Aktualnie czytasz:
Zipp Vapor: Test Wideo
4

Dzisiaj troszeczk臋 dalej od miasta wybrali艣my si臋 nowym Vaporem. Now膮 generacj膮 kt贸ra r贸偶ni si臋 od poprzedniej znanej wam chyba doskonale. Powiem wam, 偶e ja swoj膮 przygod臋 te偶 zaczyna艂em od tego typu skutera. Chyba ka偶dy pocz膮tkuj膮cy powinien zacz膮膰 od konstrukcji wzgl臋dnie ma艂ej i 艂atwej w prowadzeniu bo taki w艂a艣nie jest Vapor.

Trzeba tutaj zwr贸ci膰 uwag臋 w szczeg贸lno艣ci w艂a艣nie na gabaryty, kt贸re wskazuj膮 na te偶 艂atwo艣膰 w prowadzeniu. Druga kwestia to jest pewien kompromis cenowy. Skuter za 3 tysi膮ce z艂otych my艣l臋 b臋dzie dobrym pocz膮tkiem naszej skuterowej przygody. Chodzi tutaj o skuter kt贸ry sprawdzi si臋 zarazem podczas jazdy, spontanicznej jazdy w mie艣cie jak i podczas weekendowych wypad贸w w miejsca jak chocia偶by te. Znajdujemy si臋 w miejscu gdzie jest jeden z najwi臋kszych w臋z艂贸w kolejowych w Polsce. Tutaj te偶 zaczynaj膮 sw贸j bieg szybkie kolejki miejskie. Jak mogli艣my si臋 wielokrotnie przekona膰 skuter jest znacznie szybszy chocia偶by od takiej klasycznej SKM'ki. Niestraszne s膮 nam korki i bardzo 艂atwo jest si臋 nam przeciska膰 w nich ze wzgl臋du, 偶e to jest bardzo ma艂y skuter. Bez problemu nawet przy metrowej wysoko艣ci, przy metrowym odst臋pie mi臋dzy samochodami mo偶emy si臋 przecisn膮膰, ewentualnie z艂o偶ymy sobie lusterka.

Z nowo艣ci kt贸re s膮 w tym Vaporze to przede wszystkim zupe艂nie nowy face, zupe艂nie nowy wygl膮d. Jest on nieco bardziej kanciasty i co wa偶ne zastosowano tutaj bardzo nowoczesne rozwi膮zanie chocia偶by 艣wiat艂a ledowe z przodu i z ty艂u. Z przodu pozycyjne, z ty艂u r贸wnie偶 i do tego oczywi艣cie kierunkowskazy. Gabaryty pojazdu zosta艂y bez zmian tak samo jak i jego waga ale wa偶ne zmiany poczyniono na desce rozdzielczej. Mamy tutaj elektroniczny obrotomierz. W tej klasie skuter贸w nigdy ich wcze艣niej chyba nie montowano tak samo jak elektroniczny wska藕nik poziomu paliwa.

Nasz odblokowany Vapor jedzie 70 km/h. Rozp臋dzenie do takiej pr臋dko艣ci troch臋 mu zajmuj臋 ale spokojnie mo偶emy powiedzie膰 偶e dynamika tego skutera jest dobra jak na silnik czterosuwowy.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Prze艂o偶enia s膮 skonfigurowane tutaj w taki spos贸b, 偶e podczas ruszania silnik rozkr臋ca si臋 do 8 tysi臋cy obrot贸w na minut臋. Jest to warto艣膰 dosy膰 spora. Potem stopniowo te obroty malej膮, a skuter przez ca艂y czas w miar臋 jednostajnie przyspiesza do wspomnianej pr臋dko艣ci maksymalnej.

Podczas ruszania z pod 艣wiate艂 jest troszeczk臋 mu艂owaty. Za d艂ugo zesprz臋glaj膮 si臋 elementy w przek艂adni. Mo偶e da艂oby si臋 to zmieni膰 no ale wiadomo co艣 kosztem czego艣.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

To jest typowy skuter kt贸ry by艂 spotykany wielokrotnie na naszych drogach r贸wnie偶 pod r贸偶nymi innymi markami. Chodzi mi tutaj oczywi艣cie o szkielet tego pojazdu bo wiadomo r贸偶ne wersje inaczej s膮 wyposa偶one troszeczk臋 inny jest projekt w艂a艣nie face, inny design plastik贸w, ale generalnie w艂asno艣ci trakcyjne i gabarytowe s膮 takie same.

