5 najszybszych motorowerów dla nastolatka. Najszybsze używane motorowery na prawo jazdy AM i dowód

Ranking TOP5 najszybszych używanych motorowerów dla dorosłych i nastolatków

W skrócie
  • W tym artykule znajdziesz zestawienie pięciu najszybszych motorowerów dla nastolatków i nie tylko.
  • Praktycznie każdy jednoślad tego zestawienia po odblokowaniu i odpowiednim tuningu osiąga prędkości zbliżone lub przekraczające 100 km/h.
  • Pięć najszybszych motorowerów to: Yamaha TZR 5, Aprilia RS 50, Derbi GPR 50, Yamaha Aerox 50, Peugeot Speedfight 50 2T.
  • Wszystkie najszybsze motorowery tego zestawienia posiadają silniki dwusuwowe.
  • Więcej o motocyklach przeczytasz na naszej stronie głównej, jednoslad.pl

Najszybsze motorowery potrafią przekraczać prędkość 100 km/h. To oczywiście zbyt szybko, aby mieścić się w ustalonych przez ustawodawcę ograniczeniach prędkości maksymalnej, ale przecież wielu z nas zaczynało właśnie od motorowerów i większość z nas dałaby się pokroić, aby jego motorower osiągał tak wysokie prędkości maksymalne. Oto 5 najszybszych seryjnie produkowanych motorowerów, którymi możesz jeździć z prawem jazdy AM lub na dowód jeśli spełniasz odpowiednie wymagania.

Najszybsze motorowery dla nastolatka i osoby, która nie posiada prawa jazdy? Trochę ich jest – musimy jednak pamiętać, że w świetle prawa, motorower to maszyna, która nie może przekraczać prędkości 45 km/h. Każdy jednak kto zaczynał swoją karierę z motocyklami pamięta szalone czasy tuningu i starań aby jego motorower był jeszcze szybszy i jeszcze mocniejszy. Oto nasz ranking “5 najszybszych motorowerów dla nastolatka”.

5 najszybszych motorowerów – nasza lista:

W naszym zestawieniu znajdziesz pięć najszybszych używanych motorowerów. Dlaczego akurat piszemy o używanych motorowerach, a nie o nowych? Sprawa jest prosta: każdy z nich posiada silnik dwusuwowy, który dysponuje większą mocą niż klasyczny silnik 4T, co bezpośrednio przekłada się na prędkość maksymalną. Oczywiście, dzisiaj nadal możemy znaleźć motorowery wyposażone w silniki 2T, ale normy ekologiczne sprawiają, że ich moc jest bardzo mocno kastrowana, a osiągnięcie tak wysokiej mocy jak w przypadku leciwych używek wiąże się z konkretnym tuningiem motoroweru.

1. Yamaha TZR 50. Najszybszy motorower w historii?

Na pierwszy ogień oczywiście Yamaha TZR 50. Czy jest ona najszybszym motorowerem w historii? Tutaj możemy polemizować, czy należy do grona najszybszych motorowerów? Oczywiście, że tak. Ogromnym atutem tego jednośladu jest jego ponadczasowy wygląd oraz spore gabaryty – ta cecha jest dosyć istotna szczególnie dla wyższych osób. Poza tym ten motorower nie wygląda jak motorynka dla dzieci. To co dla wielu ważne, to fakt, że do momentu odpalenia silnika, nikt nie pomyśli, że jeździsz motorowerem. Na drodze również nie będzie wstydu. Silnik o pojemności 50 cm3 osiąga w wersji odblokowanej 7.8 KM i moment obrotowy wynoszący 7 Nm. Przyznacie, są to wartości spektakularne.

 

 

Niezwykle istotną kwestią jest fakt, że w ramie tego dosyć dużego motoroweru znajduje się silnik dwusuwowy chłodzony cieczą, zasilany gaźnikiem Keihin. To oznacza, że bramy tunningu pozostają otwarte, a sama jednostka jest wdzięcznym przedmiotem modernizacji. Silnik wytrzymuje dużo i pozwala na jeszcze więcej. Warto również zaznaczyć, że TZR 50 jest dosyć popularnym motorowerem, więc znalezienie do niej części nowych, używanych, czy po prostu tuningowych nie powinno być większym problemem. A skoro sprzęt rozpędza się do bardzo niemotorowerowych prędkości, to musi również dobrze hamować. Tutaj również nie ma powodów do narzekania. Zarówno z przodu jak i z tyłu znajdziemy tarczowe hamulce, a za kontakt z podłożem odpowiadają szerokaśne opony (najszersze wśród motorowerów).

2. Aprilia RS 50. Najszybszy włoski motorower!

Większość z nas model RS kojarzy z większym RS 125, jednak to o RS50 marzyliśmy kiedyś wszyscy. Apetyt zaogniał fakt, że od motocykla RS 125 zaczynali praktycznie wszyscy wielcy. Zresztą nie tylko to było powodem pożądania modelu RS 50 oraz 125. Najważniejsze, że swoim wyglądem oba motocykle nawiązywały do flagowych bolidów z Noale. Każdy chciał się poczuć jak Rossi, Stoner czy Biaggi.

