Według informacji producenta, Triumph Tiger Sport 660 na rok 2025 doczekał się szeregu ulepszeń. Z nowymi rozwiązaniami technologicznymi, zoptymalizowanym wyposażeniem i nadal atrakcyjnym stosunkiem jakości do ceny, ma umocnić swoją pozycję w segmencie sportowo-turystycznych motocykli średniej wagi.
Moc i charakter silnika
Sercem tego motocykla jest trzycylindrowy silnik o pojemności 660 cm³, oferujący pracę z mocą 81 KM przy 10 250 obr./min i momentem obrotowym wynoszącym 64 Nm przy 6 250 obr./min.
Triumph szczyci się, że ponad 90% maksymalnego momentu obrotowego jest dostępne w całym zakresie obrotów, co ma przekładać się na płynną i dynamiczną jazdę.
Dzięki funkcji Slip & Assist sprzęgło jest łatwiejsze w obsłudze, a nowo dodany quickshifter zapewnia płynniejsze zmiany biegów w górę i w dół.
Zwinność i komfort
Tiger Sport 660 został zaprojektowany z myślą zarówno o codziennych dojazdach, jak i dłuższych wyprawach.
Jego ergonomiczna konstrukcja, wyprostowana pozycja za kierownicą i regulowana szyba przednia mają zapewniać komfort użytkowania, a zawieszenie Showa z regulacją napięcia wstępnego ułatwiać dostosowanie do obciążenia, zależnie od własnych potrzeb (samodzielna jazda, jazda z pasażerem lub dodatkowym bagażem).
Opony Michelin Road 5 i hamulce Nissin z podwójnymi tarczami mają gwarantować pewność prowadzenia w każdym terenie.
Nowoczesne technologie w standardzie
W wersji na 2025 rok Triumph postawił na bogatsze wyposażenie w standardzie.
Do znanych trybów jazdy Road i Rain dołącza nowy tryb Sport, który pozwalać ma na bardziej responsywną i dynamiczną jazdę. Tempomat i zoptymalizowany pod kątem zakrętów system ABS mają zwiększać komfort i bezpieczeństwo, szczególnie podczas długich tras. Przełączalna kontrola trakcji oraz system ride-by-wire dodatkowo mają podnosić stabilność motocykla w trudniejszych warunkach drogowych.
Dzięki systemowi My Triumph, użytkownicy mają dostęp do nawigacji z funkcją zakręt po zakręcie, obsługi połączeń i muzyki. W standardowym wyposażeniu znajdziemy również nowoczesny wyświetlacz TFT i pełne oświetlenie LED oraz światła DRL.
Ekonomia i niskie koszty użytkowania
Tiger Sport 660 wyróżnia się w swojej klasie najdłuższym okresem między przeglądami – 16 000 km. Dodając do tego dwuletnią gwarancję bez limitu kilometrów oraz niskie koszty serwisowania, Triumph oferuje korzystny pakiet dla wymagających motocyklistów.
Dostosowany na prawo jazdy kat. A2 i A
Dzięki opcjonalnemu zestawowi ograniczającemu moc, motocykl jest dostępny również w wersji zgodnej z kategorią A2. Po uzyskaniu pełnych uprawnień, zestaw można zdemonotwać.
Gotowy na dalekie trasy
Opcjonalne wyposażenie Tiger Sport 660 czyni go dobrym towarzyszem dłuższych wypraw.
Zintegrowane uchwyty na kufry, opcjonalne kufry centralne i boczne, a także 17,2-litrowy zbiornik paliwa pozwalają na bezproblemowe pokonywanie dużych dystansów
Wśród ponad 40 dedykowanych akcesoriów znajdziemy także kufer centralny mieszczący dwa kaski, bagażnik, 30-litrowy roll bag, a także podwójne, komfortowe siedzenie i belly pan.
Styl i kolorystyka
W 2025 roku model będzie dostępny w czterech wersjach kolorystycznych: klasycznym Sapphire Black oraz w trzech bardziej odważnych opcjach premium – Roulette Green, Carnival Red i Crystal White.
Specyfikacja techniczna – Tiger Sport 660
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Typ | Chłodzony cieczą, 3-cylindrowy, 12-zaworowy, DOHC |
Pojemność | 660 cm³ |
Średnica | 74.04 mm |
Suw | 51.1 mm |
Stopień sprężania | 11.95:1 |
Maksymalna moc | 81 KM / (59.6 kW) przy 10 250 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 64 Nm przy 6 250 obr./min |
Układ zasilania | Elektroniczny, sekwencyjny, wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy. 3 tryby jazdy (Rain, Road, Sport) |
Układ wydechowy | Stal nierdzewna, system głowicowy 3-1, tłumik ze stali nierdzewnej montowany z boku |
Układ napędowy | Łańcuch X-ring |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe, slip |
Skrzynia biegów | 6 biegowa z quickshifterem |
PODWOZIE | |
Rama | Rama obwodowa z rur stalowych |
Wahacz | Obustronny, odlewany ze stali |
Przednie koło | Odlewane z aluminium, 5-ramienne, 17 x 3.5 cala |
Tylne koło | Odlewane z aluminium, 5- ramienne. 17 x 5.5 cala |
Przednia opona | 120/70 R 17 |
Tylna opona | 180/55 R 17 |
Przednie zawieszenie | 41 mm, kartridżowe zawieszenie Showa typu USD z lagami odpowiedzialnymi za oddzielne funkcje, skok150 mm. |
Tylne zawieszenie | Zawieszenie Showa typu monoshock RSU, ze zdalną, hydrauliczną regulacją napięcia wstępnego, skok 150 mm. |
Przednie hamulce | Podwójne tarcze hamulcowe 310 mm, 2-tłokowe przesuwane zaciski Nissin, OC-ABS |
Tylne hamulce | Jedna tarcza hamulcowa 255 mm, jednotłoczkowe zaciski, OC-ABS |
Instrumenty | Wielofunkcyjne instrumenty LCD ze zintegrowanym kolorowym ekranem TFT |
WYMIARY ORAZ WAGA | |
Długość | 2 071 mm |
Szerokość kierownicy | 834 mm |
Wysokość bez lusterek | 1 398 mm / 1315 mm (wysoka / niska pozycja owiewki) |
Wysokość siedzenia | 835 mm |
Rozstaw osi | 1 418 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 23.1° |
Wyprzedzenie | 97 mm |
Masa z płynami | 207 kg |
Pojemność zbiornika | 17.2 litra |
SERWIS | |
Interwał serwisowy | 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. |
SPALANIE I EMISJA (EU) | |
Zużycie paliwa | 4,7 l/100 km |
Emisja | 107 g/km
EURO 5+ Emisje CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/WE. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy. |