Z przodu mamy hamulec tarczowy, daj臋 rade. Z ty艂u bez problemu przy nieco mocniejszym naci艣ni臋ciu klamki jeste艣my w stanie zblokowa膰 tylne ko艂o, co z reszt膮 sami mogli艣cie zobaczy膰. 10 calowe ko艂a kto艣 mo偶e powiedzie膰 偶e s膮 za ma艂e ale ja przyznam szczerze 偶e do sporadycznej podr贸偶y po mie艣cie s膮 w zupe艂no艣ci wystarczaj膮ce. Co wa偶ne, no niestety tym skuterem nie mo偶emy zalicza膰 off-roadowych tras.

Ten skuter absolutnie nie nadaj臋 si臋 do szar偶owania po polach czy po ma艂o ucz臋szczanych i po nieutwardzonych drogach. To jest skuter na asfalt, na miasto. Wiadomo cena wymusza pewne kompromisy. Jeden z kompromis贸w jest chocia偶by jako艣膰 monta偶u. Niekt贸re elementy skrzypi膮 , niekt贸re wida膰 偶e po prostu s膮 藕le spasowane ale za cen臋 3 tysi臋cy no nie mo偶emy zbyt du偶o wymaga膰.

Jak na t臋 p贸艂k臋 cenow膮 z jako艣ci膮 wykonania jest na prawd臋 dobrze. Jak oceniamy now膮 propozycj臋 Zippa na ten sezon nowego, kolejnego ju偶 Vapora? Zmiany w nim poczynione naszym zdaniem odbi艂y si臋 na plus, bardzo na plus w przypadku tego modelu. Nowy wygl膮d, bardziej agresywny wygl膮d. Nowoczesne rozwi膮zanie chocia偶by w przypadku ledowych 艣wiate艂 no i mo偶na powiedzie膰 偶e jest to dobry skuter dla kogo艣 kto chcia艂by rozpocz膮膰 swoj膮 przygod臋 w艂a艣nie z jedno艣ladami wyposa偶onymi silnik. To jest 50, silnik czterosuwowy z bardzo ma艂ym spalaniem, z bardzo niskimi kosztami eksploatacji, w miar臋 trwa艂y, w miar臋 bez awaryjny. Powinien pos艂u偶y膰 przez dobre kilka tysi臋cy kilometr贸w czego wam 偶ycz臋.

Fot.: Skuterowo.com
Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
  • Zdj臋cie profilowe WODZU
    24 lipca 2011 at 00:48

    Cytat: „…Nasz Vapor odblokowany jedzie 70km/h…” – Czy to jest legalne? Czy firma Zipp 艂amie prawo? Jak fabryczny skuter mo偶e porusza膰 si臋 z pr臋dko艣ci膮 70km/h? Prosz臋 o odpowied藕 nie usuwaj膮c pytania 馃檪

  • Zdj臋cie profilowe Szymon
    31 lipca 2011 at 00:16

    @Wodzu
    Nie, Zipp nie 艂amie prawa. Czasami zdarza si臋, 偶e skuter kupiony w salonie jest ju偶 odblokowany. Zale偶y od podej艣cia salonu 馃檪

  • Zdj臋cie profilowe domo1293
    2 sierpnia 2011 at 10:31

    Szkoda 偶e nie pokazali艣cie go w nocy by艂o by super 馃槈

  • Zdj臋cie profilowe Pitbull
    8 wrze艣nia 2011 at 08:29

    Wodzu, zipp nie 艂amie prawa. je艣li kto艣 kupi skuter zablokowany, a po dw贸ch latach (po sko艅czeniu si臋 gwarancji) go sobie odblokuje to co taki importer zipp mo偶e mie膰 z tym wsp贸lnego?