Dzisiaj RS 50 nie wygląda już tak kozacko i nowocześnie jak kiedyś. Nie ma tak ponadczasowego wyglądu jak TZR 50 – przynajmniej pierwsza wersja, ale nadal dysponuje niesamowicie szybkim i mocnym silnikiem o pojemności zaledwie 49,9 cm3. 9-konna jednostka spokojnie pozwalała na przekraczanie prędkości 100 km/h. Oczywiście moc maksymalna oraz prędkość maksymalna zależała od poziomu tuningu pieca. Praktycznie każda RS 50 w mniejszy czy większy sposób była przerabiana, a silnik tuningowany. Nic dziwnego, na rynku znajduje się cała masa części oraz zestawów podnoszących moc, przyspieszenie oraz prędkość maksymalną.

3. Derbi GPR 50. Bezkompromisowy motorower

Model GPR 50 zadebiutował w sezonie 2004 i od razu zdobył spore grono fanów. Typowo sportowa sylwetka motocykla zachęcała młodzież do sportowej jazdy i naśladowania swoich idoli z wyścigów motocyklowych, a moc maksymalna była potwierdzeniem sportowych aspiracji Derbi.

Motorower napędzał jednocylindrowy silnik dwusuwowy o pojemności 49,9 cm3, chłodzony cieczą. Jednostka rozwijała moc na poziomie 9,5 KM przy 8500 obr./min – przyznacie wynik godny pochwał. Finalnie motocykl osiągał prędkość 90 km/h – przypomnijmy, dzisiaj to prędkość maksymalna wielu czterosuwowych motocykli 125. Oczywiście, moc 9.5 KM osiągaliśmy po odblokowaniu. GPR był motorowerem, który bardzo często przez swoich użytkowników był poddawany modyfikacjom, które miały nie tylko zwiększyć prędkość maksymalną, ale i moment obrotowy. Finalnie jednak sprzęt ten dawał spore pole do popisu nawet w specyfikacji seryjnej.

4. Yamaha Aerox 50. Najszybszy i najchętniej tuningowany skuter

Na temat Yamahy Aerox 50 napisano już chyba wszystko. Warto jednak przypomnieć ten motorower, który stał się synonimem skutera dwusuwowego. Niesamowita wytrzymałość oraz podatność na tuning przysporzyła aeroxowi masy fanów na całym świecie. Oczywiście, skuter po odblokowaniu był wolniejszy niż najszybsze motorowery tego zestawienia, ale niesamowita ilość części tuningowych i dokonywania przeróbek sprawiły, że kierowcy tego skutera nie zostawali daleko z tyłu za sportowymi motorowerami. Yamaha Aerox 50 2T

Aerox 50 zadebiutował w roku 1997 i szybko stał się marzeniem europejskich nastolatków. Uwagę zwracał wygląd. Sportowe rysy idealnie korelowały z ekstrawaganckimi i bardzo ambitnymi malowaniami (przypomnijmy sportowe malowanie “Fiat”. Skuter co prawda przeznaczony był do typowo miejskiej jazdy, ale podatność na przeróbki szybko sprawiły, że Aerox stał się swojego rodzaju skuterowym streetfighterem. Yamaha zakończyła produkcję Aeroxa w roku 2012.

5. Peugeot Speedfight 50. Ponad 100 km/h na motorowerze!

Gdybyśmy spośród wszystkich skuterów 50 ccm3 2T mieli wybrać  tylko jeden model i porządnie go stuningować, to zdecydowanie nasz wybór padłby właśnie na Speedfighta 50 2T. Ilość części zamiennych i tuningowych jest ogromna. Naprawdę jest z czego wybierać. Warto również wspomnieć, że osoby posiadające Speedfighta lub przymierzające się do zakupu mają całe spektrum możliwości wyboru części chińskich – zarówno do tuningu silnika, jak i tuningu optycznego. Wiemy, że nie jest to najlepsza ścieżka rozwoju motocykla, ale część z nas takową bardzo często wybiera – szczególnie jeśli chodzi o tuning optyczny.

Po owiewkami Speedfighta znajduje się jednocylindrowy silnik dwusuwowy chłodzony cieczą. Jednostka rozwija moc na poziomie 5,2 KM i moment obrotowy w granicach 4,8 N.m przy 6000 obr./min. Skuter posiada zarówno kickstarter jak i rozrusznik elektryczny. Spalanie? Przy odrobinie rozsądku zejdziesz nawet do 2.5 l/100 km. Prędkość maksymalna w oryginalnej wersji wynosi oczywiście 45 km/h, jednak po odblokowaniu i pełnym tuningu użytkownicy chwalą się, że ich skutery rozpędzają się nawet do 100 km/h! Nieźle, prawda?

 

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button