125 ccm
Aktualnie czytasz:
Gilera DNA 50/125: Jednoślad marzeń. Poznaj historię i nasze opinie
1

Gilera DNA 50 i 125 ccm była odpowiedzią Włochów na japońską dominację w segmencie sportowych jednośladów niewielkich pojemności. Na pierwszy rzut oka trudno zakwalifikować ten sprzęt. To skuter, motorower czy motocykl?

Wbrew pozorom Gilera DNA posiada automatyczną skrzynię biegów CVT. Pozostałe elementy (prócz tylnego zawieszenia i obudowy przekładni) wskazują na fakt iż jest to motorower albo motocykl 125 ccm. Jedno jednak jest pewne - design tego sprzętu poraża tak samo teraz, jak 10 lat temu, kiedy DNA miało swoje lata świetności. Dziś one przeminęły - jednoślad nie jest już produkowany, a znalezienie używki w dobrym stanie technicznym i prawnym graniczy z cudem. Gilera DNA na rynku wtórym często pojawia się w stanie przedzawałowym, albo "wytuningowana" w taki sposób, że wstyd pojawić się tym na ulicy.

Motorowery – ścigacze 50 ccm: Nieudany eksperyment?

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

To jednak nie zmienia faktu, że niegdyś była to najlepsza dostępna "hybryda" na rynku. Za sprawą dość wysokiej ceny Gilera DNA była nie tylko niszowa, ale wręcz ekskluzywnym pojazdem dla nastolatków o dość dobrych osiągach. 5 KM było chłodzone cieczą i pozwalało po odblokowaniu przekroczyć 74 km/h. Z racji swojej konstrukcji i wyposażenia DNA cierpiała na nadwagę - ponad 100 kg masy własnej negatywnie wpływało na przyśpieszenie.

 
Czytaj
REKLAMA

Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.

Nawet dziś Gilera DNA w wersjach 50 i 125 imponuje wyposażeniem i danymi technicznymi. Na pochwałę zasługuje deska rozdzielcza, dwa hamulce tarczowe i regulowane, aluminiowe podnóżki. Za sprawą świetnej pozycji za kierownicą i bardzo optymalnie zestrojonego zawieszenia ten jednoślad uchodził za jedną z najlepiej prowadzących się 50 tek i 125 tek.

Jaka jest Twoja reakcja?
41%
9%
14%