Skuter elektryczny E-Mio Agile: Elektromobilność w wydaniu 2.0

Pojazdy elektryczne, niezależnie od tego czy jesteśmy fanami takich rozwiązań czy nie, coraz mocniej zadomawiają się w całej Europie. Ten trend, choć z pewnym opóźnieniem, nie ominął także naszego kraju. Nikogo już nie dziwią wszechobecne rowery elektryczne czy hulajnogi z napędem. Osoby szukające bardziej wygodnego i sprawnego sposobu na codzienną mobilność kierują swe zainteresowanie w stronę elektrycznych skuterów, a te potrafią być naprawdę ciekawymi i nowoczesnymi pojazdami.

Świetnym przykładem na to jest skuter Agile oferowany przez polską markę E-Mio. Już sam design nadwozia zapowiada, że od czynienia mamy z pojazdem godnym XXI wieku. Płynne i zarazem smukłe linie nadwozia przynoszą na myśl futurystyczne domowe roboty, jakie jeszcze kilka lat temu mogliśmy oglądać na wystawach związanych z technologiami jutra. Wrażenie nowoczesności potęguje bajerancki kokpit z odwrotnym wyświetlaczem w eleganckiej czarnej obudowie. Wąski przedni reflektor oraz wpisana w nadwozie tylna lampa i kierunkowskazy – wszystko świeci z pomocą technologii LED. I tylko kanapie zabrakło nieco finezji, ale przecież prostota też może się podobać. Za to pod nią skrywa się to co daje życie, czyli nowoczesne ogniwa litowo-jonowe, do których naładowania wystarczy dostęp do zwyczajnego gniazdka 230V. W trakcie jazdy można podładować telefon, korzystając z fabrycznego gniazda USB. E-mio Agile udało nam się rozpędzić do 55 km/h, a wykręcony zasięg to 50 km. Te liczby z jednej strony nie mogą powalać. Z drugiej jednak takie parametry wystarczą większości osób, które szukają łatwego, taniego w utrzymaniu, cichego i dodatkowo stylowego pojazdu do poruszania się po centrach miast. Przy czym jedno „tankowanie do pełna” to koszt ok… 1,50zł.

Agile, to po angielsku zwinny. I faktycznie nie można tu narzekać na niedostatki w kwestii poręczności. Zwiewne linie nadwozia sprawiają, że skuter E-mio wydaje się być lekki jak piórko. I faktycznie na nadwagę także nie da się tu narzekać. Poradzą z nim sobie bez stresu nawet mniejsze, lżejsze i młodsze wiekiem osobniki, a w manewrowaniu dodatkowo pomoże przycisk biegu wstecznego, który ułatwi wycofanie np. pod górkę.

Jego kompaktowa konstrukcja wydaje się być słusznym rozwiązaniem na skuteczny pojazd mogący poruszać się i zaparkować niemal wszędzie i mieszczący się między samochodami w każdym korku. Co więcej, E-mio Agile pozwoli ci wjechać tam, gdzie spalinowym sprzętem nie masz wstępu, a takich miejsc w ścisłych centrach miast jest coraz więcej. Jeśli nie będziesz przekraczać prędkości 25 km/h, to możesz nim poruszać się nawet po ścieżkach rowerowych, bo ten lekki i cichy pojazd homologowany jest wg kategorii AM. Oznacza to, że możesz go prowadzić posiadając samochodowe prawo jazdy, lub, jeśli ukończyłeś przed 2013 rokiem 18 lat, to wystarczy ci do tego dowód osobisty.


Co ciekawe i warte podkreślenia, E-mio Agile dostarczany jest w trwałym i ekologicznym opakowaniu. Dostarczany? Tak, bo ten skuter możesz zamówić online! To w dobie e-handlu oraz obecnie panujących wzmożonych zaleceń higienicznych świetne rozwiązanie.

Co ciekawe, skuter Agile można kontrolować za pomocą apki na smartfona. Dzięki niej sprawdzisz stan naładowania baterii, czy otrzymasz powiadomienie w razie przemieszczania się pojazdu bez twojej wiedzy. Do wyboru kilka opcji alarmu i dostępna geolokalizacja. Fajny bajer!

  • Kategoria pojazdu: L1e-B
  • Wymagane uprawnienia: dowód osobisty/AM/A1/A2/A/B
  • Bateria: litowo-jonowa, wyjmowalna
  • Pojemność baterii: 60V / 20 Ah (160 ogniw)
  • Producent ogniw: Samsung
  • Masa baterii: 9 kg
  • Napięcie wejściowe: 230/240 V
  • Czas ładowania: 5-6 h
  • Ilość cykli ładowania: 800
  • Ładowarka: zewnętrzna z chłodzeniem, 67,2 V / 8 A
  • Moc silnika: 2000 W
  • Typ silnika: bezszczotkowy
  • Maksymalny moment obrotowy: 35 Nm (przy 2000 W mocy)
  • Przeniesienie mocy: bezpośrednio w kole
  • Maksymalna prędkość: 45 km/h
  • Maksymalny zasięg: 60* km
  • Zdolność pokonywania wzniesień: 15°
  • Masa własna: 65 kg (bez baterii)
  • Maksymalne obciążenie: 150 kg
  • Długość: 1670 mm
  • Szerokość: 700 mm
  • Wysokość: 1120 mm
  • Rozstaw osi: 1225 mm
  • Opona przednia: bezdętkowa, 3.00-10, 42J, 43J
  • Opona tylna: bezdętkowa, 3.00-10, 42J, 43J
  • Hamulec przedni: tarczowy, Ø180 mm
  • Hamulec tylny: bębnowy
  • Kolor: biały
  • * rzeczywisty zasięg zależy od wielu czynników, w tym od temperatury, masy podróżującego, stopnia nachylenia, dynamiki jazdy itd.

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button