
- Mamy dopiero maj, ale Honda już zapowiada aktualizację jednego z modeli na 2026 rok.
Honda zaprezentowała zmodernizowaną wersję modelu CB125F na rok 2026. To poupulanrny motocykl z segmentu podstawowych „125-ek”, skierowany głównie do początkujących kierowców i osób poszukujących ekonomicznego środka transportu do codziennej jazdy miejskiej. Tegoroczna aktualizacja obejmuje zarówno zmiany techniczne, jak i stylistyczne.
Sytem Idling Stop
Najważniejszą nowością w modelu 2026 jest zastosowanie systemu Idling Stop – po raz pierwszy w motocyklu Hondy z manualną skrzynią biegów (pierwsze zastosowanie: Honda Gold Wing ze szkrzynią DCT). Rozwiązanie to, znane wcześniej głównie ze skuterów, automatycznie wyłącza silnik podczas postoju i uruchamia go po zwolnieniu sprzęgła, co w teorii może przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin.
Silnik CB125F
CB125F napędzany jest chłodzonym powietrzem, jednocylindrowym silnikiem o pojemności 124 cm³, zgodnym z normą Euro 5+. Deklarowane średnie zużycie paliwa wynosi 1,5 l/100 km, a przy 11-litrowym zbiorniku oznacza to zasięg przekraczający 700 km. Moc maksymalna to 8 kW (ok. 11 KM), osiągana przy 7500 obr./min, a moment obrotowy wynosi 10,9 Nm przy 6000 obr./min.
Nowości
Wśród nowości znajdziemy też pełnokolorowy wyświetlacz TFT LCD o przekątnej 4,2 cala oraz łączność ze smartfonem za pomocą aplikacji Honda RoadSync. System ten pozwala na korzystanie z nawigacji, odbieranie połączeń czy sterowanie muzyką – oczywiście przy założeniu, że kierowca posiada odpowiedni zestaw Bluetooth w kasku. Do dyspozycji jest także port USB-C do ładowania urządzeń mobilnych.
Stylistyka
Pod względem stylistycznym model nawiązuje do większych maszyn z rodziny CB – na szerszy zmieniono kształt zbiornika paliwa, odświeżono także owiewkę przednią i tylną. Ukoronowaniem zmian ma być całkowicie nowe oświetlenie LED z przodu i z tyłu. Całości dopełniają malowania:
- Imperial Red Metallic
- Matt Marvel Blue Metallic
- premierowy Mat Axis Gray Metallic
CB125F nadal bazuje na lekkiej stalowej ramie typu diamond i waży 117 kg. Motocykl wyposażono w podstawowe zawieszenie (teleskopowy widelec z przodu i dwa tylne amortyzatory z pięciostopniową regulacją) oraz hamulce z łączonym układem CBS – tarczą z przodu i bębnem z tyłu.



Dane techniczne CB125F
SILNIK | |
Type | Chłodzony powietrzem czterosuwowy, jednocylindrowy, rozrząd OHC |
Pojemność skokowa | 124 cm3 |
Liczba zaworów na cylinder | 2 |
Średnica cylindra i skok | 50 x 63.1mm |
Stopień sprężania | 10.0:1 |
Moc maksymalna | 8 kW przy 7,500 rpm |
Moment obrotowy | 10.9 Nm przy 6,000 rpm |
Poziom hałasu (dB) | Lurban – 67 dB, Lwot – 68.2 dB |
Pojemność układu smarowania | 1l |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa | 11 l |
Zużycie paliwa (cykl WMTC) | 1,5 l/100 km |
Emisja CO2 (cykl WMTC) | 32 g/km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Pojemnośc akumulatora | 12 V 6 A-h (10h) |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Mokre wielopłytkowe ze sprężynami walcowymi |
Typ skrzyni biegów | Manualna, 5-begowa |
Przełożenie główne | Łańcuch 428 |
RAMA | |
Typ | Stalowa typu diamond |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2,027 mm x 751 mm x 1,091 mm |
Rozstaw osi | 1,285 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 26° |
Wyprzedzenie | 92 mm |
Wysokość siedziska | 790 mm |
Prześwit | 160 mm |
Masa własna | 117 kg |
Promień skrętu | 2,04 m |
ZAWIESZENIE | |
Przednie | Widelec teleskopowy 30 mm |
Tył | Dwa amortyzatory, 5-pozycyjna regulacja napięcia wstępnego sprężyny |
KOŁA | |
Przednie | 18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium 18 M/C x MT 1.85 |
Tył | 18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium 18 M/C x MT 2.15 |
Opona przednia | 80/100 18 M/C 47P |
Opona tylna | 100/80 18 M/C 53P |
HAMULCE | |
Typ układu | CBS |
Przód | Pojedyncza tarcza 240 mm z zaciskiem jednotłoczkowym |
Tył | Bęben hamulcowy 130 mm |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
Zespół wskaźników | 4,2-calowy, pełnokolorowy wyświetlacz TFT |
Reflektor | LED |
Swiatło tylne | LED |
Łączność | Roadsync |
Typ USB | USB-C |
Dodatkowe systemy | Idling Stop |
Podsumowanie
Nowa wersja ma szansę utrzymać popularność modelu, który od 2015 roku sprzedał się w ponad 82 tysiącach egzemplarzy w Europie. Liderem sprzedaży tego modelu jest Wielka Brytania, a tuż za nią plasują się Francja i Niemcy. CB125F nadal pozostaje prostym, lekkim motocyklem klasy 125, teraz z dodatkowymi funkcjami ułatwiającymi codzienne użytkowanie.


Przeczytaj też:
Honda ogłasza rozbudowany europejski program gwarancyjny na motocykle i skutery