Zontes 2022: motocyklowe nowości na targach EICMA - będzie się działo!

Nowe motocykle 350, 125 i maxiskuter?

W skrócie
  • Nowości motocyklowe marki Zontes na rok 2022
  • Pojawią się nowe ciekawe modele motocykli, a obecne zostaną zmodyfikowane
  • 350 cm3 pojemności oraz 40 KM. Idzie nowe

Zontes to chińska marka, która szturmem bierze europejskie rynki. Trzeba przyznać, że ciężko się temu dziwić, jeśli pozna się te motocykle z bliska. O tym, że Chińczycy poważnie myślą o rynku europejskim jest fakt obecności Zontesa na targach EICMA w Mediolanie, które po roku przerwy powróciły do kalendarza imprez i wydarzeń motocyklowych. Czego możemy się spodziewać w przyszłym roku w ofercie marki Zontes?

Choć o marce Zontes jest w ostatnich latach dość głośno, to być może nie każdy miał już styczność z tymi jednośladami. Motocykle sygnowane marką ZONTES, to najbardziej zaawansowany technologicznie projekt realizowany przez fabrykę Guangdong Tayo Motorcycle Technology. Firma została założona w 2003 roku z kapitałem przekraczającym 400milionów dolarów. Fabryka zajmuje powierzchnie 400 tysięcy metrów kwadratowych i zatrudnia ponad 1600 pracowników. W samym dziale rozwoju produktu, zatrudnionych jest blisko 500 pracowników, w głównej mierze inżynierów i projektantów. ZONTES to to także jedna z głównych marek producenta, który zajmuje się produkcją średniej wielkości motocykli.

Obecnie na naszym rynku oferowanych jest 8 motocykli tej marki w różnych konfiguracjach. Prym wiodą maszyny oparte na nowoczesnej jednostce napędowej o pojemności 312 cm³. Z kolei rekordy popularności bija motocykle klasy 125, które odznaczają się bogatym wyposażeniem - z układem ABS włącznie oraz dynamicznymi silnikami. Wszystkie maszyny tego producenta cechuje niebanalny design i autorskie rozwiązania, które potrafią zjednywać sobie kolejnych motocyklistów.

Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym roku zrobi się jeszcze ciekawiej, bo Zontes szykuje kolejne nowości.

REKLAMA

SCORPION EXO 520 AIR

Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

ZONTES 310M - maxiskuter przyszłości?

Pierwszą z nich będzie wyczekiwany przez wielu maxi-skuter o oznaczeniu 310M. Podobno jego silnik generować będzie ok. 33 KM co w połączeniu z bezstopniową przekładnią CVT ma zapewnić więcej niż wystarczającą dynamikę w mieście. Sprzęt wygląda bardzo zadziornie i wręcz budzi skojarzenia z pojazdami z przyszłości - nam nie wiadomo dlaczego przypomina myśliwiec Tie Fighter sił imperium z Gwiezdnych Wojen.

Zontesa 310M postawiono na dwóch sporych kołach o średnicy 14 cali z oponą 110 z przodu oraz 140 z tyłu. Z zasilanie odpowiada układ wtrysku sygnowany przez markę Bosch. Silnik posiada pojedynczy wałek rozrządu i jest chłodzony cieczą. Hamulce tarczowe z tyłu oraz z przodu wyposażone są w układ ABS. Na pokłądzie nie zabraknie licznych schowków, regulowanej elektrycznie szyby, kolorowego wyświetlacza TFT oraz bezkluczykowego dostępu. Oświetlenie to, ja przystało na Zontesa pieczołowicie dopracowany i wkomponowany w nadwozie układ lamp w technologii Full-LED.

Zontes 350GK: naked na wypasie

Kolejną z ciekawych propozycji jakie w przyszłym sezonie mają zagościć w salonach marki Zontes jest motocykl o oznaczeniu 350GK. Abstrahując od dziwnej nomenklatury i sposobu oznaczania poszczególnych modeli, Zontes 350GK zapowiada się naprawdę ciekawie. Nowy silnik o zwiększonej pojemności względem serii 310, ma brylować jeszcze lepszą dynamiką zapewnianą przez generowane 40 KM oraz 33 Nm. Chłodzenie odbywa się z udziałem cieczy, w głowicy pracują dwa wałki rozrządu, a za zasilanie odpowiadają komponenty marki Bosch. Motocykl wizualnie oparty jest na bazie mniejszego modelu 125G1 i trzeba przyznać, że prezentuje się bardzo ciekawie, będąc propozycją z pogranicza motocykli naked z domieszką neo-scramblera. Koła to typowo szosowe 17-ki ze 120-ką z przodu oraz 160-ką z tyłu.

Żebrowany, asymetryczny wahacz, bezdętkowe koła szprychowe w dwóch kolorach, czy dodająca agresywności osłona tarczy hamulcowej. Wszystko to wygląda wręcz kozacko. Również w tym przypadku możemy liczyć na bardzo bogate wyposażenie z kolorowym wyświetlaczem TFT, dwukanałowym układem ABS oraz designerskim oświetleniem Full-LED. Pomyślano nawet o takim rozwiązaniu jak regulowana długość nożnej dźwigni hamulca.

Przeczytaj też:

Zontes 350GK: Nadjeżdża prototyp nowego wypasionego scramblera. Będzie znacznie więcej mocy!

Zontes 350T2 2022: motocykl adventure, który może więcej

Flagowy motocykl adventure Zontesa także doczeka się aktualizacji i to nie byle jakiej, bo otrzyma ten sam co w przypadku modelu GK powiększony do 350 cm³ silnik. 40KM da jeszcze więcej frajdy z jazdy, co zapowiada naprawdę fajny sprzęcik, który staje się jeszcze bardziej funkcjonalny. Pod względem designu nie doszukaliśmy się większych zmian. Wygląda na to, że zmodyfikowano zaledwie parę detali, ale przecież model 310T wygląda chyba wystarczająco kozacko i niebanalnie pod tym względem. Poprawiony napęd dorzuci jeszcze nieco pazura i sprawi, że na nową 350-kę może spojrzeć przyjaznym okiem większa ilość potencjalnych odbiorców. Poza nowym silnikiem pojawi się także nowy montowany radialnie zacisk przy przedniej tarczy, co każe spodziewać się wzrostu skuteczności układu.

Zontes 125GK: motocykl "sportscafe"

Do wesołej ferajny ma także dołączyć Zontes 125GK. Motocykl oparty stylistycznie na modelu G1 i bliźniaczy z większym 350GK. W nomenklaturze Zontesa określany jest jako Sportscafe - cokolwiek to miałoby znaczyć w odniesieniu do tej maszyny. Sprzęt wygląda świetnie, w kokpicie panuje spory wyświetlacz monochromatyczny, a w silniku pracuje kuty tłok generujący 15 KM mocy. Całości dopełnia topowe oświetlenie Full-LED oraz bezkluczykowa obsługa nowej generacji.

Cóż, widać, że ekipa z Państwa Środka nie ogląda się na nikogo i sukcesywnie rozwija swoją wizję nowoczesnych, stylowych i na pewno niebanalnych jednośladów. Czekamy już na pierwsze pojazdy testowe, by dać Wam znać jak nowe nowości sprawują się w praktyce.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button