋dzy nieco przero艣ni臋tymi maxi skuterami o motocyklowych gabarytach, a zupe艂nie ma艂ymi 125-mi.

Pod siedzeniem zmieszcz膮 si臋聽dwa integralne kaski.

Jedyny zarzut? Nieco ma艂o emocji, tak偶e od jednostki nap臋dowej. Pytanie tylko, czy osoby poszukuj膮ce maxi skutera klasy premium szukaj膮聽tak偶e emocji. Emocji wi臋cej ma Integra czy X-ADV, kt贸re s膮鈥 dwa razy dro偶sze. Forza 300 to bardzo racjonalne rozwi膮zanie.

Honda Forza 300: Czy warto?

W segmencie jest sporo rozwi膮za艅, zw艂aszcza od japo艅skich marek. Forza nie jest ani specjalnie dro偶sza, ani specjalnie ta艅sza od konkurencji. Jest na pewno dopracowana, komfortowe i 艣wietnie wykonana. Forza 300 to bez dw贸ch zda艅 bezpieczny wyb贸r. Nam si臋聽podoba!

Honda Forza 300: Zdj臋cia

 

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%

Podziel si臋 opini膮

lub