Aktualnie czytasz:
Jazda skuterem lub motorowerem: Środkiem, czy bokiem?
33

Pora w Skuterowo.com przeanalizować wszystkie za i przeciw: dlaczego warto jeździć po środku prawego pasa ruchu, a nie przy samej prawej krawędzi?

Jakie są argumenty za wysunięciem się nieco do środka pasa ruchu?

Jazda środkiem pasa umożliwia omijanie dziur

1. Możemy decydować o tym czy chcemy ominąć dziurę (a nie jest ich mało na naszych drogach) po prawej stronie czy po lewej.
2. Jadąc po środku zmuszamy kierowców samochodów do zjeżdżania na lewy pas przy wyprzedzaniu, więc samochody nie odzierają się o nasz łokieć wyprzedzając "na trzeciego".
3. Jadąc na głównej drodze po środku jesteśmy bardziej widoczni przez kierowców wyjeżdżających z drogi podporządkowanej (zmniejszając prawdopodobieństwo wymuszenia pierwszeństwa i wypadku).
4. Często prawa strona jezdni jest bardziej "poturbowana" niż środek, więc jazda jest wygodniejsza.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Argumenty przeciw:
1. Mając zablokowany skuter lub po prostu gdy jedziemy powoli w celu zaoszczędzenia paliwa kierowcy za nami mogą nas poganiać sygnałami różnego typu. Zrekompensować to może świadomość, że jedziecie przepisowo.

Jak widać lepiej jest jechać po środku prawego pasa ruchu dla własnego bezpieczeństwa i wygody.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Lewa w górę!

Fot.: Skuterowo.com
Jaka jest Twoja reakcja?
0%
20%
0%