Aktualnie czytasz:
Test Piaggio NRG MC 3: Miejski wojownik
0

Model Piaggio NRG MC3 jest skuterem typowo miejskim. Świetnie czuje się w korkach. Chcieliśmy sprawdzić na co go tak naprawdę stać. Oto nasze wyniki… Skuter posiada bardzo ciekawą stylistykę. Dosadnie podkreśla ona sportowe zapędy tego pojazdu.

Wykończenie stoi na wysokim poziomie. Patrząc z przodu mamy jednak wrażenie, że światła powinny być jakby większe. W ogóle cały skuter mimo, że ciekawy stylistycznie sprawia wrażenie trochę zbyt wąskiego. Z drugiej jednak strony mała szerokość pojazdu zapewnia lepsze manewrowanie w korkach. Niedużą wadą ale zauważalną jest dość wąski podest na nogi. Wszyscy jeżdżący narzekali na ten element. Deska rozdzielcza jest bardzo czytelna.

Bardzo miłym gestem ze strony Piaggio było umieszczenie w tym modelu obrotomierza. Jest to plus, szczególnie dla osób chcących tuningować swoje pojazdy. Poza obrotomierzem mamy prędkościomierz, wskaźnik poziomu paliwa, kontrolkę oleju, kierunków i rezerwy paliwa. Lusterka wsteczne zapewniają niezłą widoczność, choć czasem nie wystarczającą. Schowek jest dość pojemny. Wiele do życzenia pozostawiają światła w które wyposażony jest ten pojazd.

Brak jest świateł drogowych (tylko światła mijania). Takie rozwiązanie nie zapewnia należytego oświetlenia podczas jazdy w nocy za miastem. Kanapa jest w miarę wygodna a jej profilowanie i miękkość zapewniają dostateczny komfort jazdy zarówno dwie osoby jak i solo. Zbiornik paliwa nie powala swoją pojemnością na kolana. Dostęp do niego i do zbiornika oleju jest dobry. Ogólna funkcjonalność pojazdu sprawia, że jest on nieocenionym pomocnikiem codziennym zmaganiu się z miejską dżunglą. Wrażenia z jazdy są miłe. Skuter rusza zdecydowanie, jednak przyspieszenie nie jest takie jak w typowych konstrukcjach sportowych. Prędkość maksymalna wynosi 81 km/h co nie jest złym wynikiem.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka RSX 125

Nowy RSX to 10.6 KM, agresywnie brzmiący wydech i dwa hamulce tarczowe. Do tego sportowy design, niezawodny silnik zasilany wtryskiem i dwa hamulce tarczowe. Nowy RSX jest świetnym sposobem na wkroczenie do świata prawdziwego motocyklizmu.

Zawieszenie nie zawsze zapewnia odpowiednie tłumienie nierówności. Opony posiadają seryjnie bieżnik szosowy. Są dobrej jakości zapewniając prawidłową przyczepność w każdych warunkach. Układ hamulcowy to tarcza z przodu i hamulec bębnowy z tyłu. Cały układ działa bardzo poprawnie. Skuteczność hamowania jest w zupełności zadowalająca. Skuter w cyklu mieszanym spala średnio 3,70 – 3,74 litra (wersja odblokowana) co nie jest wynikiem najlepszym. Należy wziąć pod uwagę tę kwestię podczas planowania dalszych wycieczek. Spalanie z pasażerem wacha się w tych samych granicach wartości. Zużycie oleju to 0,11 L na 100 km.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%