Honda CB125F na 2026 rok

Informacja prasowa

W skrócie
  • Mamy dopiero maj, ale Honda już zapowiada aktualizację jednego z modeli na 2026 rok.

Honda zaprezentowała zmodernizowaną wersję modelu CB125F na rok 2026. To poupulanrny motocykl z segmentu podstawowych „125-ek”, skierowany głównie do początkujących kierowców i osób poszukujących ekonomicznego środka transportu do codziennej jazdy miejskiej. Tegoroczna aktualizacja obejmuje zarówno zmiany techniczne, jak i stylistyczne.

Sytem Idling Stop

Najważniejszą nowością w modelu 2026 jest zastosowanie systemu Idling Stop – po raz pierwszy w motocyklu Hondy z manualną skrzynią biegów (pierwsze zastosowanie: Honda Gold Wing ze szkrzynią DCT). Rozwiązanie to, znane wcześniej głównie ze skuterów, automatycznie wyłącza silnik podczas postoju i uruchamia go po zwolnieniu sprzęgła, co w teorii może przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin.

Silnik CB125F

CB125F napędzany jest chłodzonym powietrzem, jednocylindrowym silnikiem o pojemności 124 cm³, zgodnym z normą Euro 5+. Deklarowane średnie zużycie paliwa wynosi 1,5 l/100 km, a przy 11-litrowym zbiorniku oznacza to zasięg przekraczający 700 km. Moc maksymalna to 8 kW (ok. 11 KM), osiągana przy 7500 obr./min, a moment obrotowy wynosi 10,9 Nm przy 6000 obr./min.

Nowości

Wśród nowości znajdziemy też pełnokolorowy wyświetlacz TFT LCD o przekątnej 4,2 cala oraz łączność ze smartfonem za pomocą aplikacji Honda RoadSync. System ten pozwala na korzystanie z nawigacji, odbieranie połączeń czy sterowanie muzyką – oczywiście przy założeniu, że kierowca posiada odpowiedni zestaw Bluetooth w kasku. Do dyspozycji jest także port USB-C do ładowania urządzeń mobilnych.

Stylistyka

Pod względem stylistycznym model nawiązuje do większych maszyn z rodziny CB –  na szerszy zmieniono kształt zbiornika paliwa, odświeżono także owiewkę przednią i tylną. Ukoronowaniem zmian ma być całkowicie nowe oświetlenie LED z przodu i z tyłu. Całości dopełniają malowania:

  • Imperial Red Metallic
  • Matt Marvel Blue Metallic
  • premierowy Mat Axis Gray Metallic

CB125F nadal bazuje na lekkiej stalowej ramie typu diamond i waży 117 kg. Motocykl wyposażono w podstawowe zawieszenie (teleskopowy widelec z przodu i dwa tylne amortyzatory z pięciostopniową regulacją) oraz hamulce z łączonym układem CBS – tarczą z przodu i bębnem z tyłu.

HONDA CB125F Imperial Red Metallic
HONDA CB125F Matt Axis Gray Metallic
HONDA CB125F 2026 Matt Marvel Blue Metallic

Dane techniczne CB125F

SILNIK
Type Chłodzony powietrzem czterosuwowy, jednocylindrowy, rozrząd OHC
Pojemność skokowa 124 cm3
Liczba zaworów na cylinder 2
Średnica cylindra i skok 50 x 63.1mm
Stopień sprężania 10.0:1
Moc maksymalna 8 kW przy 7,500 rpm
Moment obrotowy 10.9 Nm przy 6,000 rpm
Poziom hałasu (dB) Lurban – 67 dB, Lwot – 68.2 dB
Pojemność układu smarowania 1l
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa 11 l
Zużycie paliwa (cykl WMTC) 1,5 l/100 km
Emisja CO2 (cykl WMTC) 32 g/km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Pojemnośc akumulatora 12 V 6 A-h (10h)
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgła Mokre wielopłytkowe ze sprężynami walcowymi
Typ skrzyni biegów Manualna, 5-begowa
Przełożenie główne Łańcuch 428
RAMA
Typ Stalowa typu diamond
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2,027 mm x 751 mm x 1,091 mm
Rozstaw osi 1,285 mm
Kąt pochylenia główki ramy 26°
Wyprzedzenie 92 mm
Wysokość siedziska 790 mm
Prześwit 160 mm
Masa własna 117 kg
Promień skrętu 2,04 m
ZAWIESZENIE
Przednie Widelec teleskopowy 30 mm
Tył Dwa amortyzatory, 5-pozycyjna regulacja napięcia wstępnego sprężyny
KOŁA
Przednie 18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium 18 M/C x MT 1.85
Tył 18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium 18 M/C x MT 2.15
Opona przednia 80/100 18 M/C 47P
Opona tylna 100/80 18 M/C 53P
HAMULCE
Typ układu CBS
Przód Pojedyncza tarcza 240 mm z zaciskiem jednotłoczkowym
Tył Bęben hamulcowy 130 mm
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźników 4,2-calowy, pełnokolorowy wyświetlacz TFT
Reflektor LED
Swiatło tylne LED
Łączność Roadsync
Typ USB USB-C
Dodatkowe systemy Idling Stop

Podsumowanie

Nowa wersja ma szansę utrzymać popularność modelu, który od 2015 roku sprzedał się w ponad 82 tysiącach egzemplarzy w Europie. Liderem sprzedaży tego modelu jest Wielka Brytania, a tuż za nią plasują się Francja i Niemcy. CB125F nadal pozostaje prostym, lekkim motocyklem klasy 125, teraz z dodatkowymi funkcjami ułatwiającymi codzienne użytkowanie.

HONDA CB125F 2026, tylne światła LED
HONDA CB125F 2026, ekran

Przeczytaj też:

Honda ogłasza rozbudowany europejski program gwarancyjny na motocykle i skutery

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button