Triumph Tiger Sport 660 na 2025: z zaostrzonym pazurem!

Informacja prasowa

Według informacji producenta, Triumph Tiger Sport 660 na rok 2025 doczekał się szeregu ulepszeń. Z nowymi rozwiązaniami technologicznymi, zoptymalizowanym wyposażeniem i nadal atrakcyjnym stosunkiem jakości do ceny, ma umocnić swoją pozycję w segmencie sportowo-turystycznych motocykli średniej wagi.

Moc i charakter silnika

Sercem tego motocykla jest trzycylindrowy silnik o pojemności 660 cm³, oferujący pracę z mocą 81 KM przy 10 250 obr./min i momentem obrotowym wynoszącym 64 Nm przy 6 250 obr./min.
Triumph szczyci się, że ponad 90% maksymalnego momentu obrotowego jest dostępne w całym zakresie obrotów, co ma przekładać się na płynną i dynamiczną jazdę.
Dzięki funkcji Slip & Assist sprzęgło jest łatwiejsze w obsłudze, a nowo dodany quickshifter zapewnia płynniejsze zmiany biegów w górę i w dół.

Zwinność i komfort

Tiger Sport 660 został zaprojektowany z myślą zarówno o codziennych dojazdach, jak i dłuższych wyprawach.
Jego ergonomiczna konstrukcja, wyprostowana pozycja za kierownicą i regulowana szyba przednia mają zapewniać komfort użytkowania, a zawieszenie Showa z regulacją napięcia wstępnego ułatwiać dostosowanie do obciążenia, zależnie od własnych potrzeb (samodzielna jazda, jazda z pasażerem lub dodatkowym bagażem).
Opony Michelin Road 5 i hamulce Nissin z podwójnymi tarczami mają gwarantować pewność prowadzenia w każdym terenie.

Nowoczesne technologie w standardzie

W wersji na 2025 rok Triumph postawił na bogatsze wyposażenie w standardzie.
Do znanych trybów jazdy Road i Rain dołącza nowy tryb Sport, który pozwalać ma na bardziej responsywną i dynamiczną jazdę. Tempomat i zoptymalizowany pod kątem zakrętów system ABS mają zwiększać komfort i bezpieczeństwo, szczególnie podczas długich tras. Przełączalna kontrola trakcji oraz system ride-by-wire dodatkowo mają podnosić stabilność motocykla w trudniejszych warunkach drogowych.
Dzięki systemowi My Triumph, użytkownicy mają dostęp do nawigacji z funkcją zakręt po zakręcie, obsługi połączeń i muzyki. W standardowym wyposażeniu znajdziemy również nowoczesny wyświetlacz TFT i pełne oświetlenie LED oraz światła DRL.

Ekonomia i niskie koszty użytkowania

Tiger Sport 660 wyróżnia się w swojej klasie najdłuższym okresem między przeglądami – 16 000 km. Dodając do tego dwuletnią gwarancję bez limitu kilometrów oraz niskie koszty serwisowania, Triumph oferuje korzystny pakiet dla wymagających motocyklistów.

Dostosowany na prawo jazdy kat. A2 i A

Dzięki opcjonalnemu zestawowi ograniczającemu moc, motocykl jest dostępny również w wersji zgodnej z kategorią A2. Po uzyskaniu pełnych uprawnień, zestaw można zdemonotwać.

Gotowy na dalekie trasy

Opcjonalne wyposażenie Tiger Sport 660 czyni go dobrym towarzyszem dłuższych wypraw.

Zintegrowane uchwyty na kufry, opcjonalne kufry centralne i boczne, a także 17,2-litrowy zbiornik paliwa pozwalają na bezproblemowe pokonywanie dużych dystansów
Wśród ponad 40 dedykowanych akcesoriów znajdziemy także kufer centralny mieszczący dwa kaski, bagażnik, 30-litrowy roll bag, a także podwójne, komfortowe siedzenie i belly pan.

Styl i kolorystyka

W 2025 roku model będzie dostępny w czterech wersjach kolorystycznych: klasycznym Sapphire Black oraz w trzech bardziej odważnych opcjach premium – Roulette Green, Carnival Red i Crystal White.

Specyfikacja techniczna – Tiger Sport 660

SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Typ Chłodzony cieczą, 3-cylindrowy, 12-zaworowy, DOHC
Pojemność 660 cm³
Średnica 74.04 mm
Suw 51.1 mm
Stopień sprężania 11.95:1
Maksymalna moc 81 KM / (59.6 kW) przy 10 250 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 64 Nm przy 6 250 obr./min
Układ zasilania Elektroniczny, sekwencyjny, wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy. 3 tryby jazdy (Rain, Road, Sport)
Układ wydechowy Stal nierdzewna, system głowicowy 3-1, tłumik ze stali nierdzewnej montowany z boku
Układ napędowy Łańcuch X-ring
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe, slip
Skrzynia biegów 6 biegowa z quickshifterem

 

PODWOZIE
Rama Rama obwodowa z rur stalowych
Wahacz Obustronny, odlewany ze stali
Przednie koło Odlewane z aluminium, 5-ramienne, 17 x 3.5 cala
Tylne koło Odlewane z aluminium, 5- ramienne. 17 x 5.5 cala
Przednia opona 120/70 R 17
Tylna opona 180/55 R 17
Przednie zawieszenie 41 mm, kartridżowe zawieszenie Showa typu USD z lagami odpowiedzialnymi za oddzielne funkcje, skok150 mm.
Tylne zawieszenie Zawieszenie Showa typu monoshock RSU, ze zdalną, hydrauliczną regulacją napięcia wstępnego, skok 150 mm.
Przednie hamulce Podwójne tarcze hamulcowe 310 mm, 2-tłokowe przesuwane zaciski Nissin, OC-ABS
Tylne hamulce Jedna tarcza hamulcowa 255 mm, jednotłoczkowe zaciski, OC-ABS
Instrumenty Wielofunkcyjne instrumenty LCD ze zintegrowanym kolorowym ekranem TFT

 

WYMIARY ORAZ WAGA
Długość 2 071 mm
Szerokość kierownicy 834 mm
Wysokość bez lusterek 1 398 mm / 1315 mm (wysoka / niska pozycja owiewki)
Wysokość siedzenia 835 mm
Rozstaw osi 1 418 mm
Kąt pochylenia główki ramy 23.1°
Wyprzedzenie 97 mm
Masa z płynami 207 kg
Pojemność zbiornika 17.2 litra

 

SERWIS
Interwał serwisowy 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

 

SPALANIE I EMISJA (EU)
Zużycie paliwa 4,7 l/100 km
Emisja 107 g/km

EURO 5+

Emisje CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/WE. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy.

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button