Aktualnie czytasz:
Ustawienie Świateł w motocyklu: Jesienna Konieczność
5

Przyszła jesień, niedługo zima, dzień jest coraz krótszy, a noc coraz dłuższa. Wiele osób doświadcza faktu, że wyjeżdżając rano do pracy jest jeszcze ciemno, a wracając z niej jest już ciemno. Szara zimowa aura sprawia, że coraz częściej dostrzegamy jak wiele osób ma nieprawidłowo ustawione światła. Może czas coś z tym zrobić?

W żarówkę o oprawce BA20d wyposażonych jest wiele skuterów.

Żeby jednak nie mówić, że dostrzegamy drzazgę w oku innego kierowcy, a belki we własnym już nie, warto sprawdzić ustawienie świateł w swoim samochodzie czy skuterze. Zwłaszcza w motorowerach jest to czynność na tyle prosta, że nie zajmuje zwykle dłużej jak kwadrans, góra dwa. Prawidłowe ustawienie reflektora sprawi, że nie będziemy oślepiać innych kierowców a ponadto droga przed pojazdem będzie lepiej oświetlona.

 
Czytaj
REKLAMA

Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.

Prawidłowo ustawione światło mijania dobrze oświetla drogę przed pojazdem...

Skutery, których lampa umieszczona jest w obudowie kierownicy mają najprostszy system ustawiania pozycji lustra. Zazwyczaj odpowiednia śruba regulacyjna umieszczona jest pionowo na spodzie reflektora – nie trzeba zdejmować żadnych owiewek ani nic odkręcać. Potrzeba jedynie małego śrubokrętu lub klucza płaskiego bądź oczkowego. Regulacji najlepiej dokonywać  po zmroku, w nieoświetlonym miejscu, zwracając uwagę na to, aby zarówno światło pozycyjne jak i drogowe świeciło odpowiednio. Pozorną korzyścią z wysoko ustawionego światła mijania – a więc niby oświetlania dalszej części jezdni – przepłacimy światłem drogowym świecącym w niebo lub po znakach, co oczywiście nie ma sensu.

 
Czytaj
REKLAMA

Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.

...oraz nie utrudnia pracy światła drogowego.

Skutery, które posiadają światła schowane w przedniej owiewce, znajdującej się przed osłoną nóg mają inny sposób regulacji zwierciadła. Niestety, z uwagi na zabudowanie lampy, konieczne jest odkręcenie owiewki, co jest pewną komplikacją. Reszta mechanizmu jest taka sama jak wyżej, tylko w tym przypadku śrubka umieszczona jest poziomo. Chcąc dokonać regulacji najlepiej będzie odkręcić wszystkie śruby mocujące przedni plastik i obejrzeć jak wygląda mechanizm regulacyjny. Następnie składamy owiewki tylko na zaczepy i udajemy się w zacienione miejsce, przy każdej zmianie położenia śruby musimy ponownie założyć owiewkę aby sprawdzić, jaki otrzymaliśmy efekt. Dobrze jest wziąć ze sobą małą latarkę, aby oświetlić sobie tył lampy w czasie kręcenia śrubką. Po zadowalającym ustawieniu snopu światła udajemy się w widne miejsce, aby dokładnie skręcić plastiki. Szybko, prosto i bez problemu.

Żarówki halogenowe dają zauważalnie lepsze światło niż standardowe.

Standardowo wiele skuterów i motorowerów wyposażonych jest w żarówki o oprawce BA20d. Standardowe żarówki o bańkowej konstrukcji i mocy 25W/25W nie dają zadowalającego światła, na co narzeka wielu skuterowców. Niektórzy decydują się na zmianę żarówki na mocniejszą, jednak zamiast ryzykować uszkodzenie odbłyśnika lampy lepiej kupić żarówkę halogenową we wspomnianej oprawce. Żarówki takie dają o wiele lepiej ukierunkowany snop światła, który odbity od zwierciadła ładnie rozlewa się po drodze, a nie świecy w górę czy na boki. Pokazane powyżej migawki z działania świateł w skuterze obrazują właśnie jakość światła emitowanego przez żarówkę halogenową 25W/25W. Prawda, że świeci nad wyraz dobrze?

Fot.: Michał Wujak (Skuterowo.com), Gerlux
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
100%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%